پوست و مو

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

مثبت زندگی: اگر تمایلی به استفاده از ژل‌ها و سرم‌های براق کننده مو ندارید و یا احساس می‌کنید که تاثیری در موی براق شما نداشته‌اند، سعی کنید از ترکیبات طبیعی برای براق شدن مو استفاده کنید. در این مقاله برخی از روش‌های خانگی را برای درخشندگی موهایتان لیست خواهیم کرد. اگر شما در جستجوی ترکیبات موثر برای براق شدن مو هایتان باشید متوجه می‌شوید که در میان بسیاری از روش‌های مراقبت از مو، آب لیمو عنصر بسیار محبوب و بهترین براق کننده موی طبیعی است.

۱- آب لیمو غلیظ شده 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

شاید دیده باشید که برخی گردشگران یک بطری حاوی آب لیمو غلیظ شده را به همراهشان کنار ساحل یا استخر هتل می‌برند، آنها محتویات بطری را روی سرشان اسپری می‌کنند و صبر می‌کنند که زیر نور خورشید موهایشان خشک شود. هنگامی که مو به طور کامل خشک شد، در آب شناور می‌شوند و این کار را چندین بار تکرار می‌کنند تا به نتیجه مطلوبی برسند.

۲- آب لیمو و روغن زیتون 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

با استفاده از مخلوط روغن زیتون و آب لیمو، مواد مغذی به مو رسیده و باعث درخشش موهایتان می‌شود و از آسیب دیدگی مو جلوگیری می‌شود.

۳- آب لیمو و چای بابونه 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

برای براق شدن مو چای بابونه را با آب لیمو مخلوط کنید و به عنوان محلول شستشو دهنده مو استفاده کنید. این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

۴- آب لیمو و نرم کننده 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

به جای رقیق کردن آب لیمو با آب، بهتر است که به جای آب از نرم کننده مو استفاده کنیم. مخلوط بدست آمده را به موهایتان بمالید. بهتر است به مدت ۲۰ دقیقه زیر نور آفتاب باشید. سپس موهایتان را طبق معمول بشویید. پس از آن متوجه براق شدن مو هایتان خواهید شد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ ماده غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می‌کند

۵- ریواس 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

برای براق و درخشان کردن موهایتان، ¼ فنجان ریواس تازه خرد شده را به ۲ فنجان آب جوش اضافه کنید. صبر کنید مخلوط سرد شود، مخلوط را از صافی بگذرانید و سپس مایع بدست آمده را به عنوان محلول شستشو دهنده مو استفاده کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

۶- چای سیاه 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

یک فنجان چای سیاه آماده کنید و قبل از استفاده به عنوان محلول شستشو دهنده مو، اجازه دهید خنک شود. قبل از ماساژ محلول چای سیاه روی کف سرتان، توصیه می‌شود که روی اندکی از تارهای موی تان آزمایش کنید. شما می‌توانید برای براق و مشکی شدن طبیعی موهایتان از چای سیاه استفاده کنید.

۷- تخم مرغ 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

تخم مرغ یکی از بهترین مواد طبیعی است که موها را تغذیه و درخشان می‌کند. چون منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب و لسیتین است، به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کرده. موها را درخشان و براق می‌کند. همچنین تخم مرغ موها را قوی و ضخیم می‌کند. شما می‌توانید یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. این ترکیب را بر روی مو و پوست سر بمالید. سر خود را با یک کلاه به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم و آب سرد بشویید.

۸- گل بابونه 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

شاید هرگز فکر نمی‌کردید که گل‌ها هم می‌توانند موهایتان را روشن و براق کنند، شکوفه‌های بابونه یک درمان خانگی مناسب برای درخشندگی مو است. گل‌های بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و ۳۰ دقیقه بگذارید بماند و ته نشین شود. هنگامی که مخلوط سرد شد آن را از صافی بگذرانید، از این محلول برای شستشو مو استفاده کنید. سعی کنید باقیمانده مایع را برای شستشوهای بعدی نگه کنید، به طوری که بتوانید این کار را تکرار کنید. اجازه دهید محلول به مدت ۱۵ دقیقه جذب موهایتان شود. سپس موهایتان را با آب کاملا شستشو دهید.

۹- نشستن در زیر نور آفتاب 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

اگر شما به دنبال هایلات بلوند موهایتان هستید، اما نمی‌خواهید از ترکیبات پیچیده استفاده کنید، باید بدانید که طبیعی‌ترین راه درخشندگی مو، نشستن زیر نور آفتاب است. تحقیقات نشان داده که با قرارگیری مدت زمان کوتاه در برابر نور آفتاب ویتامین‌های A,E,D بدن زنان تامین می‌شود و در نتیجه تغییرات چشمگیری در پوست و موی زنان حاصل می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  غذاهای سرشار از کلاژن که پوست‌تان را جوان می‌کند

البته، مهم است که با کرم ضد آفتاب پوستتان را محافظت کنید و یک حوله روی قسمت‌هایی از بدنتان که بیشتر در معرض نور خورشید است قرار دهید. به راحتی در حالی که صورتتان پشت آفتاب است، موهایتان را در معرض آفتاب قرار دهید. آفتاب صبحگاهی گردش خون در مویرگ‌ها را بالا می‌برد و نه تنها مشکلات پوستی را درمان می‌کند، بلکه باعث رشد موها و تقویت ریشه موها نیز می‌شود. اما اشعه ماورای بنفش خورشید در اوج گرما که سبب سوختگی می‌شود می‌تواند بیماری‌ها را بدتر کند.

۱۰- ماالشعیر 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

موهای خود را با شامپو بشویید و بعد مااشعیر را روی سر و موهای خود بریزید. آن را به طور کامل روی پوست خود با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید.

۱۱- ماسک آلوئه ورا 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

برای تهیه یک ماسک ترمیمی، چهار قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، سه قاشق چای خوری ماست و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید تا خمیری سفت تهیه شود. خمیر را روی موها و پوست خود بمالید. سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید سی دقیقه بمانید. آن را با آب ولرم یا آب سرد بشویید.

یک گزینه عالی دیگر این است که مقدار کمی ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و چند گل ختمی مخلوط کنید. مخلوط را روی سر و موی خود بمالید.سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و حدود بیست دقیقه صبر کنید. پس از آن زمان، موهای خود را با شامپویتان بشویید و یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

این نوشته را از دست ندهید  از بین بردن پینه پا در سریع‌ترین زمان به ۱۰ روش خانگی

۱۲- ماسک عسل 

۱۲ راهکار خانگی برای براق شدن مو

دو لیوان آب گرم را آماده کرده و آن‌ها را با دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. از عسل ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید تا حاوی هیچ ماده افزودنی مصنوعی نباشد. مخلوط را در یک بطری اسپری تمیز بریزید و پس از آن که موهایتان را با شامپو شستید، مخلوط را روی موهای خود اسپری کنید. آن را به آرامی به پوست سر و موهایتان بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید تا موهای زیبایی داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا