انتخاب سردبیرترفند

چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

مثبت زندگی: حتما شما هم در رابطه با خطر دوربین‌های مخفی در ساختمان‌ها، هتل‌ها، اتاق‌های مختلف و در کل هر مکانی اطلاع دارید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه ی پیدا کردن دوربین‌های مخفی تعبیه شده در خانه یا ساختمان‌ها را به شما آموزش دهیم. با اینکه دوربین‌های مخفی بسیار کوچک بوده و به راحتی قابل پنهان شدن هستند؛ اما تکنیک‌هایی وجود دارند تا بتوان با استفاده از آن‌ها این دوربین‌ها را پیدا کرد. همراه ما باشید تا روش‌های پیدا کردن این دوربین‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

برای پیدا کردن دوربین کجا را باید گشت

چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

متاسفانه دوربین‌های مخفی می‌توانند به کوچکی انتهای یک خودکار باشند و می‌توان آن‌ها را هر کجا پنهان کرد. هنگامی که در یک اتاق به دنبال دوربین مخفی هستید جاهای زیر را بگردید:

شناساگرهای دود

پریز‌ای برق

کنتور برق

چراغ شب

کتاب، جلد دی وی دی و جای بازی‌های کامپیوتری

قفسه‌ها

سوراخ‌های کوچک در دیوار

قاب‌ها و تابلوها

حیوانات تاکسیدرمی شده یا حیوانات عروسکی

لامپ‌ها

بدانید باید به دنبال کدام قسمت از دوربین بگردید

چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

بخش اعظم دوربین معمولا پنهان می‌شود اما لنزهای آن برای اینکه درست  وخوب کار کند باید معلوم باشند. این یعنی اینکه می‌توانید لنز دوربین را پیدا کنید.

بهترین زاویه برای دوربین در یک اتاق را پیدا کنید. جایی از اتاق را بگردید که دوربین در آنجا برای دیدن نقطه مرکزی اتاق تعبیه شده باشد. به عنوان نمونه اگر نگران این هستید که کسی در حال ضبط از محیط آشپزخانه‌تان است، معنی ندارد در کابینت به دنبال دوربین باشید. گوشه‌های اتاق‌ها بهترین تصویر از کل اتاق را ارائه می‌کنند. هرچند دوربین‌هایی که در گوشه‌ها تعبیه شده‌اند، معمولاً نسبت به بیشتر دوربین‌های مخفی، آشکارترهستند.

این نوشته را از دست ندهید  ۲۱ ترفند WhatsApp که باید بلد باشید

به دنبال آن دسته از آینه‌ها و لوازم زینتی بگردید که به طرز عجیب قرار گرفته‌اند. با اینکه حیوانات تاکسیدرمی یا عروسکی و کتاب‌ها را می‌توان هر کجا قرار داد آینه‌ها و لوازم زینتی (تابلو و قاب عکس) این‌گونه نیستند. اگر دیدید آینه یا یکی از لوازم زینتی در ارتفاع یا مکان عحیبی قرار دارد باید در آن یک دوربین مخفی پنهان شده باشد. دو طرف بودن آینه شک و ظن ایجاد می‌کند. اگر آینه دو طرفه بود، حداقل جای شک وجود دارد.

حیوانات تاکسیدرمی یا عروسک‌ها و مجسمه‌ها را بررسی کنید. چشم‌های این حیوانات یا جزییات روی ساعت می‌توانند دوربین را مخفی کنند. از آنجا که حیوانات و ساعت‌ها را نمی‌توان به راحتی حرکت داد اگر شک کردید آنها از مجاورت خانه خود دور کنید.

چراغ‌ها را خاموش کنید تا به دنبال نشانگرهای دوربین بگردید

اکثر دوربین‌ها چرا سبز و قرمز دارند که پیوسته چشمک می‌زند. اگر دوربین بد تعبیه شده باشد می‌توانید این چراغ‌ها را با خاموش کردن چراغ‌های اتاق ببینید. احتمال اینکه فرد تعبیه کننده دوربین حواسش به پنهان کردن این چراغ ها نبوده باشد کم است بنابراین اگر شاهد هیچ چراغی نبودید به معنای نبودن دوربین مخفی نیست.

خودتان یک شناساگر دوربین بسازید. شناساگرهای حرفه‌ای دوربین می توانند برایتان گران تمام شوند اما خودتان می توانید با قیمت کم یکی از آنها را با حوله ی کاغذی و چراغ قوه بسازید.

چراغ های اتاق را خاموش کنید و پرده کرکره‌ای را بکشید ( یا تا شب صبر کنید)

یک رول دستمال توالت یا حوله کاغذی را روی یک چشم بگذارید و سپس چشم دیگرتان را ببندید

این نوشته را از دست ندهید  چگونه گوشی آیفون خود را پیدا کنید؟

چراغ قوه را روبروی چشم بسته تان نگه دارید و آن را روشن کنید

اتاق را بگردید و به دنبال برق زدن باشید.

از تلفن همراه برای بررسی استفاده کنید. این سیستمی بی نقص نیست اما به شما کمک می‌کند انواع معینی از دوربین مخفی را پیدا کنید.

از تلفن همراهتان تماس بگیرید و آن را روی بلندگو بگذارید

و همین‌طور دور اتاق راه بروید

منتظر شنیدن صدای کلیک کردن، وز وز و از این دست صداها و نویزها باشید.

یک شناساگر RF تهیه کنید

چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

این دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا به صورت فیزیکی از آن برای پیدا کردن دوربین مخفی در اتاق استفاده کنید. اگر دستگاه صدای بوق یا وز وز داد احتمال زیاد جلوی آن دوربین مخفی نصب شده است. هنگام استفاده از اینکه دستگاه باید هر وسیله‌ای از که سیگنال‌های رادیویی ارسال می‌کند را از برق در بیاورید. این وسایل شامل وسایل برقی آشپزخانه، مانتورهای کودک، کنسول‌های بازی و مودم‌ها، تلویزیون و رادیو و … می‌شود.  ممکن است لازم باشد چندین فرکانس را امتحان کنید تا فرکانس صحیح را پیدا کنید.

به دنبال دوربین‌های عمومی باشید

چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

با اینکه این دوربین‌ها آشکارتر از بقیه دوربین‌ها هستند، اگر قرار باشد در مورد مسائل و مشکلات امنیتی  جرائم حل اختلاف و رفع دعوا کنید، مفید هستند. دستگاه‌های خودپرداز، سقف مغازه‌ها، آینه‌های دو طرف فروشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، دوربین‌های خیابان‌ها و …

استفاده از تلفن همراه هوشمند برای پیدا کردن دوربین مخفی

چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

اپلیکیشن دوربین تلفن همراه خود را باز کنید. روی یک آیفون، معمولا این اپلیکیشن در قسمت Home Screen قرار دارد و صاحبان گوشی‌های اندروید می توانند این اپلیکیشن را در App Drawer پیدا کنند.

این نوشته را از دست ندهید  بررسی ۵ راه حل شناخته نشدن درایو خارجی توسط کامپیوتر

دوربین را به حالتی برگردانید که صفحه تلفن چهره تان را نشان دهد. اگر تلفن را روبروی صورتتان نگه داشته بودید اما چهره‌تان را نشان نداد روی آیکون Rotate ضربه بزنید تا نشان دهد. یادتان باشد نمی‌توان این کار را با دوربین پشت تلفن همراهتان انجام دهید.

از دیده شدن نور مادون قرمز توسط تلفن همراهتان مطمئن شوید. برای گشتن به دنبال دوربین‌های مخفی، دوربین جلویی تلفن همراه نمی‌تواند فیلتر مادون قرمز داشته باشد. می‌توانید با استفاده از کنترل از راه دور تلویزین از داشتن فیلتر مادون قرمز دوربین مطمئن شوید:

کنترل از راه دور را به سمت دوربین تلفن بگیرید.

یکی از دکمه‌های کنترا از راه دور را فشار دهید.

به دنبال فلش و برق زدن چراغ جلویی کنترل از راه دور باشید.

چراغ‌های اتاقی که می‌خواهید در آن به دنبال دوربین مخفی باشید را خاموش کنید. برای گشتن به دنبال چراغ مادون قرمز باید اتاق را تا جایی که امکان دارد تاریک کنید. اگر در اتاق نور دیگری غیر از چراغ و لامپ وجود دارد آن‌ها را هم در صورت امکان از کار بیندازید.

با دوربین تلفن همراه هوشمند خود به دنبال چراغ های برق زننده باشید. صفحه تلفن را جلوی خود بگیرید و همین‌که به دنبال نقاط برق زننده می‌گردید آن را بپرخانید. اگر منطقه برق زننده‌ای دیدید به احتمال زیاد چراغ IR یک دوربین مخفی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا