آخرین نوشته هاتغذیه

۵ فایده بی‌نظیر ویتامین A

مثبت زندگی: ویتامین A یک ویتامین اساسی و محلول در چربی است. ویتامین A به عملکرد مناسب چشم‌ها، سیستم ایمنی بدن و اعضای بدن کمک می‌کند و از طریق غذاهای حیوانی و گیاهی در دسترس است. پنج مزیت ویتامین A عبارتند از:

۱- حفظ بینایی

ویتامین A برای حفظ دید در شب و نور کم مهم است زیرا در چشم رنگدانه هایی ایجاد می‌کند – مولکول‌هایی که به ما کمک می‌کنند رنگ را ببینیم. بدون ویتامین A ، چشم تولید این رنگدانه‌ها را متوقف می‌کند، که در نهایت می‌تواند منجر به شب کوری شود. این وضعیت باعث مشکل در تنظیم نور کم یا ناتوانی کامل در تاریکی می‌شود.

آب مروارید یک بیماری شایع چشم است که بیش از نیمی از افراد در ایالات متحده بالای ۸۰ سال را درگیر می‌کند. طبق مطالعه بیماری‌های چشم مرتبط با سن با حمایت مالی انستیتوی ملی چشم، مکمل های ویتامین A – علاوه بر ویتامین‌های دیگر که دارای آنتی اکسیدان و روی هستند – ممکن است از سلامت چشم در افرادی که بیماری خاصی دارند محافظت کند.

۲- کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن

ویتامین A برای رشد، نگهداری و تقویت اپیتلیوم و بافتهای مخاطی که اکثر اعضای بدن ما را پوشانده است، به سیستم ایمنی بدن نیاز دارد. این بافت‌ها اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا هستند و بخشی اصلی از پاسخ ایمنی ذاتی بدن در برابر عفونت هستند.

ویتامین A همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها در فرآیندی که تحت عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می‌شود از آسیب سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. آسیب مداوم سلول‌ها در اثر استرس اکسیداتیو می‌تواند منجر به بیماری های مزمن مانند سرطان ، بیماری‌های قلبی و کاهش بینایی شود.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «کرگدن» قسمت ۲۵

۳-پشتیبانی از عملکرد اندام

مقادیر طبیعی ویتامین A با تقویت رشد سلول‌ها و بافت‌های سالم به قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کند. طبق بررسی‌های صورت گرفته ویتامین A نقش اساسی در رشد و بلوغ بافت ریه دارد و در نتیجه عملکرد کلی ریه را تقویت می‌کند. همان بررسی نشان داد که کمبود ویتامین A با افزایش خطر ابتلا به مشکلات ریوی مانند آسم و عفونت‌های تنفسی مانند ذات الریه و آنفولانزا همراه است.

۴- درمان آکنه

نوعی ویتامین A که با نسخه پزشک یا در دوزهای کم و بدون نسخه پزشک در دسترس است، به نام رتینول یکی از بهترین درمان‌های موضعی آکنه محسوب می‌شود. در حقیقت ، دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت و درمان آکنه که توسط مجله آکادمی پوست آمریکا تنظیم شده است، استفاده از رتینوئیدهای موضعی یا محصولات رتینول را به عنوان اولین خط درمان آکنه خفیف تا شدید پیشنهاد می‌کند.

آکنه معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که منافذ پوست با سلول‌های مرده و روغن‌ها مسدود شود. رتینول با عمل به عنوان یک لایه بردار شدید، این سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و در عوض باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود.

۵.کمک به بارداری سالم

دریافت کافی اما نه زیاد ویتامین A در دوران بارداری برای رشد جنین مهم است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مکمل ویتامین A در زنان مبتلا به کمبود تغذیه مزمن قبل، حین و بعد از بارداری باعث بهبود عملکرد ریه در فرزندان می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا