ترفند

چگونه گوشی آیفون خود را پیدا کنید؟

مثبت زندگی: وقتی گوشی آیفون خود را گم می‌کنید یا حتی گوشیتان به سرقت می‌رود بیشتر از هر چیزی نگران سوءاستفاده از اطلاعات شخصی‌تان خواهید بود که روی تلفن ذخیره کرده‌اید و به دنبال راهی برای پیدا کردن آن می‌گردید. اما برای اینکه راحت‌تر بتوانید گوشی خود را پیدا کنید اقداماتی است که پیش از گم شدن و یا دزدیده شدن گوشی باید انجام دهید.

برای کاهش خطر از دست دادن همیشگی گوشی چندین کار را باید انجام دهید. استفاده از سرویس Apple Find My iPhone برای تامین امنیت و بازیابی گوشی گم یا دزدیده شده مهم است. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که شما یک رمز عبور را تعیین کرده و Find My iPhone را فعال کرده‌اید تا شانس زیادی برای بازیابی گوشی خود داشته باشید. همراه ما باشید تا در این مقاله به شما بگوییم چگونه گوشی آیفون خود را پیدا کنید وقتی آن را گم می‌کنید!

تعیین گذرواژه یا رمز عبور

برخی مردم استفاده از Face ID یا Touch ID را غیرضروری دانسته و نادیده می‌گیرند که اشتباه است. تعیین رمز عبور و استفاده از سیستم تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت برای حفظ امنیت تمامی اطلاعات گوشی مهم است. کافی است به تمامی اطلاعات گوشی خود فکر کنید: برنامه‌های بانکی، مکالمات خصوصی، محل خانه و دفتر، مخاطبین، ایمیل، عکس‌ها، قطعا هیچکس دوست ندارد یک غریبه  همه ‌ی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد؟

قسمت تنظیمات (Settings) گوشی خود را باز کنید سپس به قسمت Face ID or Touch ID) & Passcode ) رفته و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. با اسکن کردن اثر انگشت خود و یا استفاده از Face ID می‌توانید ایمنی گوشی را بیشتر کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دلیل داغ شدن گوشی چیست و چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

فعال کردن Find My iPhone

بعد از تعیین رمز عبور، Find My iPhone گوشی را چک کرده و در صورت غیرفعال بودن، آن را دوباره فعال کنید. اگرچه این ویژگی باید به صورت پیش فرض فعال شده باشد اما بهتر است همیشه آن را بررسی کنید. در گوشی آیفون خود، برنامه Settings را باز کنید و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس، iCloud را انتخاب کرده و به پایین بروید و Find My iPhone را پیدا کنید. روی آن تب بزنید تا ببینید که آیا هر دو کلید در حالت On قرار دارند یا خیر. اگر نه، هر دو گزینه را فعال کرده و از برنامه settings خارج شوید.

استفاده از Family Sharing

با استفاده از سرویس Family Sharing می‌توانید مکان همه‌ی دستگاه‌هایی که به Apple ID اعضای خانواده‌ی خود وصل هستند را مشاهده کنید. بلافاصله پس از اینکه گوشی خود را گم کردید یا دزدیده شد می‌توانید از یکی از اعضای خانواده بخواهید که موقعیت مکانی آیفون گمشده شما را جستجو کند.

چگونه گوشی آیفون خود را پیدا کنید؟

بازیابی گوشی آیفون

هر دستگاه آی او اس، سرویس Find My iPhone را در قسمت تنظیمات سیستم دارد که با یک حساب iCloud مدیریت می‌شود. وقتی گوشی دزدیده شد یا آن را گم کردید اولین کاری که باید انجام دهید این است که icloud.com/find را با یک سیستم کامپیوتری باز کنید. اگر کامپیوتر ندارید می‌توانید دستگاه آی او اس دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را قرض بگیرید و مکان گوشی گمشده خود را در برنامه Find My iPhone در دستگاه آی او اس او مشاهده کند.

این نوشته را از دست ندهید  آیفون 11 و نکات خوب و بد آن؛ جدیدترین مدل آیفون را بخریم یا بی‌خیالش شویم؟

اگر از طریق وبسایت یا دستگاه دیگری به Find My iPhone وارد می‌شوید باید به همان حساب iCloud که با آن به گوشی آیفون خود وارد وصل می‌شدید وارد شوید. پس از ورود به سیستم، گوشی خود را از فهرست دستگاه‌ها انتخاب کنید تا مکان فعلی آن را مشاهده نمایید. اگر دستگاه خاموش شده باشد، آخرین مکان شناخته شده نمایش داده خواهد شد.

هنگام مشاهده مکان دستگاه، گزینه Actions در پایین صفحه و Lost Mode را انتخاب کنید. در این هنگام از شما خواسته می‌شود که شماره تلفن خود را وارد کرده و پیامی بنویسید. این پیام روی صفحه قفل، نمایش داده می‌شود و از کسی که دستگاه شما را دارد می‌خواهد گوشی را به شما بازگرداند. اگر فرد مورد نظر یک رمز عبور برای گوشی شما تعیین نکرده باشد که در حالت Lost Mode قرار بگیرد، از شما هنگام فعال کردن حالت Lost Mode خواسته می‌شود رمزعبوری تعیین کنید.

وقتی حالتLost Mode فعال شد، دستگاه قفل می‌شود و از نمایش نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها در صفحه قفل جلوگیری می‌کند و ردیابی مکان گوشی ادامه می‌یابد. با این وجود، گوشی هنوز تماس‌های ورودی و تماس FaceTime را دریافت می‌کند و به شما کمک می‌کند که در صورت نزدیک بودن گوشی، آن را ردیابی کنید یا اگر خوش شانس باشید فردی که گوشی در دست اوست به تماس شما پاسخ خواهد داد تا آن را به شما بازگرداند.

منبع
دیجی‌رو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا