آخرین نوشته هاپوست و مو

۱۱ راهکار موثر و نتیجه‌بخش برای بستن منافذ باز پوست صورت

مثبت زندگی: منافذ باز پوست آن‌قدر ریز هستند که نمی‌توانیم آنها را ببینیم، درست است؟ ای کاش همین‌طور بود. برخی افراد منافذی روی پوست خود دارند که به‌راحتی دیده می‌شوند و از این بابت ناراضی هستند. متأسفانه نمی‌توانید اندازه‌ی آنها را بدون کمک متخصص پوست تغییر دهید، ولی می‌توانید کاری کنید تا دیده نشوند. این مقاله چند نکته‌ و روش حرفه‌ای به شما می‌آموزد تا به کمک آن منافذ باز پوست خود را نامرئی کنید و پوست زیباتری داشته باشید.

۱. پوست خود را پاکیزه نگه دارید

دکتر مارگاریتا لوئیس (Margarita Lolis) می‌گوید: «آلودگی‌ها منافذ باز پوست را مسدود می‌کنند. در نتیجه آنها گشاد می‌شوند و بیشتر قابل دیدن هستند». بنابراین باید پوست خود را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید. مخصصا قبل از خواب این کار را انجام دهید تا کثیفی و چربی از روی پوست پاک شوند. علاوه‌برآن از برس‌های آرایشی تمیز استفاده کنید. هرگز به پوست خود دست نزنید. با رعایت این موارد پوست شما حس بهتری خواهد داشت.

۲. قبل از استفاده از کرم‌پودر مرطوب‌کننده بزنید

پوست خود را پاکیزه نگه دارید - منافذ باز پوست

می‌توانید با استفاده از آرایش رنگ پوست خود را تغییر دهید. لارامی (Laramie) گریمور حرفه‌ای و بنیان‌گذار شرکت “Book Your Look” است. او می‌گوید استفاده از مرطوب‌کننده بسیار عالی است. به‌علاوه: «می‌توانید از کرم‌پودرهای مات‌کننده استفاده کنید. این مدل کرم‌پودر این روزها خیلی محبوب است».

۳. با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

اگر با خشونت پوست را تمیز کنید، لایه‌برداری کنید و به پوست دست بزنید، پوست چروک می‌شود. به‌علاوه این رفتارها جوش صورت را هم بیشتر می‌کند. رفتار خشن با پوست به منافذ هم آسیب می‌رساند. متخصص زیبایی ماریولا بارژوسکا (Mariola Barczewska) در مرکز زیبایی بهشت (Heaven Spa) کار می‌کند. او می‌گوید: «اگر با پوست خود با ملایمت رفتار نکنید، منافذ آن به‌صورت دائمی گشاد می‌شوند». بارژوسکا توصیه می‌کند، اگر به منافذ باز پوست خود صدمه زدید، با آن مدارا کنید تا بهبود یابد.

این نوشته را از دست ندهید  تمام فیلم‌هایی که مخاطب خواستار تغییر پایان‌بندی آن است

۴. هر ماه از ماسک صورت استفاده کنید

از ماسک صورت استفاده کنید - منافذ باز پوست

بارژوسکا توصیه می‌کند که هر ۴ تا ۶ هفته به آرایشگاه بروید. چرا؟ کمی لایه‌برداری و پاکسازی حرفه‌ای پوست می‌تواند منافذ را تمیز کند. بنابراین پوست شما تمیزتر و سالم‌تر می‌شود. اگر این کار برای‌تان خیلی گران بود، حداقل یکی دو‌بار در سال این کار را انجام دهید؛ مثلا در مناسبت‌های خاص مانند روز تولدتان.

۵. به‌طور منظم لایه‌برداری کنید

تمیز نگه داشتن پوست اهمیت زیادی دارد. وقتی لایه‌برداری می‌کنید، سلول‌های مرده‌ی پوست را برمی‌دارید. این باعث می‌شود تا پوست ظاهر خیلی زیبایی پیدا کند. دکتر جویس ایمایروبو (Joyce Imahiyerobo) متخصص پوست است و در مرکز هایدروپپتاید (HydroPeptide) مشاوره می‌دهد. او می‌گوید: «به روش‌های مختلف می‌توانید لایه‌برداری کنید. 

لایه برداری پوست صورت هم به‌صورت فیزیکی و هم شیمیایی انجام می‌شود». پاک‌کننده‌های ملایمی وجود دارند که مقدار کمی اسید سالیسیلیک (۵٪ – ۱٪) یا اسید لاکتیک یا گلیکولیک (۵/۲٪ – ۵٪) دارند. این اسید‌ها پوست را تحریک می‌کنند تا منافذ را پاک ‌کند.

۶. پوست خود را آب‌رسانی کنید

برای آبرسانی به پوست، اول از همه آب زیاد بنوشید. همچنین می‌توانید قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یک سِرُم آبرسان هم به پوست بزنید. دکتر کرگ کرافرت (Craig Kraffert) متخصص پوست و رئیس مرکز آمارت (Amarte) می‌گوید: «سرم آب‌رسان، پوست را متورم و درنتیجه منافذ باز پوست را کوچک می‌کند». فقط حتما پوست خود را مرتب لایه‌برداری کنید. با لایه‌برداری، کرم آب‌رسان تأثیر خیلی بهتری خواهد داشت.

۷. برای مراقبت پوست از رتینوئید استفاده کنید

دکتر لویس می‌گوید: «از یک پماد موضعی متوسط روی پوست استفاده کنید. این کار فرایند جایگزین شدن سلول‌های مرده را افزایش می‌دهد. این پماد در نتیجه پوست را لایه‌برداری می‌کند و باعث می‌شود منافذ کوچک‌تر به‌نظر برسند».

۸. هر روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید

پوست خود را آبرسانی کنید - منافذ باز پوست

می‌دانید که اگر از مرطوب‌کننده استفاده نکنید، شرایط پوست‌تان خیلی بد می‌شود. بزرگ‌شدن منافذ باز پوست یکی از عواقب این کار است. دکتر جویس ایمایروبو می‌گوید: «حتما روزی دوبار از مرطوب‌کننده‌های باکیفیت آرایشی بهداشتی استفاده کنید. اگر اجازه دهید پوست‌تان خشک شود، چربی پوست زیاد می‌شود. این چربی‌ها منافذ باز پوست را می‌بندند».

این نوشته را از دست ندهید  بهترین راهکارها برای رفع پینه پوست

۹. در هر شرایطی از ضدآفتاب استفاده کنید

بارها و بارها شنیده‌اید که استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب بسیار مهم است و واقعا حقیقت دارد. SPF باید در مواد آرایشی شما وجود داشته باشد. دکتر لویس می‌گوید: «اشعه‌های ماوراء بنفش کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می‌کند. این کار منافذ را بزرگ‌تر می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از بزرگ‌شدن منافذ این است که از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید». هشدار: برخی ضدآفتاب‌ها می‌توانند پوست را درخشان‌تر و چرب‌تر کنند. این کرم‌ها منافذ باز پوست را بزرگ‌تر می‌کنند. در این موارد از زیرسازی، فونداسیون و یا پودر مات استفاده کنید. این محصولات رنگ درخشان ضدآفتاب را خنثی می‌کنند.

۱۰. از ماسک صورت مناسب استفاده کنید

ماسک صورت یکی از راه‌های ساده و نسبتا ارزان برای مراقبت از پوست است. ماسک می‌تواند منافذ را کوچک‌تر کند. دکتر جویس ایمایروبو می‌گوید: «درمان‌های خانگی مانند ماسک در بلندمدت می‌توانند خیلی مؤثر باشند. ماسک‌هایی که در خود خاک رس یا زغال دارند، می‌توانند چربی‌ها را از منافذ بیرون بکشند». اگر مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف پوست دارید، می‌توانید از روش چند ماسکی استفاده کنید. (با توجه به نوع پوست‌تان، می‌توانید از انواع ماسک صورت برای پوست چرب، ماسک های مناسب پوست خشک یا ماسک‌های سفت کننده پوست و … استفاده کنید.)

۱۱. با مراجعه به متخصص پوست لیزردرمانی کنید

لیزر واقعا می‌تواند اندازه‌ی منافذ باز پوست را کوچک‌تر کند. دکتر لویس می‌گوید: «درمان با لیزرهای غیرفرسایشی می‌تواند در پوست کلاژن بسازد. کلاژن منافذ را کوچک‌تر می‌کند و پوست را پر می‌کند. به‌علاوه این درمان خیلی سریع انجام می‌شود.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا