آخرین نوشته هاپوست و مو

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

مثبت زندگی: آیا می‌توان بدون آرایش زیبا به نظر رسید؟ اگرچه آرایش کردن روش جالبی برای نشان دادن هرچه بیشتر زیبایی‌هاست، اما لازم نیست مثل یک عصا به آن تکیه کنید و برای تعریف زیبایی‌تان به آن وابسته باشید. خب، آیا می‌شود به مدت چند روز عادت آرایش کردن هر روز صبحتان را کنار بگذارید و باز هم به شکل فوق العاده‌ای جذاب به نظر برسید؟ جواب این سوال یک “بله” بدون چون و چرا است. ما راهکارهایی را در اینجا به شما ارائه می دهیم که اجازه می دهند در حین اینکه آرایشی ندارید باز هم زیبا باشید.

صادقانه بگوییم، همه چیز از درون شما و اینکه چگونه از خودتان مراقبت می گنید نشأت می گیرد. بله! شما می بایست نسبت به ابعاد ضروری رژیم غذایی تان، عادت‌ها، سبک زندگی و روند مراقبت از پوستتان آگاه باشید. حتی اگر یکی از این عناصر از نظم در بیایند، تأثیر آن به شکل اجتناب ناپذیری روی سلامتی و ظاهر کلی شما نمایان می شود. بیایید نگاهی به نکات زیر بیاندازیم!

خوراکی‌هایی که پوست را شفاف‌تر می‌کند

هیچ چیز درست تر از این عبارت نیست که “شما همان چیزی هستید که می‌خورید”. یک رژیم مغذی روشی بدون خطا برای دست یافتن به یک پوست سالم است. مطمئن شوید که میوه‌ها و سبزی جات را به مصرف روزانه تان افزوده اید. وجود غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانۀ کتان و گردو، و غذاهای سرشار از ویتامین مانند پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو در رژیم غذایی تان ضروری است.

همچنین غذاهایی که میزان بالای پروتئین را دارند، از جمله تخم مرغ، مرغ، لوبیا قرمز، عدس، نخود فرنگی و پنیر خامه‌ای را در رژیم روزانه تان بگنجانید. یک رژیم غذایی سالم، که تمام آنچه که بدن شما به آن نیاز دارد را از درون برای آن تأمین می کند، به تنهایی برای سلامت و درخشندگی شما کافی است.

هرچه می‌توانید آب بنوشید

هر چقدر هم بر اهمیت آب تأکید شود باز هم کم است. هر سیستم و عملکردی در بدن به وجود آب وابسته است. هر کجا که می روید یک بطری آب همراه خود ببرید و در طول روز آب بدنتان را حفظ کنید. خوردن حداقل ۸ لیوان آب در روز یا بیشتر سموم را از بدنتان دفع می‌کند، و از این رو پوستتان پر تر و شاداب تر به نظر می رسد. همچنین مانع از ایجاد چین و چروک در پوستتان می‌شود.

بهترین راه برای مصرف آب این است که یک بطری را با خیار، لیمو، کدو سبز، برگ‌های نعنا و سبزیجات رنگ روشن دیگر پر کنید و آب سم زدایتان را دائماً بنوشید. انجام این کار مواد مغذی و همچنین آب رسانی به بدن را برای شما به ارمغان می آورد که به بدنتان در استفاده و نگهداری آب به صورت مؤثر تر کمک می کند.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه اسنک کالباس و سبزیجات فوری و لذیذ

در آرامش بخوابید

یک خواب شبانۀ خوب با ظاهر و احساس شما رابطۀ مستقیم دارد. خواب خوب ضروری است زیرا بدنتان در طول خواب خودش را بازسازی می کند. درست همانطور که لازم است گوشی تان را شارژ کنید، بدنتان هم لازم دارد خودش را شارژ کند. در غیر این صورت نتیجه ای جز آسیب و ناکارآمدی وجود نخواهد داشت.

6-8 ساعت خواب با کیفیت برای داشتن حس بیدار شدن و عالی به نظر رسیدن، ضروری است. با انجام این کار شما چهره ای درخشان خواهید داشت، دایره‌های تیرۀ کمتری زیر چشمانتان وجود خواهد داشت و روند پیری شما کند می شود. در هنگام خواب، پوست کلاژن‌های جدید تولید می کند. نگذارید هیچ چیز در دنیا مزاحم شما و خواب زیبایتان شود.

ورزش کنید

فعالیت‌های فیزیکی هم برای سلامتی فیزیکی و هم برای سلامتی روانتان بسیار ضروری هستند. کاری انجام دهید، هر چه که می خواهد باشد، می تواند رفتن به باشگاه باشد، یا دویدن، یا انجام یوگا یا رفتن به استخر شنا. از نظر علمی ثابت شده است که ورزش کردن برای پوستتان خوب است و حال روحی تان را تقویت می کند.

حداقل 3 ساعت فعالیت بدنی در طول هفته باعث بهبود در وضعیت سلامتی تان می شود. این کار گردش خون را تقویت می کند، به زدودن سموم از بدن کمک می کند. میزان اکسیژنی که به پوست می رسد را افزایش می دهد، به افزایش اندورفین که هورمون کاهش استرس است کمک می کند و کل بدن، از جمله پوستتان، را آرام می کند. با این حال اگر در فضای باز ورزش میکنید؛ استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

روتین مراقبت از پوست

شما باید نوع پوستتان را بدانید و یک روال مراقبت از پوست را بیابید. روال CTM که عبارت است از پاکسازی، سفت کردن و مرطوب نگه داشتن برای مراقبت از پوست الزامی است. نوع محصولاتی که برای CTM به کار می برید به نوع پوستتان بستگی دارد.

از یک روال ثابت صبحگاهی و شبانه پیروی کنید، و ما تضمین می کنیم که شاهد بهبود چشم گیری در ظاهر پوستتان خواهید بود. در ضمن تحت هیچ شرایطی بدون پاکسازی پوست به رختخواب نروید. در این صورت کوهی از مسائل و مشکلات برای پوستتان را فرا می خوانید. از کرم دست و لوسیون بدن برای دست‌ها و پاهایتان استفاده کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب اختیاری نیست. اشعه‌های UVA، UVB و UVC خورشید علت اصلی پیری زود هنگام پوست هستند. اگر این گام ساده را بردارید، در آینده از خودتان سپاسگزار خواهید بود. این کار در پیشگیری از لکه‌های تیره و جمع شدن رنگدانه‌ها در پوست جلوگیری می کند. SPF مخفف فاکتور محافظت پوست است و میزان محافظتی که کرم ضد آفتاب از پوست شما فراهم می کند را تعیین می کند. متخصصان پوست توصیه می کنند که قبل از بیرون رفتن از کرم‌های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  انواع کانسیلر؛ با کدام رنگ کانسیلر نقایص پوست را بپوشانیم؟

استرس را شکست دهید

در دنیای مدرن امروزی همۀ ما برنامه‌های دیوانه‌ای کننده‌ای داریم و استرس به طور طبیعی به سراغمان می‌آید. با این حال استرس کنترل نشده می‌تواند به مشکلاتی همچون سر درد و فشار خون منجر شود. همچنین می‌تواند منجر به ایجاد آکنه، ریزش مو، و سفید شدن مو شود.

اینها تنها تعداد کمی از پیامدهای استرس شدید هستند. بنابراین اگرچه نمی‌توانید به طور کامل از قبض‌های پرداختی، کار، زندگی و تمام استرس‌های ناشی از آن اجتناب کنید اما باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید، یک فنجان چای داغ بنوشید، به موسیقی گوش کنید یا اوقاتی را به انجام هر کاری که عاشقش هستید اختصاص دهید.

صورتتان را ماساژ دهید

این یک راز خودساخته است که متخصصان پوست به آن اهمیت ویژه می دهند. یک ماساژ خوب روزانه روی صورت می تواند خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد، پوست را سفت کند و باعث شود که پوست درخشان به نظر برسد. به علاوه باعث می شود احساس رهایی از استرس و جوان شدن دوباره داشته باشید. چینی‌ها این تکنیک را با هدف قرار دادن  نقاط فشار خاص روی صورت انجام می دهند. شما می توانید از لوسیون یا روغن نارگیل استفاده کنید، بنابراین در حین ماساژ دادن پوستتان را هم مرطوب کرده اید.

ساقه مویتان را تقویت کنید

موی نرم و درخشان نشان دهندۀ سلامت مو است. فراهم کردن مراقبت مناسب از موها با استفاده از مواد مغذّی برای موها الزامی است. شما می توانید این کار را با چرب کردن موهایتان با استفاده از روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام، حداقل یک بار در هفته، انجام دهید. درمان‌های آبگرم مو هم ضروری است زیرا چرب کردن به تنهایی، مواد مورد نیاز کافی برای مو را فراهم نمی‌کند.

از محصولات مویی استفاده کنید که در آنها سولفات و ترکیبات شیمیای مضر نباشد. از استفاده از حرارت روی موهایتان خودداری کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید از ابزارهای مدل دادن به مو که به آن آسیب می رساند دوری کنید و موهایتان را در حالت طبیعی شان بگذارید. در عوض سرم‌های تقویتی یا نرم کننده‌های با کیفیت بخرید که سرشار از روغن آرگان هستند. با این کار، درخشندگی به صورت کاملا طبیعی به سراغ موهای شما می آید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ ماسک صورت برای پوست خشک؛ درمان خانگی خشکی پوست

لباس‌های مناسب بپوشید

آنچه که می پوشید بر اینکه چگونه خود را نمایش می دهید نأثیر می گذارد. مطمئن شوید تمام لباس‌هایی که انتخاب می کنید کاملا متناسب با شما هستند. کمد لباسهایتان را با لباس‌هایی پر کنید که شما را کامل می کنند و در تنتان زیبا به نظر می رسند. پوشیدن لباس‌هایی که خیلی تنگ یا خیلی گشاد هستند راحت نیست و می توانند جثۀ شما را بزرگتر نشان دهند. کمی بیشتر تلاش کنید تا موقع خرید جنسی را بخرید که برازندۀ شما باشد و در عین حال احساس راحتی به شما بدهد.

چای سبز بنوشید

اینکه چای سبز در بین علاقمندان به سلامتی انقدر پر طرفدار است علتی دارد. می توان گفت چای سبز سالم ترین نوشیدنی موجود است که سرشار از مواد مغذّی و آنتی اکسیدان است. این موادها به طور باور نکردنی برای بدن مفید هستند. این نوشیدنی حاوی کاتچین است شکلی از آنتی اکسیدان‌هاست و از آسیب رسیدن به سلول‌های بدن جلوگیری می کند. چای سبز گردش خون را تقویت کرده و کلسترول و فشار خون را پایین می آورد و همچنین سلامت پوست را تقویت می کند. ماۀ EGCC که در این چای دیده شده نیز با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن این چای را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید.

مراقب لبخندتان باشید

دندان‌های سفید شما نیاز به مراقبت دارند و بهداشت دهان شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید. به طور منظم هر 6 ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید و روال منظمی را برای مراقبت از دندان‌هایتان دنبال کنید، مثلا حداقل دو بار در روز با خمیر دندان فلورایدی با کیفیت مسواک بزنید.

هر روز نخ دندان بکشید. از دهان شویه استفاده کنید و سلامت و زیبایی لبخندتان را حفظ کنید. مسواک مناسب را انتخاب کنید و دندان‌هایتان را با روش درست مسواک کنید- به شکل دورانی در دایره‌های فرضی کوچک بالا و پایین بروید. یک لبخند زیبا مزیت‌های زیادی را به شما ارزانی می دارد و اعتماد به نفستان را نیز تا سطح جدید و قابل توجهی بالا می برد. در مقاله زیر می توانید نحوه درست مسواک زدن را مطالعه نمایید.

با جوش‌های مزاحم درست برخورد کنید

شیوع این جوش‌ها کاملا طبیعی است و هر کسی، کم و بیش، این شرایط را تجربه می کند. با این حال نیازی نیست اذیت شوید. بگذارید بگوییم که بدترین چیزی که می توانید در مورد این دوست جدیدتان انجام دهید این است که بخواهید با ترکاندن از شر آن راحت شوید. تحت هیچ شرایطی به جوش‌هایتان دست نزنید و سعی نکنید آنها را فشار دهید. با این کار فقط شرایط را بدتر می کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۴ کافه‌ فضای باز در تهران مخصوص روزهای کرونا

در عوض به دنبال روشی باشید که این جوش مزاحم را درمان کند و بگذارید بدون ایجاد هیچ زحمی از بین بروند. می توانید کمی روغن درخت چای روی جوشتان بمالید و صبر کنید تا خشک شود. همچنین می توانید از رتینول یا بنزوئیل پراکسید برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. از ژل شستشوی صورت با درصد اسید سالیسیلیک استفاده کنید و با این کار می توانید تا حد زیادی از شیوع جوش‌ها جلوگیری کنید.

ماسک‌های صورت دست ساز

آرامش بخش به نظر می رسد، درست است؟ درست کردن این ماسک‌ها در خانه و با استفاده از موادی که در آشپرخانه تان دارید، فوق راحت به نظر می رسد. یک روال ماسک هفتگی می تواند به پوست شما در دریافت مراقبت و توجه اضافه کمک کند و آن را پر انرژی و جوان نگه دارد. بر اساس نوع پوستتان ماسکش را آماده کنید که مناسب نیازهای شما باشد، آن را روی صورتتان بگذارید و استراحت کنید! می توانید از موادی مانند عسل، آلوئه ورا، آرد نخود، ماست، بلغور جوی دو سر و میوه‌ها استفاده کنید، زیرا این مواد گزینه‌های رایج و پر طرفداری برای ماسک‌های خانگی هستند.

در فعالیت‌هایی شرکت کنید که شما را شاد می‌کنند

در کنار تمام عوامل بیرونی این نکته بسیار مهم است که خودتان را ذاتاً شاد نگه دارید. استرس و یکنواختی زندگی روزمره بعضا باعث اضطراب و ناراحتی ما میشود. مطمئن شوید که زمانی را به خودتان اختصاص داده اید تا در فعالیت‌هایی شرکت کنید که برایتان شادی را به همراه دارند، این فعالیت‌ها می توانند شامل نقاشی کشیدن، دوچرخه سواری، گوش کردن به موسیقی یا آشپزی باشند.

حتی اگر تنها چیزی که شما را خوشحال می‌کند قهوۀ صبحگاهتان است برای آن قهوه زندگی کنید و آن را ب یک چیز شگفت انگیز تبدیل کنید. اوقاتی را بیرون از خانه برای خودتان بگذرانید و روی بخش‌های بی نظیر و جادویی زندگی تان متمرکز شوید.

خانم‌ها، زیبایی درونی شما هیچگاه نیاز به آرایش ندارد، پس چرا ظاهرتان نیازمند این کار باشد؟ اینها توصیه‌هایی برای زیبایی طبیعی شما بدون نیاز به آرایش بودند. کدام یک از این توصیه‌ها مورد علاقۀ شما بودند؟ خوشحال می شویم آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا