آخرین نوشته هاخانه‌داری

۵ گام موثر برای تمیز کردن داخل فر

مثبت زندگی: با یک جمله ی کلیشهای که آشپزخانه قلب هر خانه است این مطلب را شروع میکنم! واقعا این موضوع که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است و باید در نظافت تک تک جزییات آن دقت فراوانی داشته باشیم به قدری مهم است که کلیشهای بودن جمله اول را تا حدی از بین میبرد. به همین منظور امروز میخواهیم بدانیم چگونه می‌توان شاهرگ اصلی این قلب تپنده یعنی اجاق گاز را تمیز کرد، و طرز تمیز کردن چربی فر را با هم مرور کنیم پس با ما همراه باشید:

  • گام اول: چگونه سینی فر را تمیز کنیم
  • گام دوم: تمیز کردن توری فلزی فر
  • گام سوم: تمیز کردن فضای داخلی فر
  • گام چهارم: تمیز کردن فضای داخلی فر با سرکه یا جوش شیرین
  • گام پنجم: تمیز کردن درب شیشه ای فر
تمیز کردن فر
تمیز کردن فر

گام اول: چگونه سینی فر را تمیز کنیم

برای تمیز کردن چربی فر ابتدا از فضای داخل آن شروع کنید. برای تمیز کردن سینی فر آن را خارج کنید  و آن را داخل سینک پر از محلول آب و صابون قرار دهید و اجازه دهید مدت 20 دقیقه در این محلول باقی بماند سپس با اسفنج شروع پاک کردن مواد غذایی باقی مانده بر روی آن کنید. توجه داشته باشید که در صورت آنکه تکه های سوخته مواد غذایی به سینی شما چسبیده است استفاده از سرکه می تواند در از بین بردن سریع آن ها بسیار موثر باشد.

تمیز کردن توری فلزی فر
تمیز کردن توری فلزی فر

گام دوم: تمیز کردن توری فلزی فر

همه ی شما با این توری های فلزی آشنا هستید این توری ها معمولا چربی بسیاری را به خود جذب می کنند و تمیز کردن آن ها هم مدت زمان بیشتری را در بر می گیرد اما به سادگی می توانید از محلول بالا برای از بین بردن چربی فر استفاده کنید فقط باید مدت زمان بیشتری را در محلول آن ها را نگهداری کنید سپس با یک فرچه زبر آن ها را تمیز کنید. از طرف دیگر اگر لکه ها مدت طولانی است سطح توری شما را پوشانده است می توانید از محلول های شیمیایی قوی برای از بین بردن آن ها استفاده کنید سپس آن را آب بکشید و خشک کنید.

تمیز کردن فضای داخلی فر

گام سوم: تمیز کردن فضای داخلی فر

برای پاسخ به این سوال که چگونه داخل فر را تمیز کنیم؟ باید بگویم پیش از شستشو فضای داخلی فر بهتر است با استفاده از جارو برقی خرده نان ها و خرده مواد غذایی که در طول پخت و پز ها معمولا داخل فر باقی مانده است جمع کنید.

این نوشته را از دست ندهید  اختلال خودزشت انگاری؛ چطور با احساس زشت بودنمان مقابله کنیم؟
تمیز کردن فر

گام چهارم: تمیز کردن فضای داخلی فر با سرکه یا جوش شیرین

برای شستشو فضای داخلی فر خود می توانید به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی از آب گرم، سرکه یا لیمو، جوش شیرین استفاده کنید و معجزه این پاک کننده های طبیعی را در پاک کردن فر خود ببینید. در این روش طرز تمیزکردن چربی فر یک چهارم فنجان سرکه، دو فنجان آب گرم با یک قطره مایع ظرف شویی ترکیب کنید و محلول حاصل را داخل بطری بریزد و به سطح مورد نظر اسپری کنید، سپس روی سطح اسپری شده جوش شیرین بپاشید واجازه دهید محلول مدتی روی سطح باقی بماند و سپس با اسفنج نسبتا نرم سطح را تمیز کنید و با دستمال خشک سطح را کاملا تمیز کنید. توجه داشته باشید که در انجام این فرآیند آسیب و خراشیدگی در فضای داخلی فر به وجود نیاورید.

تمیز کردن فر

آمونیاک

روش دیگری که می توانید با کمک آن فضای داخلی فر خود را برق بیاندازید استفاده از آمونیاک است. در این روش دو فنجان پودر آمونیاک با اسفنج بر روی سطح داخلی فر پخش کنید. و اجازه دهید 30 دقیقه در محل مورد نظر باقی بماند. سپس آن را با آب به طور کامل تمیز کنید فقط توجه داشته باشید که آمونیاک حتما از سطح مورد نظر شما پاک شده باشد چرا که بوی نامطبوع آن داخل فضای فر شما باقی خواهد ماند.

تمیز کردن فر

نوشابه

روش دیگری که برای از بین بردن چربی فضای داخلی می‌توانید از آن استفاده کنید نوشابه‌ گازدار است. که به خوبی سطح مورد نظر شما را برق می اندازد. توجه داشته باشید بعد از استفاده از آن حتما با آب فضای داخلی را شستشو داده و خشک نمایید.

این نوشته را از دست ندهید  چه بخوریم کرونا نگیریم؟/ توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت
تمیز کردن درب شیشه ای فر

گام پنجم: تمیز کردن درب شیشه‌ای فر

برای تمیزکردن درب شیشه‌ای فر می توانید از محلول آب و سرکه استفاده نمایید. و با استفاده از اسفنج سطح آن را تمیز کنید با یک دستمال خشک نمایید. و سپس مانند شیشه معمولی با استفاده از روزنامه و شیشه شوهای صنعتی سطح آن را برق بیاندازید.
حالا فر شما به طور کامل تمیز و درخشان شده است. برای تمیزکردن ساده آن می توانید در هنگام پخت غذا از کاغذهای روغنی در سینی فر خود استفاده کنید. و مانع از پخش شدن آلودگی در سطح داخلی فر خود شوید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دو =

دکمه بازگشت به بالا