غذای ایرانی

کتلت سویا؛ طرز تهیه غذایی رژیمی و خوشمزه

مثبت زندگی: کتلت یکی از لذیذترین غذاهاست. اینکه ایرانی است با فرنگی مشخص نیست.  چون تقریباً در تمام کشورها نوعی کتلت هست که مختص همانجاست و مشابه‌اش را جای دیگر  پیدا نمی‌کنی. این روزها اما بعضی از خانواده‌ها نمی‌توانند این غذای خوشمزه را میل کنند. می‌پرسید چرا؟ مشخص است؛  بعضی توان مالی خریدن گوشت را ندارند، بعضی بیمارند و خوردن گوشت قرمز برایشان ممنوع است و بعضی هم گیاهخوراند!

این مقاله و دستورپخت آشپزی مختص کسانی است که به هر دلیل از خوردن گوشت محرومند. طرز تهیه کتلت سویا. همراه مثبت زندگی باشید.

مواد لازم:

سویا: ۱ پیمانه
سیب‌زمینی:۴ عدد
فلفل دلمه‌ای :۱ عدد
رُب گوجه: ۱ قاشق چایخوری
پیاز متوسط یا بزرگ:۱ عدد
پودر سوخاری: به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم

دستور پخت کتلت سویا

طرز تهیه:
ابتدا سیب‌زمینی‌ها را تا آب‌پز می‌کنیم. مرحله بعد نوبت پیازهاست. پیازها را در ظرفی دیگر سرخ می‌کنیم و بعد از آن سویا خیس خورده را درون پیاز تفت می‌دهیم. بعد از این کار، فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را اضافه و تفت می‌دهیم. سپس ادویه‌ها و رُب را اضافه می‌کنیم. لازم نیست زیاد تفت بخورد. کمی تفت خوردن با هم کافی است. وقتی مواد خوب تفت خورد و آماده شد، سیب‌زمینی را پوست گرفته و رنده می‌کنیم. کمی که سرد شد، مقداری از آن را بر می‌داریم و داخل آن کمی از مواد تفت خورده را می‌ریزیم و دوباره روی مواد را با سیب‌زمینی به صورت کوفته می‌پوشانیم. بعد از این کار موادی را که در دست‌مان است در تخم‌مرغ و پودر سوخاری (اول تخم‌مذغ، بعد پودر سوخاری) می‌غلتانیم و در آخرین مرحله آن را ماهی‌تابه سرخ می‌کنیم. بعد از سرخ شدن دو طرف، کتلت شما آماده است. نوش‌جان!

این نوشته را از دست ندهید  اشتباهاتی که در سرخ کردن مرتکب می‌شوید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا