منطقه آزاد

۳ مدل بهترین بازی فکری ایرانی با قیمت مناسب را بشناسید

مثبت زندگی: باور کنید، اسم و فامیل تنها بازی روی زمین نیست. در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌توانید از بازی‌های فکری بزرگسالان هم بهره ببرید. بازی‌هایی که هم فکرتان را به کار می‌اندازند و هم سرگرم‌کننده و جذاب هستند. اگر به دنبال خرید بهترین بازی فکری هستید حتما به این فهرست نگاهی داشته باشید.

بازی، آن هم از نوع فکری باعث می‌شود تا هم لحظاتی شاد و جذاب را بگذرانید و هم از قدرت فکرتان برای تولید استراتژی‌های مختلف در حین بازی فکری بهره ببرید. با وجود بازی‌های فکری، به جای اینکه ساعت‌های مهمانی به گشت و گذار انفرادی آدم‌ها در گوشی‌های هوشمندشان بگذرد یا بازی‌های تکراری و خسته‌کننده‌ای مانند اسم و فامیل سلطان مهمانی‌ها شوند، چندساعتی را با مهمانان‌تان خوش خواهید گذراند و از فکر بکرتان هم استفاده خواهید کرد.

در این مقاله از بازی‌های فکری مختلفی برای‌تان گفته‌ایم که می‌تواند جذاب و در عین حال سرگرم‌کننده باشد. اما بر چه اساس و معیاری این بازی‌ها را به شما پیشنهاد داده است؟ ما با بررسی فروشگاه‌های مختلف ایرانی مانند دیجی‌کالا، آی‌بی‌مایند، بازی‌دونه، ایمالز و…، با بررسی بازی‌های محبوب و پرفروش به این سه گزینه رسیده‌ایم. متن را بخوانید و ببینید که کدام می‌تواند بهترین بازی فکری برای شما و اطرافیان‌تان باشد.

۱. بازی فکری زیرخاکی

بازی زیرخاکی در دسته بازی‌های کارتی قرار دارد که برای انجام آن نیاز به هوش، فکر و حافظه است. البته شانس هم در بازی زیرخاکی دخالت زیادی دارد. با چهار نفر و بیشتر می‌توانید این بازی را انجام بدهید. البته نه به این معنی که ۲۰ نفر می‌توانند در این بازی شرکت داشته باشند. نهایت تعداد افرادی که می‌توانند در این بازی مشارکت کنند، هشت نفر است. مدت زمانی که این بازی به طول می‌انجامد هم حدود یک ساعت و شاید کمتر است.

این نوشته را از دست ندهید  شاداب ماندن در سفر بدون وسایل بهداشتی!

شیوه بازی

این بازی از تعداد ۶۰ کارت تشکیل شده است که هر یک قابلیت‌هایی دارند. یعنی روی هر یک دستوراتی نوشته شده است که وقتی صاحب آن، کارت را رو می‌کند باید دستور روی کارت انجام و عملی شود. بعضی از کارت‌های موجود هم عنوان زیرخاکی دارند. هر چقدر که یک بازیکن کارت زیرخاکی بیشتری رو کند به برنده شدن نزدیک‌تر می‌شود و گنج‌های بیشتری نصیب او خواهد شد.

قوانین مختلف دیگری هم در این بازی وجود دارد که مسیر آن را جذاب و پرهیجان می‌کند. مثلا دستوراتی که روی هر کارت نوشته شده است، روند بازی را هیجان‌انگیز می‌کند. هر بسته از بازی زیرخاکی حاوی یک دفترچه راهنما نیز هست و به شما کمک می‌کند تا بازی را به خوبی یاد بگیرید.

نظرات خریداران قبلی و قیمت

قیمت این بازی حدود ۶۷ هزار تومان است و کسانی که آن را خریده‌اند، نکات مثبت زیادی درباره‌اش مطرح کرده‌اند. به زعم تعداد زیادی از کاربران دیجی‌کالا، این بازی فکری را می‌توان بهترین بازی فکری یا دست‌کم یکی از بهترین‌ها در نظر گرفت. به عقیده آنها، دستوراتی که روی کارت‌های مختلف نوشته شده و در مسیر بازی باید به آنها عمل کرد بسیار مهیج و مفرح است.

تعداد کسانی که می‌توانند در بازی مشارکت کنند هم از آن یک گزینه خوب برای افراد مختلف ساخته است. زیرا اگر تعدادتان چندان زیاد نباشد و در حدود ۴ نفر باشید به راحتی می‌توانید از این بازی بهره ببرید. در صورتی هم که به تعداد بازیکنان اضافه شود باز هم امکان ادامه بازی هست.

یکی از نقص‌های بزرگ بعضی از بازی‌های فکری در این است که دفترچه راهنمای دقیق و مناسبی ندارند اما بازی زیرخاکی به گفته خریداران قبلی آن دارای دفترچه راهنمای کاملی است که همه چیز را خوب و کامل شرح می‌دهد. خریداران قبلی این بازی از هیجان زیادی تعریف کرده‌اند که در مسیر کار برای بازیکنان پیش می‌آید و یکی از نقاط جذاب آن را تکراری نشدن می‌دانند. بعضی، این بازی را اعتیادآور معرفی کرده‌اند و گفته‌اند که اگر چند ساعت وقت دارید به سراغ این بازی بروید چون با یک دور بازی کردن، راضی نمی‌شوید و احتمال دارد که همین‌طور به بازی ادامه بدهید.

این نوشته را از دست ندهید  تغییر دکوراسیون آشپزخانه اجاره‌ای، ۸ ایده کم هزینه!

البته نقص‌هایی هم در این بازی وجود دارد. چیزی که شاخص‌تر از موارد دیگر عنوان شده است، کیفیت نه چندان مطلوب کارت‌های بازی زیرخاکی به نظر می‌رسد. به عقیده کسانی که این بازی را خریداری و امتحان کرده‌اند، کیفیت و جنس کارت‌ها چندان جالب نیست.

۲. بازی فکری هوپا مدل دژ

اگر به دنبال خرید بهترین بازی فکری هستید به بازی هوپا مدل دژ هم نگاهی داشته باشید. این بازی در دسته بازی‌های تخته‌ای و کارتی قرار می‌گیرد که برای انجام آن به هوش و حافظه نیاز است. با بیشتر از ۴ نفر می‌توان بازی هوپا را انجام داد. برای اینکه دور هم با دوستان و اعضای خانواده‌تان مشغول به بازی شوید باید حدود یک ساعت و حتی بیشتر زمان بگذارید.

شیوه بازی

بازی هوپا از آن بازی‌های استراتژیک است که برای انجام آن باید از هوش و تفکرتان بهره ببرید. در این بازی، هر بازیکن باید تلاش کند تا با ساخت دژها و استحکامات، از شهر خود محافظت کند. در بازی هوپا، هر بازیکن می‌تواند در ابتدای هر دور، نقشی را به طور مخفیانه انتخاب و در جریان بازی، از مزایای آن نقش استفاده کند.

هر کدام از نقش‌های این بازی ویژگی‌های مخصوصی را دارند. مثلا انتخاب نقش «راهزن» به بازیکن اجازه می‌دهد تا پول‌های بازیکن دیگری را بدزدد یا با انتخاب نقش «سردار» می‌تواند به ساختمان‌های شهر بازیکنان دیگر حمله کند و آنها را نابود سازد. بازیکنان در طی بازی باید هویت بازیکنان دیگر را حدس بزنند تا از اموال و شهرشان محافظت کنند. علاوه بر این باید با ساخت و سازهایی که صورت می‌دهند، شهرشان را هم وسیع‌تر کنند. کسی برنده نهایی بازی می‌شود که شهری قدرتمند و ثروت زیاد داشته باشد.

این نوشته را از دست ندهید  زیباترین زبان‌های دنیا کدامند؟

نظرات خریداران قبلی و قیمت

قیمت این بازی حدود ۷۵ هزار تومان است. کسانی که این بازی را خریداری کرده‌اند و تجربه استفاده از آن را دارند از کیفیت تصاویر کارت‌ها، سکه‌ها و تاجی که در بازی استفاده می‌شود کاملا راضی هستند. تِم و ماجرای بازی هم از نظر بسیاری از خریداران قبلی بسیار مطلوب و جذاب عنوان شده است. نیاز به هوش و خلاقیت و سرگرم‌کننده بودن توأم بازی هوپا باعث شده است تا هم افراد جوان و هم بزرگ‌ترها از آن لذت ببرند.

این بازی، بازی ساده‌ای نیست اما شیوه انجام آن بسیار آسان است و همه سریع و زود متوجه می‌شوند که چطور باید وارد بازی شوند. در واقع برای برنده شدن باید استراتژی‌های هوشمندانه داشته باشید اما نیازی به نگرانی بابت یادگیری قوانین و روش‌های بازی نداشته باشید. این بازی گاهی تا چند ساعت هم به طول می‌انجامد.

۳. بازی کارتی افتر 5 گیمز مدل کودتا

اگر به دنبال خرید بهترین بازی فکری هستید در میان گزینه‌ها به بازی افتر فایو گیمز هم نگاهی داشته باشید. این بازی، یک بازی کارتی است و تعداد بازیکنان آن بیش از چهار نفر است. انجام این بازی کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. به صورت دو تا شش نفره هم می‌توان آن را بازی کرد.

شیوه بازی

بازی درباره یک کشور از دست‌رفته با سردمدارانی فاسد است که گروهی پارتیزاتی قصد از بین بردن آنها را دارند. شما به عنوان یکی از مقامات بلندپایه دولت در این بازی باید به دنبال راهی بگردید که بقای خود را تثبیت کنید و رقبای دیگر را از میان بردارید. این بازی هم استراتژیک است و باید از قدرت فکرتان در رو کردن کارت‌ها و استفاده از ابزارهای در دست بهره ببرید.

این نوشته را از دست ندهید  کاشت توت فرنگی در خانه

نظرات خریداران قبلی و قیمت

قیمت بازی افتر فایو گیمز حدود ۴۸ هزار تومان است. هر چند که بیشتر خریداران قبلی از جنس وسایل بازی مثلا کارت‌ها و سکه‌ها، رضایت چندانی ندارند اما خود بازی برای بیشترشان بسیار هیجان‌انگیز و جذاب بوده است. شخصیت‌پردازی‌ها در این بازی بسیار مهیج و جالب عنوان می‌شود و گویا برای یادگیری بازی از روی دفترچه آن به کمی تلاش نیاز است. البته نه به این معنی که بازی سخت است و قوانین پیچیده دارد. منظور این است که دفترچه راهنما زیاد مبسوط و دقیق، روند کار را شرح نداده است.

در آخر

گاهی‌اوقات در خرید هدیه برای دوستان و آشنایان دچار تردید می‌شوید یا دقیقا نمی‌دانید که چه چیزی می‌تواند خوشحال‌شان کند. در این مواقع، یادتان باشد که بازی‌های فکری بزرگسالان می‌تواند برای‌شان جذاب باشد. اگر اهل بازی باشند که قطعا از بازی‌های فکری به عنوان یک هدیه استقبال شدیدی خواهند کرد. اگر تا به حال به این بازی‌ها نپرداخته باشند هم، باز می‌توانند به واسطه هدیه شما به دنیای جذاب بازی‌های فکری وارد شوند.

اگر تجربه بازی کردن با موارد گفته شده در این فهرست را دارید، نظرتان را برای ما بنویسید. قطعا نظرتان در خرید بازی‌های مناسب به کاربران دیگر کمک شایانی خواهد کرد. خرید بهترین بازی فکری، ایده جذابی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا