رابطه جنسیسلامت جنسی

کارهایی که زنان باید بعد از رابطه جنسی انجام دهند

مثبت زندگی: بسیاری از زوج‌ها هستند که اصول یک رابطه جنسی صحیح را نمی‌دانند. یعنی شیوه‌هایی را که باعث می‌شود، زن و مرد در رابطه جنسی بیشترین لذت را ببرند، بلد نیستند. این موضوع بسیار مهم است اما چیزهای مهم‌تری هم در این میان وجود دارد. مثلاً اینکه آیا زنان بعد از پایان رابطه جنسی، باید کاری انجام دهند یا نه؟

شاید این موضوع برایتان بسیار عادی و پیش‌پا افتاده به نظر بیاید و با خودتان بگویید: مگر بعد از رابطه جنسی هم باید کاری کرد؟ بله! کارهایی هست که زنان، پس از پایان گرفتن رابطه جنسی‌شان حتما باید آن‌ها را انجام دهند. مثبت زندگی را همراهی کنید تا با این فعالیت‌ها آشنا شوید.

قدم نخست؛ حمام کنید

 رعایت بهداشت چیزی است که نمی‌توان انکارش کرد. نه تنها در رابطه جنسی، بهداشت و رعایت کردن آن موضوعی است که باید به تاروپود و لحظه‌ لحظۀ زندگیتان گره بخورد. برای همین بعد از نزدیکی خود به حمام بروید و دوش آب گرم را موکول به ساعت‌های بعد نکنید. دوش آب گرم بعد از پایان رابطه جنسی، بسیاری از آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

قدم دوم؛ دست‌شویی بروید

هنگامی که رابطه جنسی برقرار می‌کنید، باکتری‌های ریز وارد اندام تناسلی می‌شوند. باکتری‌ها در محیط‌های مرطوب رشد خوبی دارند و انگار دوپینگ می‌کنند، از آن‌جا که  محیط داخلی عضو تناسلی، گرم و مرطوب است، حواستان به این نکته باشد که بعد از پایان رابطه جنسی خود حتما به دست‌شویی بروید و ادرار کنید.

قدم سوم؛ آب بنوشید

به رفتار ورزشکاران هنگام ورزش کردن توجه کنید؛ مدام آب می‌خورند. نزدیکی هم مانند ورزش کردن است. برای همین در پایان رابطه جنسی باید آب بخورید تا رطوبتی که از بدن‌تان خارج شده بار دیگر به بدنتان بازگردد. نوشیدن آب به قدم پیشین هم کمک خواهد کرد. وقتی آب می‌نوشید، تمایل بیشتری برای ادرار کردن دارید. برای همین میکروب‌ها و باکتری‌ها زودتر از بدنتان خارج می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  مقابله با گرسنگی و اشتها با تمرینات ساده ورزشی

قدم چهارم؛ خوراکی‌هایی بخورید که پروبیوتیک دارند

مواد غذایی که بعد از رابطه‌جنسی مصرف می‌کنید، بسیار مهم‌اند. مواد پروبیوتیک بعد از نزدیکی کمک زیادی به خارج شدن آلودگی‌های عفونی از بدن زنان می‌کند. ماست، موز، مارچوبه منشاء پروبیوتیک هستند و از خوردن این مواد غافل نشوید.

قدم پنجم: خودتان را نشویید!

بسیاری از بانوان عادت کرده‌اند که بعد از رابطه‌جنسی اندام تناسلی خود را با مواد شوینده شست‌وشو می‌دهند؛ با اینکه در قدم اول گفتیم دوش بگیرید و در قدم‌های بعدی هم توالت رفتن و… را توصیه کردیم، اما در این قدم، بهتر است از شست‌وشوی اندام تناسلی خود با مواد شوینده، دوری کنید. اندام تناسلی، بعد از رابطه جنسی به حساس‌ترین حالت خود می‌رسد. برای همین شستن آن با مواد شوینده باعث خشکی و خارش می‌شود.

رابطه جنسی

 قدم ششم؛ لباس زیرتان را دربیاورید

بسیاری بعد از رابطه جنسی به حمام نمی‌روند، این قدم مختص آن‌هاست. بعد از رابطه، لباس زیر خود را درآورید تا چند ساعت اثری از ترشح در لباس زیرتان نباشد. درآوردن لباس زیر مزیت‌های دیگری هم دارد؛ نخست اینکه هوا به راحتی تبادل می‌شود و چون اندام تناسلی‌تان در معرض هیچ پارچه‌ای نیست، باکتری‌ها امکان رشد ندارند. یادتان باشد که حمام رفتن به این گزینه ارحج است. اما وقتی مجبور هستید و حمام در دسترس‌تان نیست، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

قدم هفتم؛ خداحافظی با دستمال مرطوب

یکبار برای همیشه با دستمال‌های مرطوب خداحافظی کنید. چون این دستمال‌ها مواد شیمیایی دارند و بدتر از همه اینکه بودار هستند. مرطوب بودن و بودار بودن آسیب زیادی به اندام تناسلی زنان می‌زند. به جای دستمال مرطوب، مقداری آب گرم  و سرکه را ترکیب کنید و بعد با دستمالی تمیز اندام تناسلی‌تان را با آن تمیز کنید.  

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا