غذای ایرانی

۴ترفند برای گرفتن تلخی بادمجان

مثبت زندگی: بادمجان‌هایی که دانه‌هایی ریز و همرنگ گوشت بادمجان دارند شیرین هستند و بادمجان‌هایی با دانه‌های تیره و بزرگ به احتمال بیشتری تلخ هستند اما با این حال راه‌های زیادی برای گرفتن تلخی بادمجان وجود دارد که در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم.

بیشتر اوقات از ترس تلخ بودن بادمجان‌هایی که در بازار می‌بینیم ممکن است سمتشان نرویم و نخریم‌شان. به طور کلی بهتر است بادمجان‌های قلمی و تازه را برای خرید انتخاب کنیم تا احتمال تلخ بودنشان کمتر باشد و همچنین بادمجان‌هایی که دانه‌هایی ریز و همرنگ گوشت بادمجان دارند شیرین هستند و بادمجان‌هایی با دانه‌های تیره و بزرگ به احتمال بیشتری تلخ هستند اما با این حال راه‌های زیادی برای گرفتن تلخی بادمجان وجود دارد.

روش‌های گرفتن تلخی بادمجان

آبلیمو

یک کاسه بزرگ را از آب پر کرده و بعد بادمجان‌ پوست کنده را داخل آن بگذارید و حدود دو الی سه قاشق آبلیمو اضافه کنید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه الی یک ربع بمانند و بعد بادمجان‌ها را از آب بیرون بیاورید فشارشان دهید تا آب اضافی‌شان برود و در غذا استفاده کنید.

نمک

برای گرفتن تلخی بادمجان با نمک کافی است که بادمجان‌ها را پوست کنده و به صورت درسته یا برش داده شده کاملا به نمک آغشته‌شان کنیم و بگذاریم برای مدت نیم ساعت بمانند. سپس آنها را آب بکشید تا تلخی‌شان برود و خشکشان کنید. حال می‌توانید در هر غذایی که دوست دارید از آنها استفاده کنید.

۳. گرفتن تخم‌های بادمجان

در صورتی که بادمجان تخم‌های بزرگ و تیره رنگ داشت می‌توانید تخم‌ها را از گوشت جدا کرده و بعد از بادمجان در پخت غذا استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه کدوی کبابی خوشمزه

فریز کردن

بادمجانها را پوست کنده و برای حدود ۴ الی ۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس از فریزر خارج‌شان کنید و اجازه دهید تا یخشان آب شود و با فشار دادن آب اضافی‌شان را بگیرید تا تلخی آن از بین برود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا