آخرین نوشته هاکرونا

کروناویروس در غدد بزاق دهان تکثیر می‌شود

مثبت زندگی: نتایج یک مطالعه تأیید می‌کند که کروناویروس غدد بزاقی را آلوده کرده و تکثیر می‌شود و دهان یک نقطه ورود مستقیم برای کروناویروس است. مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه سائو پائولو برزیل و دانشگاه میشیگان آمریکا نشان داده است که کروناویروس در غدد بزاقی میزبان انسان آلوده وجود داشته و تکثیر می‌شود.


تیم تحقیق در موارد کُشنده کووید ۱۹ نمونه برداری انجام داد. نمونه‌هایی از غدد بزاقی شامل SG ها، پاروتید، زیر فکی، و مینور بدست آمد. این تیم با آنالیز هیستوپاتولوژیک نمونه‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا مشخصات ویروسی کیفی و کمی در غدد بزاقی مشخص شود. این مطالعه شامل ۱۳ بیمار زن و ۱۱ بیمار مرد با میانگین سنی ۵۳.۱۲ سال بود. نمونه کروناویروس در ۳۰ نمونه SG از ۱۸ بیمار مثبت بود.

بررسی‌ها حاکی از وجود کروناویروس و تکثیر آن در دهان بود. به گفته تیم تحقیق، «غدد بزاقی مخزنی برای کروناویروس هستند و زمینه پاتوفیزیولوژیکی را برای مطالعات فراهم می‌کنند که استفاده از بزاق را به عنوان یک روش تشخیصی برای کووید ۱۹ نشان می‌دهد و نقش این مایع بیولوژیکی را در گسترش بیماری برجسته می‌کند.»

تیم تحقیق گفت که این کشف کمک می‌کند تا دلیل فراوانی ویروس در بزاق را توضیح دهد و دانشمندان را قادر به انجام آزمایش‌های تشخیصی مبتنی بر بزاق برای تشخیص کووید ۱۹ کرده است.

این نوشته را از دست ندهید  ۷ راه برای مرور اشتباهاتمان
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا