سیاحت

چگونه هزینه‌ها را در سفر کاهش دهیم؟

مثبت زندگی: همه دوست دارند تا حد امکان پول خود را پس‌انداز کنند. سفر پرخرج است اما با به کار بردن استراتژی‌های مناسب می‌توانید هزینه‌های آن را کاهش دهید. در این مطلب ۱۵ ترفند به شما معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند در سفرهای خود کمتر هزینه کنید.

به دنبال امکانات رایگان باشید

اگر یک سرچ کوچک در اینترنت بکنید، امکانات و فعالیت‌های گردشی رایگان را پیدا خواهید کرد. به تقویم رویدادها و مناسبت‌های مقصد موردنظر خود نگاهی بیندازید و ببینید در طول زمان اقامت شما در آن مکان چه رویدادهایی در جریان است. در محل قدم بزنید و با آن مکان و محلی‌های آن آشنا شوید. در برخی کشورها بعضی موزه‌ها یک روز در هفته اعلام می‌کنند هر چقدر می‌خواهید پرداخت کنید و یا گاهی در زمان‌های مشخصی از روز تخفیف برای هزینه ورودیه درنظر گرفته می‌شود.

اتاقی را پیدا کنید که یخچال، ماکروفر یا فضایی به عنوان آشپزخانه داشته باشد

اکثر افراد دوست ندارند در سفر آشپزی کنند، اما اگر بخواهید سرویس صبحانه را در تخت به شما ارائه دهند، اغلب هزینه بالایی دارد. می‌توانید صبحانه و نهار را خودتان درست کنید و یک شام مجلل از بیرون تهیه کنید. یخچال و ماکروفر به شما کمک می‌کنند غذاهای سرد شده را دوباره گرم کنید.

از مزرعه‌ها و بازارهای محلی خرید کنید

اکثرا بازارهای محلی در انتهای روز قیمت مواد غذایی خود را کاهش می‌دهند. از دیگر سو خرید از فروشگاه‌های محلی به شما این امکان را می‌دهد که بدون آنکه لازم باشد به رستوران محلی بروید، غذای محلی آنها را بخورید. ماهی محلی آنها را بخرید و برای خود بپزید.

این نوشته را از دست ندهید  سفر بر اساس ویژگی‌های ماه تولد

قبل از رزرو هتل یا اقامتگاه، در خصوص موقعیت و مکان آن اطلاع کسب کنید

 سفر

ممکن است وسایل حمل و نقل هزینه‌ای به شما تحمیل کند بنابراین ترجیح بدهید در مرکز شهر اقامت داشته باشید. پس جایی که نزدیک به مراکز گردشگری باشد و بتوانید مسافت آن را پیاده طی کنید، بهتر است. اگر در شهر اقامت دارید، بهتر است جایی باشد که نزدیک به ایستگاه مترو یا اتوبوس یاشد.

در گردش‌های خود آب و خوراکی همراه داشته باشید

بچه‌ها در طول گردش دوست دارند تنقلات بخورند و خریدن تنقلات یکی از معضلات در سفر است. شکلات و شیرینی و تنقلات همراه خود در کیف داشته باشید تا هر زمان کودک نیاز داشت استفاده کند. همیشه بطری آب با خود داشته باشید تا مجبور نباشید مدام بابت بطری آب هزینه کنید.

از امتیازات هتل‌ها استفاده کنید

برخی هتل‌های زنجیره‌ای مانند هیلتون یک سیستم پاداش دارند و امتیازاتی مانند یک شب اقامت رایگان و یا استفاده از خطوط هوایی در اختیار شما قرار می‌دهند. سعی کنید از این امتیازات استفاده کنید.

کارت گردشگری شهری بگیرید

این کارت‌های گردشگری امکان استفاده رایگان از جاذبه‌های گردشگری، تخفیف رستوران‌ها و مغازه‌ها، راحت شدن از صف‌های طولانی مکان‌های گردشگری، وسایل حمل و نقل عمومی رایگان و حتی کتاب راهنمای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. بسته به برنامه سفرتان این می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

بهترین اتاق را نگیرید

چه مدت از اتاق خود استفاده می‌کنید؟ آیا فقط برای خواب به آنجا می‌روید؟ آیا دنبال اتاق بزرگ یا اتاقی با چشم‌انداز زیبا هستید؟ آیا از امکانات آنجا مانند استخر یا باشگاه بدنسازی استفاده می‌کنید؟

در خصوص برنامه پرواز هواپیما انعطاف‌پذیر باشید

آیا می‌توانید نسبت به روز پرواز، تعداد توقف‌ها یا محل صندلی خود انعطاف داشته باشید؟ به برنامه سفر نگاهی بیندازید، اگر مشکلی با تاخیر در زمان بازگشت ندارید، پروازهای مقرون به صرفه‌تر را انتخاب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

خارج از شهر بمانید

اغلب شما پول لوکیشن خود را می‌دهید. گاهی اقامت در مکانی که دورتر از جاذبه گردشگری بزرگ و اصلی شهر باشد، ارزان‌تر است. می‌توانید روزها برای بازدید از جاذبه‌ها مسافتی را طی کرده و شب‌ها برای خواب به هتل برگردید.

به جای دو اتاق، یک آپارتمان اجاره کنید

اگر تعداد فرزندان و همراهان سفر زیاد است بهتر و مقرون به صرفه‌تر است به جای اجاره دو اتاق در هتل، یک آپارتمان اجاره کنید.

در فصول کسادی سفر کنید

در فصول کسادی گردش می‌توانید پرواز و هتل‌های ارزان‌تری پیدا کنید. در چنین مواقعی دیگر با سیل جمعیت در اماکن گردشگری هم مواجه نمی‌شوید، فقط اطمینان حاصل کنید که موزه‌ها و اماکن دیدنی باز باشند.

نهار حسابی بخورید

اغلب رستوران‌ها برخی غذاها را برای نهار با تخفیف می‌دهند. حتی می‌توانید اضافه نهار خود را برای شام نگه دارید.

در اطراف اماکن گردشگری چیزی نخورید

اغلب رستوران‌ها و مغازه‌های اطراف جاذبه‌های گردشگری، قیمت‌ها را بالا می‌برند و بسیار گران می‌فروشند.

حواستان به هزینه کردن‌ها باشد

باید بدانید چه زمان ولخرجی کنید و چه زمان صرفه‌جویی. می‌توانید در شب آخر سفر یک شام خوب در رستوران بخورید. راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها را بیابید اما سعی کنید در سفر به شما خوش بگذرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا