ترفند

چگونه گوشی دزدیده شده یا گمشده خود را پیدا کنیم؟

مثبت زندگی: دزدیده شدن یا گم شدن گوشی کابوس خیلی از ماهاست! گاهی اوقات، حواستان نیست و گوشی خود را روی پیشخوان فروشگاه جا می‌گذارید اما وقتی به فروشگاه برمی‌گردید دیگر آن را پیدا نمی‌کنید. گاهی نیز سارقان حرفه‌ای گوشی را از جیب یا کیف یا حین تماس‌تان ربوده و فرار می‌کنند بدون اینکه حتی متوجه شوید.

گم کردن گوشی و دزدیده شدن آن یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است هر کسی تجربه کند و ترس سوءاستفاده از اطلاعات شخصی بیشتر از هر چیزی، شما را آزار می‌دهد. از این رو، اگر می‌خواهید دستگاهتان امنیت بیشتری داشته باشد و به دنبال راهی برای پاک کردن اطلاعات گوشی دزدیده شده هستید و می‌خواهید از محل دقیق آن با خبر شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

امنیت بیشتر گوشی با قفل کردن صفحه نمایش

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که برای پیشگیری و جلوگیری از سوءاستفاده دیگران از دستگاه و اطلاعات شخصیتان بهتر است از رمز عبور استفاده کرده و در صورت داشتن اسکنر اثر انگشت، آن را فعال کنید. از قابلیت تشخیص چهره در گوشی اندروید خود استفاده نکنید چون تکنولوژی که برای تشخیص چهره در دستگاه‌های اندروید به کار می‌رود را به راحتی می‌توان با داشتن تصویری از چهره‌تان رمزگشایی کرد. استفاده از ویژگی تشخیص چهره زمانی امنیت بیشتری دارد که اندروید Q پشتیبانی رسمی از  قابلیت احراز هویت با استفاده از Face ID را به اندروید اضافه کند.

شاید استفاده از اسکنر اثر انگشت یا وارد کردن رمز عبور، آن هم هر روز و هر بار که می‌خواهید از گوشی خود استفاده کنید شما را آزار دهد اما قطعاً امنیت دستگاه برای شما مهم‌تر از دسترسی دیگران به عکس‌ها، نرم‌افزارهای بانکی، ایمیل و بقیه اطلاعات شخصی است.

این نوشته را از دست ندهید  می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

از Find My Device گوگل استفاده کنید

وقتی وارد حساب گوگل گوشی اندروید خود می‌شوید می‌بینید که ویژگی Find My Device به طور پیش فرض فعال شده است. قابلیت Find My Device گوگل چیزی است که از آن هنگام دزدیده شدن و گم شدن برای قفل کردن و پاک کردن اطلاعات استفاده می‌شود. با باز کردن برنامه Settings و رفتن به قسمت Security & Location > Find My Device می‌توانید از فعال بودن Find My Device مطمئن شوید. اگر دستگاه شما گزینه‌ی Security & Location را ندارد به قسمت Google > Security > Find My Device بروید. Find My Device باید فعال شده باشد. اگر نه، آن را به حالت On تغییر داده و از قسمت Settings خارج شوید.

استفاده از Find My Mobile برای گوشی‌های سامسونگ

چگونه گوشی دزدیده شده یا گمشده خود را پیدا کنیم؟

اگر گوشی سامسونگ دارید علاوه بر سرویس Find My Device گوگل، باید سرویس Find My Mobile سامسونگ را هم نصب کنید. با استفاده از این سرویس، نه تنها می‌توانید برای ردیابی گوشی گمشده از سرویس بکاپ سامسونگ استفاده کنید بلکه این سرویس ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که Find My Device گوگل ندارد. با کمک این سرویس سامسونگ، می‌توانید کارهایی متل بکاپ گرفتن از گوشی از راه دور را انجام دهید و بفهمید آیا شخصی که گوشی شما را دزدیده است سیم‌کارت شما را دور انداخته است یا نه. برای استفاده از سرویس Find My Mobile باید یک حساب سامسونگ هم داشته باشید.

در گوشی سامسونگ خود، قسمت Settings را باز کنید و به ترتیب، به مسیرهای Biometrics and security> Find My Mobile  بروید. اگر شما در طول استفاده از دستگاه به حساب سامسونگ خود وارد شده‌اید Find My Mobile باید فعال  باشد. در غیر این صورت، چند ثانیه وقت بگذارید و وارد حساب خود شوید و Find My Mobile را فعال کنید.

این نوشته را از دست ندهید  شخصیت شناسی از روی تلفن همراه؛ بگویید چگونه گوشی به دست می‌گیرید

قفل کردن، پاک کردن اطلاعات و ردیابی گوشی از راه دور

برای استفاده از این سرویس اندروید باید یک چیز را به خاطر بسپارید:android.com/find. هنگامی که گوشی شما مفقود یا دزدیده شده است باید به سراغ این سایت بروید. باید به همان حساب گوگلی وارد شوید که در گوشی اندروید خود از آن استفاده می‌کنید.

چگونه گوشی دزدیده شده یا گمشده خود را پیدا کنیم؟

اگر کامپیوتر ندارید می‌توانید از دستگاه اندروید دیگر و Find My Device app استفاده کنید. شما باید هر یک از این دو را جداگانه از پلی استور دانلود کنید. بلافاصله بعد از وارد شدن به سایت یا برنامه، گوگل، ردیابی گوشی شما را آغاز می‌کند. هرگاه گوشی شما ردیابی شد، یک اعلان به گوشی شما ارسال می‌شود. از منوی سمت چپ سایت Find My Device برای پخش صدا هنگام دریافت اعلان استفاده کنید. با استفاده از این سایت یا برنامه، می‌توانید دستگاه خود را قفل کرده و اطلاعات آن را پاک کنید.

با انتخاب Secure Device دستگاه قفل شده و پیغام «قفل صفحه نمایش انتخاب شد» نشان داده می‌شود. بعد از قفل کردن گوشی، باز هم می‌توان مکان آن را ردیابی کرد. اگر از Google Pay برای پرداخت‌های موبایلی استفاده می‌کنید قفل کردن گوشیتان مانع از انجام هرگونه عملیات خرید با دستگاهتان می‌شود.

برای پاک کردن اطلاعات شخصی خود از ویژگی Erase Device استفاده کنید ولی با حذف اطلاعات گوشی، دیگر امکان ردیابی آن وجود ندارد. از این ویژگی‌ تنها در صورتی که خیلی ضرورت دارد استفاده کنید. اگر دزد، گوشی شما را خاموش کند نمی‌توان آن را ردیابی کرد مگر اینکه گوشی را دوباره روشن کرده و به اینترنت وصل شود. هر بار که گوگل مکان گوشی شما را پیدا کرد ایمیلی برایتان ارسال می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  تغییر دکوراسیون منزل با ۷ ترفند کم هزینه!

کاربران گلکسی سامسونگ

صاحبان گلکسی سامسونگ از مزایای استفاده از سرویس‌های خاص سامسونگ برای ردیابی گوشی مفقودشده بهره می‌برند و این قابلیت‌های اضافه شده بسیار با ارزش هستند. برای ردیابی دستگاه گمشده با کمک سرویس سامسونگ، باید به سایتfindmymobile.samsung.com سر بزنید. از آنجایی که نمی‌توانید برنامه دیگری را همزمان با آن باز کنید باید از یک مرورگر در گوشی یا کامپیوتری دیگر در کنار آن استفاده کنید.

چگونه گوشی دزدیده شده یا گمشده خود را پیدا کنیم؟

وارد حساب سامسونگ خود شوید، سپس، نام دستگاه گم‌شده خود را از منو سمت چپ صفحه نمایش انتخاب کنید. یک نقشه، مکان فعلی گوشی شما را نشان داده و منویی از گزینه‌ها در سمت راست صفحه را مشاهده خواهید کرد. با قفل کردن گوشی خود شروع کنید که یک پیغام شخصی را روی صفحه قفل نشان خواهد داد، کارت‌های Samsung Pay شما غیرفعال خواهند شد.

بعد از آن، می‌توانید از گوشی خود بکاپ بگیرید. اگر احتمال می‌دهید که هرگز گوشیتان را پیدا نمی‌کنید به بکاپ فعلی گوشی خود نیاز خواهید داشت. اگر مکان گوشی دائما تغییر می‌کند از ویژگی مکان‌یابی Track استفاده کنید. با فعال کردن این ویژگی، هر 15 دقیقه گوشی شما ردیابی می‌شود. در نهایت ویژگی  Extend (افزایش عمر باتری) را فعال کرده تا تقریبا همه چیز گوشی به جز ردیابی مکان غیر فعال شود.

با حامل گوشی تماس بگیرید

اگر کاملا مطمئن شدید که هیچوقت گوشیتان را پیدا نمی‌کنید با حامل خود تماس بگیرید و گزارش دهید که گوشیتان دزده یا گم شده است. با انجام این کار گوشی شما در لیست سیاه پایگاه داده قرار می‌گیرد و دیگر کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه فونت گوشی اندرویدی را تغییر دهید
منبع
دیجی رو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا