پوست و مو

چگونه کرم پودر بزنیم؟ ۷ نکته برای استفاده صحیح از کرم پودر

مثبت زندگی: استفاده صحیح از کرم پودر می‌تواند صورت شما را بی نقص نشان دهد؛ در عین حال استفاده نادرست آن می‌تواند با ایجاد لایه‌ای سنگین روی پوستتان، آرایشتان را به طور کامل خراب کرده و همچنین سنتان را بالا ببرد. پس چگونه کرم پودر بزنیم؟ در ادامه این مقاله با چند نکته اساسی در مورد استفاده از کرم پودر آشنا خواهید شد. با رعایت این نکات پوستی یک دست و آرایشی زیبا خواهید داشت.

رنگ مناسب پوستتان را انتخاب کنید

تست رنگ کرم پودر

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب پوستتان مهم‌ترین بخش موفقیت در آرایش شما است. سعی کنید کرم مورد نظرتان را در نور روز انتخاب کرده و ترجیحا با استفاده از یک آیینه محدب آن را روی استخوان گونه یا فک خود امتحان کنید. زمانی می‌توان گفت که این رنگ کرم پودر مناسب پوست شماست که بدون اینکه آن را روی پوستتان محو کنید، اثری از آن مشخص نباشد.

روشی دیگر برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب این است که پوست‌تان را به طور کامل تمیز کرده و از فروشنده درخواست نمونه کنید و آن را روی کل صورتتان امتحان کنید. از این کار خجالت نکشید؛ معمولا فروشنده‌های محصولات زیبایی خیلی در این زمینه کمک می‌کنند و همیشه از اینکه کمک‌تان کنند خوشحال خواهند شد.

پوست خود را آماده کنید

استفاده از کرم مرطوب کننده روی صورت

برای داشتن پوستی بی نقص و عالی، پوست خود را به طور منظم لایه برداری و رطوبت رسانی کنید. قبل از اینکه کرم پودر بزنید کرم روز خود را بزنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کرم جذب پوست‌تان شود. پرایمر نیز انتخاب خوبی است که کمک می‌کند منافذ پوست کوچک‌تر، پوست‌تان نرم‌تر و صورتتان مات شود؛ اما این گزینه کاملا انتخابی است (مگر اینکه بخواهید آرایش‌تان در تمام طول روز روی صورتتان بماند).

این نوشته را از دست ندهید  تاتو رژلب و خط لب چیست؟

ما پیشنهاد نمی‌کنیم مرطوب کننده و پرایمر را جداگانه بزنید؛ چون ممکن است باعث کیکی شدن پوستتان شود. اما می‌توانید دو کرم را با هم ترکیب کنید و به این ترتیب کرم‌تان هم خواص مرطوب کنندگی دارد و هم به عنوان پرایمر قابل استفاده است.

هر چه کمتر کرم پودر بزنید بهتر است

استفاده صحیح از کرم پودر

نیازی نیست کل صورتتان را کرم پودر بزنید. بلکه آن را فقط در قسمت‌هایی بزنید که نیاز دارید. برای مثال قرمزی گونه‌ها را بپوشانید، یا جوش‌ها را یا رنگ پوست را در بعضی جاها یکدست کنید. این طوری صورت‌تان طبیعی‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. از وسط صورت شروع به زدن کرم پودر کنید و به تدریج آن را به سمت قسمت‌های بیرونی صورت محو کنید.

از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

رنگ های مختلف کرم پودر

میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای دوست دارند بسته به نوع پوستی که می‌خواهند درست کنند از برس‌های کرم‌پودر بیوتی بلندر یا نوک انگشتان‌شان استفاده کنند. می‌توانید براش بیوتی بلندر یا هر براش دیگری که دارید را مرطوب کنید تا نتیجه کارتان طبیعی و بی نقص باشد. حتما توجه داشته باشید که براش آرایشی‌تان تمیز باشد.

بعد از کرم پودر کانسیلر بزنید

کانسیلر زدن

کانسیلری انتخاب کنید که به رنگ پوستتان نزدیک بوده یا یک درجه روشن‌تر از آن باشد (اگر خیلی روشن باشد حالت تصنعی پیدا می‌کند). اگر کانسیلر را بعد از کرم پودر بزنید، کرم پودر به عنوان پایه آرایش شما، از لایه لایه شدن کانسیلر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود نتیجه کار بی عیب و نقص شود. بیش از حد کانسیلر نزنید و این قانون را به یاد داشته باشید که «کمتر بیشتر است».

این نوشته را از دست ندهید  ماسک خیار؛ طرز تهیه ۳ نوع ماسکی که پوست صورت‌تان را شاداب می‌سازد

برای زدن کرم پودر از آیینه محدب استفاده کنید

کرم پودر زدن با آیینه محدب

اگر نمی‌خواهید خط کرم‌پودر روی استخوان فک‌تان یا لکه‌های آن روی پوستتان باقی بماند، روشن‌ترین قسمت اتاق را انتخاب کنید و آنجا و در مقابل یک آیینه محدب کرم پودر بزنید. با این روش دیگر این اتفاق برایتان نمی‌افتد که در خانه پوستتان عالی به نظر برسد و در بیرون و در نور روز حالت بد و کیکی داشته باشد.

آرایش خود را با زدن پودر براق کننده تکمیل کنید

استفاده از پودرهای آرایشی

پودرهای براق کننده ذراتی دارند که نور را منعکس کرده و باعث می‌شود پوست‌تان درخشان جلوه کند و بدون اینکه پوست چرب به نظر برسد به پوست تان «درخششی از درون» می‌دهند. بر خلاف پودرهای مات کننده، پودرهای براق کننده چهره‌تان را بی روح و خسته نمی‌کنند.

ما مخالف استفاده از پودرهای مات نیستیم؛ اما پودرهای براق کننده جالب‌تر هستند، چون پوست را شیک‌تر و آراسته‌تر می‌کنند و همچنین کمک می‌کنند آرایشتان به اصطلاح جا بیفتد.

منبع
ریموژ
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا