بدانیم

۵ نکته مهم که باید قبل از خرید دستمال توالت بدانید

مثبت زندگی: دستمال توالت یکی از کالاهای مصرفی روزانه است که متاسفانه اغلب‌مان به ویژگی‌های مهمی که باید داشته باشد کم‌توجه‌ایم. در ادامه چند نکته مختصر اما مفید برای خرید دستمال توالت باکیفیت را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

۱. تعداد لایه‌ها

دستمال توالت ها معمولا ۲ تا ۴ لایه‌اند. البته دستمال توالت های تک‌لایه هم داریم. دستمال توالت های چندلایه ضخیم‌تر و بنابراین محکم‌ترند و قاعدتا باید از قدرت جذب بالاتری برخوردار باشند.

تک‌لایه: دستمال توالت های تک‌لایه یک لا بیشتر ندارند و از لحاظ قیمت به‌نسبت دستمال توالت های چندلایه معمولا تا حدودی ارزان‌ترند. اما این را هم بدانید که دستمال توالت های تک‌لایه لزوما همیشه بی‌کیفیت نیستند. صنعت تولید دستمال‌کاغذی بسیار پیشرفت کرده است. امروزه برخی برندها به‌لطف بهره‌مندی از فناوری‌های جدید دستمال توالت هایی تولید می‌کنند که باوجود تنها یک لایه بعضا از دستمال توالت های چندلایه هم محکم‌ترند.

چندلایه: اکثر دستمال توالت های موجود در بازار ایران چندلایه‌اند. پس خیلی به پیداکردن دستمال توالت تک‌لایه‌ای ارزان دل خوش نکنید! دستمال توالت های ۳ یا ۴ لایه معمولا محکم‌تر و جاذب‌ترند و به همین دلیل نیازی نیست که در هر بار استفاده مقدار زیادی از رول را مصرف کنید. برعکسِ دستمال توالت های تک‌لایه که چون احتمالا مجبورید دولا استفاده کنید، مقدار بیشتری از رول در هر بار استفاده مصرف خواهد شد.

۲. استحکام و قدرت جذب

شاید شنیدن واژه استحکام برای دستمال توالت به‌نظرتان نامأنوس باشد. دستمال توالت بااستحکام یعنی دستمالی که حین پاک‌کردن یا براثر خیس‌شدن زود پاره نشود. حس خوشایندی نیست که دستمال توالت حین استفاده پاره و روی بدن‌مان اصطلاحا فتیله‌فتیله شود. پس برای خرید دستمال توالت سراغ برندی بروید که از استحکام و قدرت جذب بالایی برخوردار باشد.

این نوشته را از دست ندهید  درمان خارش گلو با 9 روش خانگی

دستمال‌توالت‌های با استحکام و جذب بالا طبیعتا گران‌ترند. دستمال‌ توالت های ارزان در بسیاری موارد به اندازه کافی محکم و جاذب نیستند. پس انتظار نداشته باشید که با حداقل قیمت حداکثر کیفیت را دریافت کنید!

۳. نرمی و راحتی

دستمال توالت باکیفیت باید ضمن برخورداری از استحکام و قدرت جذب بالا نرم و راحت هم باشد. شاید فکر کنید که هرچه دستمال توالت ضخیم‌تر باشد، پس طبیعتا زبرتر خواهد بود. اما نه! دستمال توالتی باکیفیت است که در عین ضخیم‌بودن و پاره‌نشدن نرم و لطیف باشد. خصوصا اگر پوست حساسی دارید، هنگام خرید دستمال توالت به این نکته بی‌توجه نباشید.

در برخی منازل دستمال توالت برای مصارف دیگری ازجمله خشک‌کردن دست‌وصورت هم استفاده می‌شود. پس به سایر مصارف‌تان هم دقت کنید.

۴. رنگ و عطر

گه‌گاه در فروشگاه‌ها به دستمال توالت های رنگی و معطر برمی‌خوریم. دستمال توالت های رنگی را می‌توانید برای مثال با رنگ حوله یا کاشی‌های توالت‌تان ست کنید. عطری هم که باشند جذابیت‌شان چندبرابر می‌شود. اما اندکی درنگ کنید! استفاده از دستمال توالت های رنگی و معطر در برخی تحقیقات با مضراتی چون افزایش احتمال بروز عفونت‌های قارچی و ایجاد خارش در ناحیه مقعد مرتبط دانسته شده است. درمجموع استفاده از دستمال توالت های رنگی و عطری باوجود جذابیت ویژه‌ای که دارند چندان توصیه نمی‌شود.

خرید دستمال توالت

البته درمورد استفاده از دستمال توالت های سفید هم نگرانی‌هایی مطرح است. چون دستمال کاغذی که به‌خودی‌خود سفید نیست. بلکه طی مراحل تولید با استفاده از مواد شیمیایی به رنگ سفید درمی‌آید. در برخی روش‌های سفیدکنندگی موادی ازجمله کلر به‌کار می‌روند که گفته می‌شود برای سلامتی و محیط‌زیست مضرند. در این میان تولیدکنندگانی هم هستند که ادعا می‌کنند به‌واسطه فناوری‌های جدید از روش‌هایی برای سفیدکنندگی محصولات‌شان استفاده می‌کنند که برای بدن و محیط‌زیست ضرری ندارند.

این نوشته را از دست ندهید  نکات خرید اینترنتی لباس که فروشنده‌ها به شما نمی‌گویند

۵. قیمت

برای ارزیابی قیمت سراغ هر برندی رفتید، باید ببینید که هر بسته حاوی چند رول است و هر رول شامل چند برگ می‌شود. هرچه تعداد رول‌ها در بسته و اندازه هر رول بزرگ‌تر باشد، بدیهی است که دیرتر نیاز به خرید دستمال توالت پیدا خواهید کرد. گاهی فروشگاه‌ها برای محصولات پرمصرفی چون دستمال توالت پیشنهاد شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند که فرصت خوبی برای خرید مقرون‌به‌صرفه‌تر برندهای باکیفیت است.

اما این را هم اضافه کنیم که دستمال توالت های باکیفیت نمی‌توانند در حالت عادی خیلی ارزان باشند. قیمت باورنکردنی درمورد محصولی مثل دستمال توالت معمولا بی‌علت نیست. دستمال توالت های قیمت‌پایین در بسیاری موارد نازک‌اند و زود پاره می‌شوند و درواقع بیشتر به دستمال کاغذی معمولی شبیه‌اند تا دستمال توالت.

جمع‌بندی

دستمال توالت از آن‌دست محصولاتی است که معمولا به جزئیاتش فکر نمی‌کنیم و هر برندی دم‌دست‌تر بود همان را می‌خریم. البته که همه هم این‌طور نیستند. اما واقعیت این است که در شرایط اقتصادی فعلی بسیاری از ما برای خرید کالاهای مصرفی روزانه اول قیمت‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم. اما پیشنهاد می‌کنیم در مقایسه قیمتی کیفیت را هم از قلم نیندازید. برندی که صرفا ارزان باشد اما از لحاظ استحکام و قدرت جذب یا نرمی و راحتی بی‌کیفیت باشد، مطمئنا کارایی موردانتظار از دستمال توالت را نخواهد داشت.

منبع
درجه
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا