ترفند

چگونه پیام‌های متنی اندروید را به صورت خودکار پاسخ دهیم؟

مثبت زندگی: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معمولاً سریع به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهید، اگر مدتی جواب ندهید افراد نگران می‌شوند. خوشبختانه، تنظیم پاسخ‌های متنی خودکار در اندروید بسیار آسان است. با استفاده از چند برنامه می‌توانید برای افرادی که سعی می‌کنند هنگام رانندگی یا در یک جلسه با شما تماس بگیرند، پاسخ‌های خودکار ارسال کنید. در این جا نحوه پاسخ گویی خودکار با متون موجود در اندروید آورده شده است.

اگر معمولاً سریع به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهید، اگر مدتی جواب ندهید افراد نگران می‌شوند. خوشبختانه، تنظیم پاسخ‌های متنی خودکار در اندروید بسیار آسان است. با استفاده از چند برنامه می‌توانید برای افرادی که سعی می‌کنند هنگام رانندگی، در یک جلسه، با شما تماس بگیرند، پاسخ‌های خودکار ارسال کنید. در این جا نحوه پاسخ گویی خودکار با متون موجود در اندروید آورده شده است.

هنگام رانندگی با Android Auto به صورت خودکار پاسخ دهید

اگر در درجه اول علاقه مند به پاسخ گویی خودکار در هنگام رانندگی هستید، Android Auto به شما امکان می‌دهد با یک ضربه زدن به متن‌ها پاسخ دهید. این امر در مواردی که ماشین شما دارای یک دستگاه سازگار با Android Android است یا از برنامه Android Auto در تلفن خود استفاده می‌کنید، صدق می‌کند.

برای تنظیم پاسخ های متنی خودکار در Android Auto ، ابتدا برنامه را باز کنید. نوار کناری سمت چپ را بکشید و تنظیمات را انتخاب کنید. در قسمت Notifications، روی Auto reply ضربه بزنید. در این جا، می‌توانید متنی را که هنگام پاسخ گویی خودکار به یک پیام، ظاهر می‌شود، سفارشی سازی کنید.

اطمینان حاصل کنید که Show message notifications و یا Show group message notifications را نیز فعال کنید. در غیر این صورت، شما نمی‌دانید چه پیامی وارد می‌شود و نمی‌توانید به صورت خودکار پاسخ دهید.

این نوشته را از دست ندهید  ۳ دلیلی که احتمالا شما را از خرید هواوی Y9 2019 منصرف می‌کند

اکنون، هنگامی که می‌بینید یک اعلان برای پیام وارد شده است می‌توانید روی قسمت پاسخ خودکار ضربه بزنید تا پیام خودکار خود را با یک ضربه سریع ارسال کنید. به علاوه، این کار برای همه برنامه‌های پیام رسانی خودکار پشتیبانی شده اندرویدی (مانند WhatsApp و Telegram) نه فقط پیامک، کار می‌کند. در حالی که کاملاً اتوماتیک نیست، اما راهی مطمئن‌تر برای پاسخ به پیام در جاده در صورت لزوم است.

موارد فوق برای رانندگی بسیار عالی است، اما در پاسخ دادن خودکار به متون موجود در Android می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. یکی از بهترین برنامه ها SMS Auto Reply Text Message  است که بیشتر ویژگی های خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

دانلود:  SMS Auto Reply Text Message

شروع با SMS Auto Reply

پس از نصب برنامه، می‌توانید از طریق مرور اولیه اقدام کنید و شروع به تنظیم قوانین پاسخ خودکار خود کنید. برای شروع، روی Add/Edit در صفحه اصلی ضربه بزنید.

در بالا مشاهده خواهید کرد که الگوی Busy بصورت پیش فرض انتخاب شده است. می‌توانید برای تغییر در دیگران مانند رانندگی، جلسه یا فیلم روی این ضربه بزنید. هرکدام پیام از پیش تعیین شده خود را دارد که می‌توانید در قسمت پیام ویرایش کنید.

اگر می‌خواهید یک الگوی پاسخ جدید ایجاد کنید، روی نماد به اضافه در بالا سمت راست ضربه بزنید و نامی برای آن انتخاب کنید. قبل از ادامه، مطمئن شوید که SMS را Select channel to reply to را انتخاب کرده اید، بنابراین پاسخ دهنده روی پیام‌های متنی کار می‌کند.

ارسال پیام برای مخاطبین خاص

در مرحله بعد ، می‌توانید به صورت اختیاری ارسال پیام شخصی شده به مخاطبین خاص را انتخاب کنید. این کار به شما امکان می‌دهد یادداشت شخصی تر برای افرادی که به خوبی می‌شناسید و یا مثلاً انتظار پیام دارید را بگذارید.

این نوشته را از دست ندهید  هر آنچه باید درباره خرید پاوربانک بدانید

روی نماد Pencil کنار Personalized List ضربه بزنید تا مخاطبین یا گروه های تماسی را انتخاب کنید که پیام خاص باید به آن جا برود. پس از انتخاب مخاطبین ، پیام را برای آنها تایپ کنید.

شما هم چنین یک Don’t Reply List را مشاهده می‌کنید. این به شما امکان می‌دهد شماره‌هایی را که نمی‌خواهید به آن ها به صورت خودکار پاسخ دهید را تعیین کنید. به عنوان مثال، می‌توانید شماره های خودکار مانند اعلان های بانکی را حذف کنید.

وقتی کارتان تمام شد، روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییرات خود را در الگوی فعلی نگه دارید.

تنظیم یک دوره زمانی برای پاسخ‌ها

  • در مرحله بعد، می‌خواهید زمانی را برای اجرای پاسخ دهنده خودکار تنظیم کنید. برای پیکربندی این گزینه، Set Time را در صفحه ویرایش یا صفحه اصلی انتخاب کنید.
  • از قسمت‌های From و To در قسمت بالای صفحه استفاده کنید تا مشخص شود که چه زمانی سرویس باید فعال باشد. از آن جا، شما سه گزینه برای نحوه عملکرد پاسخ‌ها دارید:
  • گزینه Run by Time را انتخاب کنید تا در هر زمان انتخاب شده پاسخ دهنده را فعال کنید.
  • Run by Date در یک بازه زمانی از تاریخ‌هایی که انتخاب کرده‌اید، در دوره زمانی که انتخاب کرده‌اید به پیام‌ها پاسخ خواهد داد.
  • برای استفاده از پاسخ دهنده برای مدت زمانی که فقط در روزهای خاصی از هفته انتخاب کرده‌اید، Run by Days را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آن را به همان روش در هفته‌های آینده انجام دهید، Repeat Weekly را بررسی کنید.
  • روی save‌ ضربه بزنید و به صفحه روشن / خاموش بروید. در اینجا، این برنامه به شما اطلاع می‌دهد که به دلیل محدودیت‌های اندرویدی، فقط با پیام‌های متنی SMS کار می‌کند. این بدان معناست که با تماسهای تلفنی و MMS مانند سابق سازگار نیست.
این نوشته را از دست ندهید  خنک کردن اتاق خواب در شب‌های گرم تابستان بدون نیاز به کولر

تنظیم پاسخگویی خودکار

در صفحه روشن / خاموش، همه قوانین پاسخ خودکار که ایجاد کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید پروفایل‌های متفاوتی را برای زمان‌های مختلف یا گروه‌های مختلف ایجاد کنید، می‌توانید مراحل بالا را برای تنظیم هر چه بیشتر قوانین تکرار کنید.

برای فعال کردن پاسخ‌های خودکار، نوار لغزنده را در کنار یک قانون فعال کنید. هنگامی که شما این کار را انجام می‌دهید، برنامه از شما درخواست می‌کند دسترسی به اعلان را فعال کنید بنابراین می‌داند چه زمانی یک پیام متنی دریافت می‌کنید. هم چنین از شما می‌خواهد بهینه سازی باتری (disable battery optimization) را غیرفعال کنید و اجازه دسترسی به اطلاعات نامحدود را بدهید تا بتواند به درستی کار کند.

این مجوز دسترسی زیادی به نظر می‌رسد اما برای عملکرد برنامه همان طور که در نظر گرفته شده ضروری است. هنگامی که یک قانون در حال اجرا است، می‌توانید آن را در این صفحه با رنگ آبی برجسته کنید.

تنظیمات Auto Responder و سایر ویژگی‌ها

این تنها کاری است که برای شروع کار با Auto Responder لازم است. این سرویس چند مورد اضافی دارد که باید درباره آنها بدانید.

پس از اجرای قانون، روی گزارشات در صفحه اصلی ضربه بزنید تا اطلاعات مربوط به پیام‌هایی که در هنگام فعال بودن آن پروفایل ارسال شده است را مشاهده کنید. در نوار کناری سمت چپ، می‌توانید از ابزار پشتیبان گیری استفاده کنید تا پیکربندی‌های خود را در Google Drive ذخیره کنید.

هم چنین در این نوار کناری، منوی تنظیمات را پیدا خواهید کرد که ارزش بررسی دارد. به عنوان مثال ، Send only one reply را فعال کنید و برنامه در یک بازه زمانی به چندین پیام از همان شخص پاسخ نمی‌دهد. طبق قوانین پاسخ، شما هم چنین می‌توانید فقط به مخاطبین، غیر مخاطبین یا لیست‌های شخصی خود پاسخ دهید.

این نوشته را از دست ندهید  6 روش موثر برای از بین بردن خط و خش گوشی

هم چنین می‌توانید شماره‌های کوتاه را نادیده بگیرید، که ایده خوبی است زیرا اکثر پیام‌های خودکار از شماره کد کوتاه تهیه می‌شوند.

پاسخ خودکار برای باز کردن ویژگی‌های بیشتر، چند خرید درون برنامه را ارائه می‌دهد. این موارد شامل پاسخ گویی خودکار به پیام‌های فیس بوک و واتس اپ، تنظیم هشدار در پایان قوانین و اضافه کردن حالت پیش فرض است.

گزینه‌های پاسخ خودکار بیشتر با IFTTT

اگر به دلایلی راه حل فوق را دوست ندارید، همیشه می‌توانید پاسخ‌های خودکار خود را با IFTTT ایجاد کنید.

ابتدا در IFTTT ثبت نام کنید و با نصب برنامه بر روی تلفن Android خود سرویس پیام کوتاه Android را فعال کنید. از آنجا، می‌توانید از پیام های متنی Android به عنوان محرک و عملکرد برنامه‌های جدید استفاده کنید.

شما فقط در اینجا محدود به خلاقیت خود هستید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از New SMS received matches search برای گرفتن پیام‌های حاوی کلمات خاص استفاده کنید. سپس این اقدام می‌تواند یک پیام کوتاه را در پاسخ ارسال کند تا به آنها اطلاع دهد که شما در دسترس نیستید.

چیزهای زیادی برای هضم با IFTTT وجود دارد، بنابراین راهنمای کامل IFTTT ما را بررسی کنید تا در راه خود به شما کمک کند.

دانلود: IFTTT (رایگان)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا