روان

کارهایی که افراد با اعتماد به نفس پایین در شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌دهند!

مثبت زندگی: شاید نتوان به طور دقیق گفت چه کسانی اعتماد به نفس پایین دارند اما تردید نداشته باشید کسانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی رفتارهای مشترکی دارند. رفتارهای مشترکی که فریاد می‌زدند این فرد اعتماد به نفس پایینی دارد. می‌پرسید چه رفتارهایی؟ با نگرانی می‌گویید نکند فلانی هم جزء همان گروه بی اعتماد به نفس‌هاست؟ شاید هم خودتان را در ذهن بالا و پایین می‌کنید… نگران نباشید. بگذارید همه چیز را برایتان بگوییم.

گروهی از محققان رفتار آنلاین، رفتار حدود دو هزار جوان در آمریکا را مورد مشاهده قرار داد و به نتایجی رسیده‌اند که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همراه ما باشید.

۱. منتشر کردن تقریبا همه چیز

اعتماد-به-نفس-پایین

در نظر بخش بزرگی از مردم طبیعی است که هر کار روتین و روزانه را پست کنیم. مشکلی با تمایل به داشتن حافظه و خاطره‌ای خوب از لحظات شاد نیست، اما اگر شما بیشتر نگران نشان دادن آن بصورت روزانه به مردم هستید، پس احتمالا آنقدر که تظاهر می‌کنید به شما خوش نمی‌گذرد. عادی باشید و سعی کنید خودتان کسی باشید که لذت می‌برید…

۲. عکس سلفی

عکس انداختن از خود مدتی می‌شود که به یک گرایش تبدیل شده و البته مشکلی با این قضیه وجود ندارد؛ شرایط وقتی نا‌سالم می‌شوند که هر فرد به طور منظم از خودش در جاهای مختلف سلفی آپلود می‌کند. اگر این سلفی‌ها خیلی شبیه به هم هستند، سخت نیست که تشخیص داد این فرد مشکل اعتماد به نفس دارد.

۳. میلیون‌ها آشنای ناآشنا

مفهوم دوستی در شبکه‌های اجتماعی کم کم تعریف شده، بطوریکه امروزه هر چه بیشتر فالوور داشته باشید محبوب‌تر بنظر می‌آیید، فالور‌هایی که نه می‌شناسید، نه می‌توانید چیزی از آنها بخواهید و صرفا در طی زمان جمعشان کرده‌اید، تا یک عدد را مدام بزرگ‌تر کنید. در آخر کسانی که دوست داریم و دوستمان دارند فقط به تعداد انگشت‌های دست هستند…

این نوشته را از دست ندهید  با نگاه آیرودا به پوست آشنا شوید

۴. گرایش‌ها

بخش بزرگی از آسیب شناسی مربوط به شخصیت، تمایل افراد به پذیرفته شدن توسط گروهی خاص و همرنگ شدن با جماعتی، بدون فکر کردن به پیامد‌های احتمالی است. دلیل شرکت کردن یک سری افراد در چالش‌ها و ترند‌های بامزه در طول سال هم همین است. مشکل این است که برخی از آنها می‌توانند سلامت روحی و یا فیزیکی فرد را دچار مشکل و صدمه کنند.

5. خودنمایی

این چیزی است که بیش‌تر سلبریتی‌ها به جوانان تحمیل کرده‌اند و اما در واقعیت بیش‌تر نشان دهنده‌ی عزت نفس پایین است. افرادی که خیلی فکر می‌کنند داشتن اشیای گران قیمت نشان دهنده‌ی بزرگی است، خیلی شخصیت قوی‌ای ندارند. دنیای مصرف کننده‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم به ما می‌گوید که هر چه پولدار‌تر باشیم، بهتریم، اما حقیقت چیزی دور از این‌هاست…

اعتماد-به-نفس-پایین

6. عکس از غذا

نشان دادن هر کاری که در زندگی‌تان می‌کنید این حقیقت را منعکس می‌کند که شما 100 درصد برای خود‌تان زندگی نمی‌کنید و بیشتر بر این تمرکز دارید که دیگران راجع به شما چه فکر می‌کنند. اینکه یک عکس خوب از غذایتان برایتان لذت بخش‌تر باشد تا مزه‌ی آن، یعنی یک جای کار می‌لنگد!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا