بارداری

۱۰ نشانه بارداری قبل از پریود

مثبت زندگی: علائم بارداری فقط حالت تهوع نیست. اولین نشانه‌های بارداری یک یا دو هفته پس از موعد قاعدگی احساس می‌شود. علائم بارداری تقریبا در ۶۰ درصد زنان زمانی است که شش هفته از بارداری‌شان گذشته است و تقریبا ۹۰ درصد زنان در هشت هفتگی، علائم را حس می‌کنند.

تست حاملگی در خانه

برخلاف آنچه که بر روی دستورالعمل تست خانگی بارداری می‌خوانید، تست بارداری در منزل قابل اعتماد و دقیق نیست و حاملگی را تا حدود یک هفته بعد از موعد قاعدگی تشخیص نمی‌دهد. بنابراین اگر تست حاملگی‌تان منفی بود، روزهای بعد هم آن را تکرار کنید

چند مورد از علائم بارداری در روزهای اول

سینه‌های دردناک

حساسیت و تورم سینه‌ها  یکی از معمولی ترین علائم بارداری بوده که به دلیل افزایش سطح هورمون‌ها است. درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید. بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. زیرا بدن‌تان تغییرات هورمونی‌تان را تنظیم می‌کند.

ناسازگاری غذایی (ویار)

اگر به تازگی باردار شدید، ممکن است حس بیزاری نسبت به بوی غذا یا یک فنجان قهوه یا عطرهای خاص را داشته باشید و این امر رفلاکس معده شما را به کار می‌اندازد. این حالت ممکن است عارضه جانبی افزایش سریع استروژن در بدن باشد. همچنین ممکن است بوی غذایی که قبلا دوست داشتید و از آن لذت می‌بردید هم برایتان آزار دهنده باشد.

نوسانات خلقی

یکی از علائم تغییر در برخی از رفتار‌های خلقی روزانه‌تان است. تغییرات خلقی در دوران بارداری بسیار شایع است و بخشی از تغییرات هورمونی است که بر انتقال دهنده های عصبی اثر می‌گذارد. (پیام دهنده‌های شیمیایی در مغز) هر کسی نسبت به این تغییرات، بطور متفاوت پاسخ می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ ویتامین لازم برای باردار شدن

برخی از مادران احساساتی‌تر می‌شوند و برخی دیگر ممکن است دچار افسردگی و اضطراب شوند.

توجه: اگر احساس گناه یا ناامیدی کرده‌اید یا نمی‌توانید از پس مسئولیت‌های روزانه خود بر آیید یا در فکر آسیب به خودتان هستید به یک متخصص بهداشت روانی یا پزشک مراقب خود مراجعه کنید.

نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث نفخ شکم‌تان شود. درست مانند قبل از پریود این حالت برای برخی خانم‌ها اتفاق می‌افتد. به همین دلیل ممکن است حتی در اوایل بارداری که رحم هنوز کوچک است، لباس‌هایتان در ناحیه کمر برایتان تنگ شود.

تکرر ادرار

بلافاصله بعد از بارداری، تغییرات هورمونی میزان گردش خون را در کلیه‌ها افزایش می‌دهد و این باعث می‌شود که مثانه شما سریعتر پر شود و بیشتر نیاز به دستشویی پیدا کنید.

تکرر ادرار با پیشرفت بارداری ادامه می‌یابد و یا تشدید می‌شود. حجم خون شما در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش می‌یابد که منجر به تولید اضافی مایع و انتقال آن به مثانه می‌شود. از طرفی با افزایش اندازه جنین، فشار وارده بر مثانه بیشتر می‌شود.

خستگی و کسالت

آیا به طور ناگهانی احساس خستگی و کسالت می‌کنید؟ هیچ کس نمی‌داند که چه چیزی باعث خستگی در اوایل بارداری می‌شود اما احتمال دارد که افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون باعث خواب آلودگی‌تان شود.

البته ویار صبحگاهی و نیاز به ادرار کردن در طول شب هم می‌تواند در ایجاد خستگی موثر باشد. هنگامی که به سه ماهه دوم برسید، انرژی بیشتری احساس خواهید کرد.

گرچه این خستگی در اواخر بارداری و زمانی که وزن بیشتری را تحمل کنید به همراه برخی دیگر از ناراحتی‌ها دوباره باز خواهد گشت.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۶ خاصیت تایید شده آلو در دوران بارداری

لکه بینی

این علامت ممکن است بر خلاف انتظار باشد. اگر شما سعی در باردار شدن دارید، آخرین علائم بارداری که مشاهده می‌کنید، لکه بینی یا خونریزی خفیف است. اما اگر خونریزی خفیف زمانی که موعد قاعدگیتان فرا رسیده رخ داده است، ممکن است خونریزی مربوط به لانه گزینی باشد. مطمئنا دلیل آن مشخص نیست اما می‌توان آن را به دلیل تخمک گذاری به داخل رحم دانست.

توجه: از هر ۴ خانم، ۱ نفر لکه بینی را در سه ماهه اول بارداری خود تجربه می‌کند. اغلب نگران کننده نیست اما گاهی می‌تواند نشانه‌ای از سقط جنین یا حاملگی خارج رحم باشد. اگر دچار خونریزی شدید هستید به همراه درد یا سرگیجه باشد و یا اگر به طور کلی نگران هستید با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.

حالت تهوع

برای برخی از زنان، ویار تا حدود یک یا دو ماه قبل از شروع بارداری آغاز می‌شود. اگر چه برای برخی در دو هفته اول هم ممکن است وجود داشته باشد.

همچنین تهوع مرتبط با بارداری نه فقط در صبح بلکه می‌تواند ظهر و شب هم اتفاق بیفتد. اکثر زنان باردار مبتلا به حالت تهوع، در آغاز سه ماهه دوم می‌توانند به طور کامل احساس آسودگی کنند. برای اکثر موارد دیگر، ماه‌ها طول می‌کشد تا این حالت برطرف شود. بستگی به شانس دارد!

پریود نشدن

اگر شما به طور منظم پریود می‌شوید، ممکن است قبل از مشاهده علائم شایع بارداری تصمیم به انجام تست بارداری در منزل بگیرید. اما اگر منظم نیستید و یا از دوره خود به طور دقیق اطلاع ندارید، حالت تهوع و درد سینه و نیاز بیش از حد به ادرار کردن ممکن است از علائم بارداری‌تان باشد.

این نوشته را از دست ندهید  همه چیز درباره آندومتريوز؛ يك بيماري خوش‌خيم اما پيش‌رونده

بالا رفتن دمای بدن

اگر دمای بدن خود را اندازه بگیرید و کمی از حد معمولی بیشتر باشد، احتمالا باردار هستید.

علائم بارداری پسر

حال که مشخص شده است باردار هستید، مطمئنا برای تان جذاب است بدانید، پسردار شده اید یا دختر دار؟ علائم بارداری پسر و جنین پسر در سه ماهگی عبارتند از: تیره شدن رنگ ادرار، بزرگ‌تر شدن سینه‌ها، سرد شدن پاها، خشک شدن دست‌ها، ویار صبحگاهی، افزایش وزن 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا