آخرین نوشته هارفتار

۲۰ کاری که افراد خوشحال صبح‌ها انجام می‌دهند

مثبت زندگی: اِلبرت هوبارد می‌گوید: «کافی است تا ساعت ۱۰ صبح خوشحال و شاداب باشید، بقیه‌ی روز خود‌به‌خود عالی خواهد شد.» بیشتر اوقات همه‌ی ما روز خود را براساس عادت‌های تکراری پیش می‌بریم، اما اگر صبح خود را با انرژی و افکار مثبت آغاز کنید، نه‌تنها آن روزتان، بلکه تمام زندگی و آینده‌تان تغییر خواهد کرد. به کمک روش‌های زیر می‌توانید صبحگاه متفاوتی داشته باشید. کافی است یکی از موارد فهرست زیر را انتخاب کنید و آن را هر روز انجام بدهید تا ساعات بعدی را با شادی و آرامش سپری کنید. این یک شعار نیست، واقعیت است. نگرش مثبت زندگی شما را دگرگون خواهد کرد، پس با ما همراه باشید.

۱. مدیتیشن

زن در ساحل در حال مدیتیشن

اوون فلتام می‌گوید: «مدیتیشن جام دورنمای روح ماست.» راه‌ها و روش‌های مختلفی برای انجام مدیتیشن وجود دارد. مدیتیشن واقعا شما را پر از انرژی می‌کند، به شما کمک می‌کند مغزتان را از افکار منفی پاک کنید و افکار منسجمی داشته باشید. از آنجایی که در صبحگاه عوامل حواس‌پرتی کمتری در اطراف‌تان وجود دارد، بهتر است صبح‌ها به مدیتیشن بپردازید.

۲. لذت از سکوت صبح

لازم نیست کار خاصی انجام بدهید، فقط سعی کنید از سکوت صبح نهایت لذت را ببرید و به آرامش برسید. مشاهده‌ی آسمان زیبا یا تماشای بیدار شدن عزیزان‌تان از خواب، به‌راستی تأثیرگذار و آرامش‌بخش است. اجازه بدهید این تصاویر مثبت و زیبا، تمام روح و جان شما را دربرگیرند و به شما کمک کنند روز خود را با روحیه‌ای شاداب آغاز کنید.

۳. نوشتن

خاطره نویسی در صبح‌گاه فکر بسیار خوبی است. همچنین می‌توانید درباره‌ی تجربه‌ی مدیتیشن‌ یا خوابی که دیشب دیده‌اید، چیزی بنویسید یا برای روزی که در پیش دارید، برنامه ریزی کنید.

این نوشته را از دست ندهید  شلوار جین سفید، ۹ مدل پیشنهادی برای تابستان امسال

۴. شکرگزاری

ویلیام آرتور وارد می‌گوید: «شکرگزار بودن بدون ابراز کردن آن، مانند کادو کردن هدیه و تقدیم نکردن آن است.» شکر‌گزاری قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. به‌خاطر خانواده، دوستان، سلامتی‌تان و نعمت‌هایی که در زندگی دارید، قدردان و شکرگزار باشید.

شکرگزاری تنها در عرض چند ثانیه به شما نشان می‌دهد که به‌خاطر داشتن نعمت‌های مختلف، چقدر خوشبخت هستید.

۵. باز کردن پنجره‌ها

مهم نیست در کدام فصل سال هستیم، حتی اگر هوا سرد باشد، تمام پنجره‌های خانه را باز کنید، بگذارید هوای تازه وارد منزل بشود و از سکوت زیبای صبحگاهی لذت ببرید. یادتان باشد که دیروز گذشته است و امروز فرصتی برای شروعِ دوباره است.

۶. کمک کردن به دیگران

بهتر است روز خود را با انجام کار مفیدی شروع کنید. مثلا با روحیه‌ای شاداب به سرحال شدن همسر و سایر اعضای خانواده کمک کنید، همسایه را تا مقصدش برسانید، فرزندان را برای مدرسه آماده کنید یا حتی به گربه‌‌ی بی‌خانمانی غذا بدهید.

۷. ورزش صبحگاهی یا یوگا

افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کسانی که عاشق ورزش صبحگاهی هستند؛
  2. کسانی که از آن بیزارند و ورزش نمی‌کنند.

انتخاب با شماست که به عضویت کدام دسته دربیایید. حداقل دو روز یک‌بار سعی کنید به ورزش صبحگاهی بپردازید. اگر روز خود را با ورزش آغاز کنید، اندروفین در بدن‌تان ترشح می‌شود و در طول روز خلق‌وخوی شاداب و خوبی خواهید داشت. اگر یوگا کار کنید که دیگر چه بهتر. یوگا بدن را ورزیده و روح را هم سرحال و شاداب می‌کند. اگر به‌طور مرتب یوگا کار کنید، نتایج مثبت روحی و جسمی آن را به‌خوبی احساس خواهید کرد.

این نوشته را از دست ندهید  تقویت نعوظ با ۷ کاری که می‌توانید در طول روز انجام دهید

۸. استشمام بوی طبیعت

هر روز سعی کنید ۵ دقیقه را در پارک یا باغچه‌تان بگذرانید. با استشمام بوی طبیعت، انرژی و حس‌و‌حال فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

۹. اندیشیدن به عزیزان

خیلی از افراد معتقدند که داشتن افکار مثبت، باعث می‌شود چیزهای خوبی به زندگی‌مان جذب کنیم. فقط کافی است ۵ دقیقه در روز، درباره‌ی عزیزان‌تان و چیزهای مثبت بیندیشید. باید بدانید که عشق، قدرت فوق‌العاده و بی‌نظیری دارد. سعی کنید به والدین، همسر یا دیگر عزیزان‌تان فکر کنید. به جای اندیشیدن به مشکلات و جذب آنها، به عشق و انرژی آن فکر کنید.

۱۰. درست کردن چای و قهوه برای خانواده

زن خوشحال

برای خود و همسرتان چای یا قهوه درست کنید و از گفت‌وگویی شیرین لذت ببرید. ضمن اینکه باید بدانید انجام دادن این کارهای کوچک، باعث تقویت و استحکام رابطه‌تان می‌شود.

۱۱. نوشتن نامه‌ی شکرگزاری

نامه‌ای بنویسید و در آن از کسی تقدیر و تشکر کنید. شاید این نامه را هیچ‌وقت نفرستید یا به کسی تحویل ندهید، اما نوشتن آن خالی از لطف نیست. مثلا به‌خاطر دستپخت خوب همسرتان، رفتار مؤدبانه و درست فرزندتان یا حتی اعتماد و توجه یکی از مشتریان‌تان در محل کار، نامه‌‌ی تشکرآمیزی بنویسید. با این کار نشان می‌دهید که ارزش توجه و محبت دیگران را درک می‌کنید.

۱۲. یادگیری

لئوناردو داوینچی می‌گوید: «شریف‌ترین لذت، لذتِ یادگیری است.»

بیشتر افراد معتقدند که صبح‌ها قدرت یادگیری بالاتری دارند. خب چرا از این فرصت عالی استفاده نکنید؟ اگر مشغول یادگیری زبانی خارجی هستید، صبح‌ها چند لغت جدید یاد بگیرید، یا روی هر چیز دیگری که دوست دارید، تمرکز و موتور مغزتان را روشن کنید.

این نوشته را از دست ندهید  قانون کارما چیست و چه نقشی در رفتار و اعمال انسان دارد؟

۱۳. تصور مثبت

مرد خوشحال

عاشق کوهستان هستید یا دل‌تان برای دیدن دریا و جنگل ضعف می‌رود؟ سعی کنید خود را در جایی تصور کنید که دل‌بسته‌ی آن هستید. چشم‌هایتان را ببندید، تصور کنید به مکان موردعلاقه‌ی خود رفته‌اید و از پنجره به منظره‌ای دیدنی نگاه می‌کنید. مطمئن باشید وقتی چشم‌هایتان را باز کنید، حس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

۱۴. قدم زدن

اگر اهل ورزش نیستید، حداقل نیم‌ساعت زودتر بیدار شوید و در اطراف منزل‌تان کمی قدم بزنید. تماشای صبح زیبا و استشمام هوای تازه معجزه خواهد کرد.

۱۵. مرتب کردن میز کار

میزتان را مرتب کنید، همه چیز را سر جای خود بگذارید. اگر لازم است، کمی گردگیری کنید. خرت‌وپرت‌های اضافی را کنار بگذارید و محیط مناسبی برای شروع کار خود فراهم کنید.

این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد اما در عوض در تمام ساعات کاری خود منظم خواهید بود و در هنگام کار کردن، حس‌وحال بهتری خواهید داشت. وقتی اوضاع مرتب است و همه چیز سر جای خود قرار دارد، کار کردن بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

۱۶. آواز خواندن

فرد سحرخیز

مهم نیست صدای خوبی دارید یا نه. صبح‌ها زیر دوش، هنگام رانندگی یا هر وقت دیگری که دل‌تان خواست، بدون ترس و خجالت برای خودتان آواز بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می‌کند روز خوبی را آغاز کنید. از قضاوت دیگران و شنیده شدن صدایتان هم نهراسید، همه که نباید مانند استاد شجریان خوش‌صدا باشند.

۱۷. تصدیق و ایجاد انگیزه

صبح خود را با جملات مثبتی همچون «حتما نمره‌ی خوبی می‌گیرم»، «معامله‌ی امروز عالی پیش میره» و … آغاز کنید. این جملات مثبت قدرت زیادی دارند و برای شما اعتماد به نفس به ارمغان می‌آورند. جملات مثبت و انگیزشی را هر صبح مرور کنید و مطمئن باشید اوضاع همان‌طور که فکر می‌کنید، پیش خواهد رفت.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ توصیه وزارت بهداشت برای مبارزه با کرونا

۱۸. مرتب کردن رایانه

فایل‌های رایانه‌ی خود را مرتب کنید. پیام‌های اضافی و بیهوده را پاک کنید و هر چیزی را در جای مناسبش قرار بدهید. رایانه‌ی شما هم مانند میز کارتان، باید تمیز و مرتب باشد تا در طول کار بهتر و متمرکزتر عمل کنید.

۱۹. مشاهده‌ی طلوع خورشید

زن سحرخیز شاداب

راهی ساده‌تر از این هم سراغ دارید؟ کافی است به طلوع زیبا و دل‌انگیز خورشید نگاه کنید تا انرژی عظیمی دریافت کنید. مشاهده‌ی طلوع خورشید به شما نشان می‌دهد که بخشی از این طبیعت زیبا هستید و به‌عنوان عضوی از این جهان خاکی، مسئولیت‌هایی دارید که باید به آنها رسیدگی کنید. شما از خورشید انرژی دریافت می‌کنید و سپس تصمیم می‌گیرید که این انرژی جذب‌شده را در کجا مصرف کنید.

۲۰. دوش آب سرد و گرم

درصورتی‌که به بیماری یا مشکل خاصی مبتلا نیستید، این شیوه‌ی دوش گرفتن، به سر حال شدن شما کمک زیادی خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =

دکمه بازگشت به بالا