آخرین نوشته هاشیرینی و دسر

۱۰ نوع غذا و دسر اروپایی با برنج که احتمالا خوشتان می‌آید

مثبت زندگی: مصرف برنج در کشور ما بسیار رایج است. ما همراه با بسیاری از خورش‌ها و کباب های ایرانی برنج می‌خوریم. از برنج در تهیهٔ بسیاری از دسرها مانند شیربرنج استفاده می‌کنیم. در جهان، بسیاری از غذاهای ایرانی با برنج شناخته می‌شوند؛ اما مصرف برنج تنها محدود به کشور ما نیست. در بسیاری از کشورها از برنج به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم با ۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج آشنا شویم.

۱. Arroz con leche (کشور اسپانیا)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Arroz con leche یا پودینگ برنج از غذاهای سنتی کشور اسپانیا است.

Arroz con leche یا پودینگ برنج (اسپانیا) یکی از دسرهای خوشمزه است. این دسر شبیه به شیربرنج خودمان در ایران است. پودینگ برنج اسپانیایی قدمتی طولانی دارد. قدمت این دسر به دورهٔ تسلط موروها (مسلمانان اسپانیا که نژادی عربی ـ اسپانیایی‌ ـ بربری داشتند) بر اسپانیا برمی‌گردد.

Arroz con leche یا پودینگ برنج (اسپانیا) یکی از دسرهای خوشمزه است. این دسر شبیه به شیربرنج خودمان در ایران است. پودینگ برنج اسپانیایی قدمتی طولانی دارد. قدمت این دسر به دورهٔ تسلط موروها (مسلمانان اسپانیا که نژادی عربی ـ اسپانیایی‌ ـ بربری داشتند) بر اسپانیا برمی‌گردد.

امروزه این پودینگ در اسپانیا (به‌ویژه مناطق شمالی آن) و آمریکای لاتین بسیار محبوب است. اجزای اصلی این دسر عبارت‌اند از: برنج پخته‌شده، شیر، شکر، چوب دارچین، پوست پرتقال، لیمو ترش.

این دسر را می‌توان بر روی شعلهٔ گاز یا در فر درست کرد. پودینگ برنج اسپانیایی را می‌توان به‌صورت گرم یا سرد میل کرد. بهتر است پیش از خوردن این پودینگ، کمی پودر دارچین‌ بر روی آن ریخته شود.

۲. Arroz doce (کشور پرتغال)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Arroz doce یا پودینگ برنج از معروف ترین دسرهای کشور پرتغال است.

Arroz doce یا پودینگ برنج پرتغالی با برنج، شیر، شکر، تخم مرغ، دارچین و نمک درست می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  رشد مصرف شیشه برای افزایش توانایی جنسی

امروزه این دسر پرتغالی به شهرت و محبوبیت فراوانی در سطح جهان دست یافته است. همین امر باعث شده که برخی از افراد در دستورالعمل اصلی آن تغییراتی ایجاد کنند. ازجمله تغییرات آن می‌توان به استفاده از شیر عسلی (شیر غلیظ) و یا حذف تخم‌مرغ اشاره کرد.

معمولا بهترین نوع پودینگ برنج پرتغالی باید سطح خارجی‌اش ترد و داخلش نرم باشد. پودینگ برنج پرتغالی معمولا به‌عنوان دسر و بعد از غذای اصلی خورده می‌شود تا طعم شیرین آن در دهان باقی بماند. این دسر معمولا به‌صورت سرد همراه با کمی پوست لیموترش و دارچین میل می‌شود.

۳. Arroz de marisco (کشور پرتغال)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Arroz de marisco ترکیب برنج و خوراک دریایی از غذاهای سنتی کشور پرتغال است.

Arroz de marisco ترکیب برنج و خوراک دریایی است. این غذا از غذاهای سنتی کشور پرتغال است. در این غذا همراه با برنج از غذاهای دریایی مانند میگو، ماهی مرکب، صدف سیاه و صدف دوکفه‌ای استفاده می‌شود. سبزیجات تازه به این غذا طعم دلپذیری می‌بخشند. درانتها، طعم این غذا با گوجه فرنگی و نخود فرنگی تکمیل می‌شود.

این غذا در مناطق ساحلی کشور پرتغال رواج بیشتری داشته و یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی این کشور است.

۴. Arroz de pato (کشور پرتغال)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Arroz de pato به معنای برنج و اردک از غذاهای سنتی کشور پرتغال است.

Arroz de pato (به‌معنای برنج و اردک) یکی از غذاهای سنتی کشور پرتغال است. همان‌طور که از نام این غذا مشخص است، محتوای اصلی آن از برنج و گوشت اردک تشکیل می‌شود.

برای تهیهٔ این غذا ابتدا اردک با پیاز، سیر و ادویه‌جات پخته می‌شود. سپس با آب باقی‌مانده از پختن اردک، برنج پخته می‌شود. درنهایت، با برش‌هایی از سوسیس یا گوشت دودی میل می‌شود. این غذا ناهاری محبوب در رستوران‌های سنتی پرتغال است. همچنین، از غذاهای اصلی مناسبت‌های خاص محسوب می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه خوراک بادمجان و کدو در فر

۵. Risotto alla milanese (کشور ایتالیا)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Risotto alla milanese یا ریزوتو زعفرانی شهر میلان از غذاهای معروف این شهر و کشور ایتالیا است.

Risotto alla milanese یا ریزوتو زعفرانی شهر میلان، از غذاهای معروف این شهر و کشور ایتالیا است. این غذای آسان و خوش‌مزه رنگ درخشان و طلایی خود را مدیون زعفران است.

بر اساس برخی از گفته‌ها، این غذا برای اولین‌بار در قرن شانزدهم میلادی و در طی ساخت‌وساز کلیسای جامع میلان (کلیسای دومو) ابداع شد. احتمالا این غذا را شیشه‌بر اصلی کلیسای جامع (والریو دیپنداله) یا شاگردش، زَفِرانو، ابداع کرده است. زَفِرانو از زعفران برای زردکردن شیشهٔ پنجره‌ها استفاده می‌کرد.

بااین‌حال، اولین دستورالعمل با نام Risotto alla milanese ابتدا در کتاب آشپز‌ی Giovanni Felice Luraschi در سال ۱۸۲۹ میلادی دیده شد. به‌مرور‌ زمان، این غذا به همراهی برای اوسوبوکو (نوعی غذای گوشتی ایتالیایی) تبدیل شد که آن هم یکی از غذاهای منحصربه‌فرد شهر میلان است.

۶. Paella de mariscos (کشور اسپانیا)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Paella de mariscos یا پائیا خوراک دریایی از غذاهای سنتی کشور اسپانیاست.

Paella de mariscos یا پائیای خوراک دریایی از غذاهای سنتی کشور اسپانیاست. مانند سایر غذاهای فهرست ما، برنج یکی از مواد اصلی این غذاست. پائیای خوراک دریایی از معروف‌ترین غذاهای والنسیا (یکی از شهرهای بزرگ کشور اسپانیا)، اندلس و سواحل اسپانیا است.

به‌خاطر وفور ماهی و خوراک دریایی در فصل تابستان، مصرف پائیای خوراک دریایی در این فصل رایج است. این غذا با برنج طعم‌دارشده با زعفران، فلفل قرمز و گوجه‌فرنگی درست می‌شود. پائیای خوراک دریایی ظاهر جذابش را مدیون ماهی، میگو و صدف‌ها است.

بهتر است این غذا با آتش حاصل از سوختن چوب‌های مخصوصی درست شود تا عطر دودی و دلپذیری پیدا بکند.

۷. Dolma (کشور ترکیه)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Dolma یا دلمه (برگ مو) از غذاهای ملی کشور ترکیه است.

Dolma یا دلمه (برگ مو) از غذاهای ملی کشور ترکیه است. شاید آشناترین غذای این فهرست برای ما همین دلمه باشد. دلمه از ترکیب برنج و سبزیجات درست می‌شود. در دلمهٔ سنتی، برگ مو با برنج و گوشت چرخ‌کرده پر می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۸ اسموتی خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن؛ فواید و طرز تهیه آنها

پس از گسترش شهرت دلمه در جهان اسلام، انواع مختلفی از آن درست شد. دلمه به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شود: یکی از آنها دلمهٔ بدون گوشت و دیگری دلمهٔ همراه با روغن زیتون است. آن دسته دلمه‌های بدون گوشت و تهیه‌شده با روغن زیتون، یالانجی (به‌معنای جعلی) نامیده می‌شوند.

دلمه‌های گوشت باید حتما محتوی برنج یا انواع بلغور باشند. پیترو دلاواله، جهانگرد ایتالیایی، می‌گوید: «اگر در دلمه برنج نباشد، دیگر دلمهٔ ترکی نیست.»

۸. Paella Valenciana (کشور اسپانیا)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Paella Valenciana از غذاهای سنتی والنسیای اسپانیا است.

Paella Valenciana یا پائیا والنسیایی به‌عنوان پائیای اصلی نیز شناخته می‌شود و از غذاهای سنتی والنسیای اسپانیا است. این غذا با برنج پخته‌شده، زعفران، ران مرغ، گوشت خرگوش، سه نوع لوبیا، گوجه‌فرنگی و حلزون درست می‌شود.

پائیا والنسیایی سرشار از زعفران است. این غذا در تابه‌های مخصوص پائیا‌ درست می‌شود. بر اساس سنت‌ها، استفاده از هر افزودنی دیگر در پائیا والنسیایی ممنوع است و برنج مورداستفاده در این پائیا باید برنج دانه‌کوتاه والنسیایی باشد. بسیاری این غذا را به‌خاطر طعم ‌و ترکیب مواد اولیهٔ بومی آن ستایش می‌کنند. این غذا میراث آشپزی این ‌منطقه محسوب می‌شود.

۹. Risotto (کشور ایتالیا)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Risotto یا ریزوتو از غذاهای سنتی کشور ایتالیا است.

ریزوتو (Risotto) از غذاهای سنتی کشور ایتالیا است که انواع مختلفی دارد؛ اما محتوای اصلی بیشتر آنها از برنج و آب‌گوشت تشکیل شده است. معمولا این مواد با کره، زعفران، پنیر پارمزان (پنیر پارمیجانو) و سایر مواد ترکیب می‌شود و ریزوتوهای خوشمزه را می‌سازد.

دربارهٔ منشأ ریزوتو نظر‌های مختلفی وجود دارد؛ اما تقریبا قطعی است که برنج ابتدا توسط اعراب‌ و در قرون‌وسطا به ایتالیا آورده شد.

ازآنجاکه آب‌وهوای مدیترانه برای رشد برنج دانه‌کوتاه مناسب است، پروش برنج به‌سرعت در ونیز، جنوآ و نواحی اطراف آنها گسترش یافت. سپس برنج به درهٔ پو، لمباردی، پیدمونت، ونتو و شهر میلان نیز آورده شد.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه ۵ نوع لیموناد کافه‌ای

۱۰. Paella (کشور اسپانیا)

۱۰ نوع غذای اروپایی با برنج - Paella یا پائیا به باور بسیاری از افراد معروف‌ ترین غذای اسپانیا است.

Paella یا پائیا به باور بسیاری از افراد معروف‌ترین غذای اسپانیا است. این غذا با برنج‌ طعم‌دارشده، زعفران و سایر افزودنی‌ها مانند خوراک دریایی، سبزیجات و گوشت تهیه می‌شود. پائیا اصلی ابتدا در والنسیا ابداع شد و محتوای آن از سبزیجات فصل، طیور و خرگوش تشکیل می‌شد.

در اسپانیای این روزها پائیا شامل گسترهٔ وسیع‌تری از غذاهاست که یکی از مواد اصلی آنها برنج است و در ظرف‌های مخصوصی درست می‌شود. افزودنی دقیق پائیا برای مدت‌ها مورد بحث بود. اما همه موافق‌اند که پائیا باید کف کاراملی و طعم زعفرانی داشته باشد. امروزه پائیا را در اشکال مختلف می‌توان در سرتاسر اسپانیا پیدا کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا