بدانیم

۵ اشتباه رایجی که درمورد کولر ماشین انجام می‌دهیم

مثبت زندگی: همین که در ماشین را باز می‌کنیم و از گرمای بیرون به داخل خودرو پناه می‌آوریم، کولر را روشن می‌کنیم و می‌گوییم: آخیش! خب این رفتار طبیعی است. هوای به اندازه‌ای گرم شده که آدم‌ها احساس هلاک شدن در گرما را دراند. اما جالب است بدانید همه ما، در استفاده از کولر ماشین ۵ اشتباه مشترک داریم که از آن بی‌خبریم. همراه ما باشید تا در این مقاله در این باره بیشتر بدانید بلکه کمتر احساس گرما کنید.

روشن نکردن کولر ماشین هنگام صبح، بخاطر خنک‌تر بودن هوا

در روزهای تابستان، در ابتدای صبح هوا هنوز خنک و تحمل‌ کردنی است اما هرچه به ظهر نزدیک می‌شویم دمای هوا بالاتر می‌رود. خیلی از راننده‌ها هنگامی که هوا خیلی گرم می‌شود و آدم را بی‌تاب می‌کند تازه کولرشان را روشن می‌کنند اما اصولی و استانداردش این است که از ابتدای صبح سیستم تهویه را روشن کنید، به این ترتیب فشار کمتری به خودرو وارد شده و از مه گرفتگی شیشه‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

روشن بودن مداوم کلید گردش هوا داخل کابین

وقتی کولر را روشن می‌کنید لازم است کلید گردش هوا در داخل خودرو روشن باشد تا کابین با سرعت بیشتری خنک شود. اما پس از کاهش دمای اتاق بهتر است کلید را خاموش کنید یا آن را در حالت ورود هوا از بیرون قرار دهید. با این‌کار گردش و تقسیم هوای خنک در داخل اتاق با تعادل بهتری انجام می‌شود.

کولر-ماشین

روشن کردن کولر در سردترین حالت ممکن به محض ورود به خودرو

بسیاری از افراد به محض روشن کردن خودرو کولر را در سردترین حالت ممکن قرار می‌دهند. اما بهترین حالت برای خنک کردن اتاق در یک روز گرم تابستان باز کردن پنجره‌ها و درهای خودرو چند دقیقه پیش از روشن کردن اتومبیل است. همچنین پیشنهاد می‌شود تا حداقل دو دقیقه پس از شروع حرکت با پایین گذاشتن شیشه‌ها به گردش هوا در داخل خودرو کمک کنید و پس از آن از کولر استفاده کنید. به این ترتیب هوای داخل کابین کمی خنک‌تر شده که باعث می‌شود فشار کمتری به سیستم تهویه وارد شود.

این نوشته را از دست ندهید  خواص شگفت‌انگیز سنجد

نگهداری از سیستم تهویه مطبوع

همانند دیگر قسمت‌های خودرو، سیستم تهویه اتومبیل شما نیز به نگهداری و مراقبت احتیاج دارد. فیلترهای کولر باید حداکثر هر 15000 تا 20000 کیلومتر تعویض شوند. همچنین لازم است تا هر دو سه سال یکبار گاز کمپرسور کولر را تعویض یا شارژ کنید.

جهت اشتباه دریچه‌های کولر

تنظیم جهت دریچه‌های باد به سمت صورت سرنشینان جلو یا به زیر پا و بر روی درهای باعث هدر رفت انرژی می‌شود. اگر می‌خواهید تا تمام فضای خودرو در مدت کوتاهی خنک شود، بهتر است تا دریچه‌های کولر را به سمت بالا تنظیم کنید. به این ترتیب تمام کابین به صورت یک‌دست خنک شده و سرنشینان عقب نیز از گرمای هوا خلاص می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا