آخرین نوشته هارفتار

چگونه بفهمیم دختری از ما خوشش نمیاد؟ (نشانه‌های عدم علاقه دختر به پسر)

مثبت زندگی: آیا تابه‌حال به دنبال فهمیدن این سوال بوده اید چگونه بفهمیم دختری از ما خوشش میاد و یا  مطمئن نباشید دختری دوستتان دارد یا نه؟ بسیاری از پسران جوان به قانون سه ضربه تکیه می‌کنند. اگر به دختری علاقه‌مند هستید سعی کنید به دنبال سه دلیل مسلم باشید که او هم به شما علاقه‌مند است. اگر نتوانید این شواهد را طی چند روز پیدا کنید، احتمالا دختر مورد علاقه‌تان علاقه‌ای به شما ندارد. همواره می‌توانید مستقیما از طرف مقابلتان در مورد عشق و علاقه اش به خودتان بپرسید اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که نشانه‌ای مبنی بر احساسات او نسبت به شما است.

روش اول: تحلیل نشانه‌های غیرکلامی

به زبان بدن او در اطراف خودتان توجه کنید

برای درک این موضوع که آیا دختری از ما خوشش نمیاد، با او دست بدهید، در عین حال به حالت چهره او توجه کنید. در چهره او نوعی رضایت و یا نوعی انزجار مشاهده می‌کنید؟. آیا او از تماس با شما علاقه‌مند است یا از تماس بدنی با شما خودداری می‌کند؟. وقتی با او حرف می‌زنید تمایلی نشان می‌دهد؟. آیا وقتی با او حرف می‌زنید از شما استقبال می‌کند یا فاصله را حفظ کرده و کم‌حرف باقی می‌ماند؟.

البته این‌ روش یک روش قطعی برای اطلاع از اینکه این شخص خاص شما را دوست دارد یا نه نیست، اما می‌تواند به شما کمک کند تا یک ایده‌ کلی در این رابطه به دست بیاورید. گاهی ممکن است دختری برای تماس بدنی و دست دادن با اطرافیانش مشکلی نداشته باشد حتی اگر به آن‌ها علاقه‌ای نداشته باشد. پس این تماس دلیلی برای علاقه‌مندی او به شما نیست.

نشانه‌های “اجتناب کردن” در دختری که از ما خوشش نمی‌آید

اگر از سپری کردن زمان با شما اجتناب می‌کند یا بهانه‌ای برای بیرون رفتن پیدا می‌کند، احتمالا عشق و علاقه‌ای نسبت به شما ندارد.

اگر در مورد احساسش به شما فکر می‌کرد احتمالا بهانه‌هایی می‌تراشید تا بیشتر دوروبر شما باشد نه اینکه از شما دوری کند. البته این‌ یک حکم قطعی نیست، شاید واقعا به همین اندازه خجالتی بوده است.

بااین‌حال، اگر همواره نوبت مراجعه به پزشکش را در همان زمانی که با شما است تنظیم می‌کند، احتمالا نشانه‌ی خوبی نیست.

نکته‏

مطمئن شوید دختری که با او در رابطه هستید علاقه‌ای به با شما بودن دارد شما را وارد زندگی‌اش می‌کند

اگر در یک رابطه‌ی متعهد هستید و پارتنرتان از برنامه‌ریزی برای آینده‌اش با شما اجتناب می‌کند، ممکن است به‌اندازه‌ی شما به این رابطه اهمیت ندهد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «می‌خواهم زنده بمانم» قسمت ۱۸

یک پرچم قرمز دیگر این است که شما سعی کنید در طول هفته با او قرار بگذارید اما او ترجیح دهد با دوستانش وقت بگذارند. اگر به‌طور واضح از شما دوری می‌کند، می‌توانید مستقیما از او بپرسید که میزان عشق و علاقه او نسبت به شما چقدر است. بپرسید جایگاه شما در زندگی او کجاست؟

به رفتار او با سایر پسرها توجه کنید

اگر به سایر پسرها خیلی گرم می‌گیرد و رفتارهای سبکی از خود نشان می‌دهد یعنی به شما علاقه‌ای ندارد. اما دلیل دیگری نیز می‌تواند برای این کار او وجود داشته باشد؛ این احتمال هم وجود دارد که بخواهد حسادت شما را برانگیزد، پس همان اول بدترین گزینه‌ی موجود را تصور نکنید.

تشخیص اینکه حرکات زننده انجام می‌دهد یا فقط رفتار صمیمانه‌ای دارد هم کار ساده‌ای نیست.

  • ایده‌ی خوبی است که توجه کنید چه میزان به دیگران و چه میزان به شما توجه می‌کند. توجه داشته باشید که اگر واقعا دختر خجالتی‌ایی باشد ممکن است در صحبت کردن با پسرهایی که دوستشان ندارد راحت‌تر از صحبت کردن با شما باشد.

به رفتار دوستانش در زمان حضور شما توجه کنید

دخترها اغلب به دوستانشان می‌گویند که چه کسی را دوست دارند. اگر دوستانش در زمان حضور شما می‌خندند احتمالا به نظرشان جالب می‌آید که او شما را دوست دارد. ممکن است رفتارهای بچگانه‌ای از خود نشان دهند تا شما و او را اذیت کنند.

  • البته همه‌ی دوست‌ها این کار را نمی‌کنند، اما اگر خوب دقت کنید می‌توانید مچ دوستِ، دختر مورد علاقه‌تان را وقتی‌ که به او چشمک می‌زند یا با آرنجش به او می‌زند، بگیرید. چشمتان را برای دیدن این نوع نشانه‌ها باز نگه‌ دارید.

به مسیر نگاه او دقت کنید

گاهی اوقات عشق و علاقه به فردی باعث می‌شود تمام‌ کاری که دوست دارید انجام دهید خیره شدن به او باشد. اگر اغلب اوقات مچش را موقع برانداز کردنتان می‌گیرید احتمالا دوستتان دارد.

در عین حال اگر حتی به طرفتان نیز نگاه نمی‌کند ممکن است در حال کتمان عشق و علاقه اش به شما باشد و یا شاید روی کارش متمرکز است. اگر اغلب در مکانی که باهم هستید نگاهتان تلاقی پیدا می‌کند این نشانه بسیار بسیار خوبی است.

عشق و علاقه را از چشمانش بخوانید

 روش دیگری برای اینکه بفهمیم دختری از ما خوشش نمیاد  بررسی حرکت چشمان است. هنگامی که با یکدیگر صحبت می‌کنید اگر به شما علاقه داشته باشد تماس چشمی زیادی با شما برقرار می‌کند. احتمالا لبخندی نیز می‌زند و به آنچه می‌گویید توجه می‌کنند.

این نوشته را از دست ندهید  ۲۰ ماده غذایی که مانع چربی سوزی شکم و پهلو می‌شوند

روش دوم: جستجوی نشانه‌های کلامی

به تن صدایی که با شما صحبت می‌کند گوش دهید

اگر متوجه شدید زمانی که شما در اطرافش هستید بهترین رفتارش را نشان می‌دهد، این نشانه‌ بسیار خوبی است. اگر گاهی با شما کوتاه و مختصر و مفید حرف می‌زدند به دل نگیرید. احتمالا عجله داشته یا دوست دارد سریعا کنار شما باشد.

ممکن است گاهی بدخلق باشد و یا روز بدی را گذرانده باشد. بیشتر به موضوع مکالمه‌تان دقت کنید. به تِم مکالماتتان دقت کنید نه نمونه‌های خاصی از آن.

  • به‌عنوان‌مثال اگر سعی می‌کند شما را در مکالمه‌های جالبی شرکت دهد پس شاید فکر می‌کند که آدم جالب‌ توجهی هستید.

صبر کنید تا او سر صحبت را با شما باز کند

اگر همیشه شما شروع‌کننده‌ مکالمه هستید، شاید فکر می‌کند لازم نیست تلاشی برای این رابطه کند. چند باری با او حرف بزنید و مسیر را برای او باز بگذارید تا مکالمه‌ای را با او آغاز کنید. آنگاه اگر این کار را نکرد احتمالا تمایلی ندارد صحبتی بین شما جریان داشته باشد.

  • به‌عنوان‌ مثال اگر بپرسد بازی فوتبالتان یا تک‌نوازی پیانویتان چطور گذشت، این یعنی به علایق شما توجه می‌کند که البته نشانه‌ی خوبی است.

مراقب ژست‌های کلامی باشید

اگر عشق و علاقه‌ای به شما داشته باشد، احتمالا برای خیلی از انجام خیلی از کارها درخواست کمک می‌کند. ممکن است برای انجام وظیفه جدیدی از شما کمک بخواهد، زیرا فقط به این طریق می‌تواند به شما نزدیک‌تر شود.

  • ممکن است سؤالات زیادی در مورد علایقتان از شما بپرسد. حتی ممکن است در مورد هیجانش برای حضور شما در اطراف او نیز حرفی بزند یا حتی موارد مشابه به این. پس مراقب این نشانه‌ها باشید.
  • اگر در دانشگاه شاگرد اول کلاستان است و جزوه‌ی درسی را از شما می‌خواهد احتمالا خودش کامل‌ترین جزوه را دارد و فقط می‌خواهد سر صحبت را با شما باز کند. اما حواستان باشد، این درخواست کمک می‌تواند کاملا واقعی باشد، خیلی هم امیدوار نباشید.

پیگیر رفتار خوبش با خودتان باشید

این کار ساده به نظر می‌رسد، اما صادقانه بگوییم گاهی ساده‌ترین نشانه‌ها مهم‌ترینشان هستند.

اگر رفتارش با شما خوب است و سؤالاتی می‌پرسد، احتمالا عشق و علاقه ای به شما دارد. برخی می‌گویند گاهی دختری که دوستتان دارد برای جلب‌ توجه‌تان، با بدجنسی با شما رفتار می‌کند که البته این حرف درست نیست. او سعی می‌کند با عشوه‌گری شما را اذیت کند اما توهین فاحشی به شما نمی‌کند. این اذیت کردن را به جان بخرید چون احتمالا نشانه‌ی خوبی است.

  • به‌عنوان‌ مثال اگر یک روز برای دیر رسیدن به کلاس شما را اذیت کرد احتمالا دوستتان دارد اما اگر به خاطر قبول نشدن در یک امتحان به شما بگوید خنگ احتمالا نشانه‌ی عشق و علاقه اش به شما نیست.
این نوشته را از دست ندهید  به‌ این ۱۸ دلیل، ورزش ناشتا را به برنامه روزانه اضافه کنید

روش سوم: مستقیماً از او بپرسید

از او درخواست یک قرار ملاقات عاشقانه کنید

حتی اگر انجام این کار خیلی ترسناک باشد اما بسیاری از سؤالات بی‌جواب شما را پاسخ می‌دهد. دست از جاسوس‌­بازی‌ها و تلاش برای حدس زدن تمامی نیت‌های او بردارید. اگر پا پیش بگذارید و درخواست یک قرار عاشقانه کنید هر کسی باشد به شما احترام می‌گذارد. شجاعت شما را تحسین می‌کند و آرزو می‌کند که کاش شهامت شما را داشت.

  • حتی اگر فرد مورد نظرتان دختری باشد که در کتابخانه‌ی دانشگاه کار می‌کند پیش بروید و ببینید آیا تمایل دارد هر از گاهی با شما ملاقات کند. بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد این است که کمی تملق کند و بعد بگوید نه؛ نترسید. اگر حرف نامناسبی زد یعنی ارزش سپری کردن وقت شما را نداشته است.
  • مثلا از او بپرسید برنامه‌اش برای ناهار فردا چیست. بپرسید می‌تواند ناهار را با شما بخورد. به همین راحتی.
  • این ایده هم می‌تواند خوب باشد که ببینید در رابطه هست یا نه. اگر پارتنری دارد یعنی به او بیشتر از شما علاقه‌مند است. اگر با کسی در رابطه نیست احتمال دارد که به شما علاقه‌مند باشد.

از کراش خود بپرسید آیا عشق و علاقه ای به شما دارد

این هم یک‌ راه دیگر برای رُک بودن و یافتن پاسخ سؤالتان است. اما مزیت این روش این است که نیازی نیست شما یا آن‌ها برای فهمیدن پاسخ آن به دنبال یک قرار ملاقات عاشقانه باشید. اگر سنتان کم باشد داشتن قرار ملاقات عاشقانه کمی سخت است، صرف اینکه بپرسید حسی به شما دارد یا نه گام خوبی برای شروع است. بعد از گرفتن پاسخ سؤالتان می‌توانید شروع به ساخت رابطه کنید.

  • مجبور نیستید که مستقیما بپرسید «آیا مرا دوست داری؟». سعی کنید بگویید که احساس می‌کنید شما دو نفر می‌توانید رابطه‌ی خوبی باهم داشته باشید و نمی‌دانید که آیا این رابطه می‌تواند بیشتر از یک دوستی ساده باشد یا نه. بعد ببینید او چه فکری می‌کند.

از یکی از دوستانِ او در مورد عشق و علاقه‌اش به شما بپرسید

این شجاعانه‌ترین کاری نیست که می‌توانید انجام دهید، اما می‌تواند اثرگذار باشد. سعی کنید دوستی را انتخاب کنید که شما هم با او صمیمی هستید. اگر این دوست بداند که شما آدم خوبی هستید ممکن است بخواهد بهتان کمک کند و حقیقت را بگوید. شاید شنیدن حقیقت سخت باشد، اما حداقل این است که دائما نگران نیستید که آیا او هم دوستتان دارد یا نه.

این نوشته را از دست ندهید  علائم معده درد عصبی و را‌ه‌های درمان آن

اگر از پاسخ دادن طفره برود این می‌تواند نشانه‌ی خوبی باشد. بااین‌حال ممکن است دوست مورد نظر هم بگوید که نمی‌داند.

توصیه‌ها


  • یک نشانه‌ خوب این است که موقع حرف زدن شما را لمس کند.
  • اگر با شما حرف بزند و بگوید که شما خیلی او را می‌خندانید این هم نشانه‌ خوبی است.
  • اگر عشق و علاقه‌ ای نسبت به شما نداشته باشد، یادتان باشد که ماهی‌های زیادی در آب است.
  • اینکه بدون سؤال پرسیدن مستقیم احساس کسی را قضاوت کنید باعث سوءتفاهم می‌شود و بی‌دلیل دلتان می‌شکند.
  • هیچ‌گاه او را مجبور نکنید کاری که نمی‌خواهد را انجام دهد.
  • عجله نکنید، ممکن است مجبور باشید کمی صبر کنید تا کاملا بفهمید دوستتان دارد یا نه.
  • یادتان باشد که ممکن است عشق و علاقه‌ای داشته باشد اما آن را در عمل نشان ندهد.
  • اگر وقتی به او نگاه می‌کنید صمیمانه به شما لبخند می‌زند این نشانه‌ی خوبی مبنی بر علاقه­‌اش به شما است.
  • اگر به چشمانش نگاه کنید و او لبخند بزند این یعنی شما را دوست دارد.
  • در لمس کردن او مراقب باشید. گاهی بعضی از حرکات مخصوصا بدون کسب اجازه از طرف مقابل، توهین‌­آمیز تلقی می‌شوند، خواه علاقه‌ای وجود داشته باشد یا نه.
  • بی‌­ادبی نکنید و دختر موردعلاقه‌تان را دست نیاندازید چون احتمال اینکه طرفتان حساس باشد (حتی اگر این را نشان ندهد)، وجود دارد و دست انداختن او فقط باعث صدمه به احساسات او می‌شود.
  • وقتی سعی دارید حسادت دختری را برانگیزید خیلی مستقیم عمل نکنید (مثلا اینکه با دخترهای دیگر بیرون بروید) زیرا، باور کنید یا نه، وقتی دختری به شما علاقه دارد وقت‌گذرانی‌های وقت و بی‌­وقتتان با دخترهای دیگر او را اذیت می‌کند.
  • اینکه مستقیم بگویید او را دوست دارید می‌تواند شما یا او را در موقعیت نامناسبی قرار دهد.

سخن آخر

عشق و علاقه موضوع جذاب در همه دوران‌ها بوده و هست. عشق آن احساسی نیست که به فردی دارید بلکه تمایل به انجام کارهایی است که دوست دارید برای آن فرد انجام دهید. به نظر من این اصل جدیدی است که باید در جامعه پایه گذاری شود. نظر شما چیست؟ شما چه کارهایی برای ابراز عشق و علاقه خود انجام می‌دهید؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا