آخرین نوشته هارفتار

چگونه با زبان بدن جذاب‌تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)

مثبت زندگی: مهم نیست شغل شما چیست، مهم نیست کجا و در چه محیطی کار می‌کنید، مهم نیست چگونه آدمی هستید، به هر حال به دلیل موجود اجتماعی بودن باید یاد بگیرید که مورد قبول دیگران و اطرافیان واقع شوید، مطمئنا موارد بسیاری در این مورد قبول واقع شدن دخیل هستند اما حتما شما کاربران می‌دانید که یکی از مهمترین این موارد زبان بدن است. زبان بدن در انواع رابطه‌ها کلید موفقیت شماست، کسانی که مورد قبول واقع شوند ناخواسته حمایت و کمک می‌شوند. در این مقاله به ۷ ترفند زبان بدن می‌پردازیم که شما را در بین دوستان، همکاران و حتی مدیران دوست داشتنی‌تر می‌کند.

تقلید کردن حرکت

چگونه با زبان بدن جذاب‌تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)

علم عصب شناسی خیلی واضح در این مورد اظهار نظر می‌کند و برای شما اثبات می‌کند که بسیاری از افراد هنگامی که حرکاتشان توسط شما تقلید می‌شود و یا به عبارت دیگر شما حرکاتشان را تکرار می‌کنید بسیار راحت‌تر و صمیمی‌تر با شما برخورد خواهند کرد و جذاب تر خواهید بود. این مورد یک امر غیر ارادی است و البته اثبات شده.

قرار نیست شما دقیقا این حرکات را تقلید کنید ولی حدودا می‌توانید حرکاتی شبیه به حرکات فرد مقابل خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر او یک حالت ایستاده با دستان باز دارد شما هم همان کار را انجام دهید و یا شما همانند او کیف را به هنگام نشستن در بغل بگیرید و ….

دست دادن محکم ولی انعطاف پذیر را تمرین کنید

چگونه با زبان بدن جذاب‌تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)

همیشه برخورد ها و تاثیر های اولیه بسیار مهم و تاثیر گذار و البته جذاب هستند، دستان شل و بدون احساس که اصطلاحا “dead fish” نامیده می‌شوند به سرعت تاثیر سرد را بر روی رابطه خواهند گذاشت. مخصوصا اگر شما برای خرید و یا ملاقات با فرد جدید قرار است دست دهید. شما با دوستان و آشنایان خود یک دست دادن محکم و با صلابت (مقصود پر فشار نیست) ولی انعطاف پذیر را تمرین کنید چرا که گاهی می‌تواند ضمانتی برای موفقیت شما در یک ملاقات دوستانه و یا کاری باشد.

این نوشته را از دست ندهید  مهارت‌های مذاکره و نکاتی که ورق را بر می‌گرداند

ارتباط چشمی به همراه دست دادن

چگونه با زبان بدن جذاب‌تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)

ارتباط چشمی یکی از اساسی ترین و مهم ترین نکات در زبان بدن است. دانشمندان در حال کار کردن بر روی قدرت های نگاه هر فرد هستند تا از آن استفاده های بسیاری بکنند و چیزی که مشخص است قدرت نگاه هر فرد، در برقراری ارتباط و جذاب تر دیده شدن است.

عدم برقراری ارتباط چشمی به هنگام ملاقات می‌تواند یک نقطه پایان زود هنگام برای موفقیت در رابطه کاری و یا دوستانه باشد. حتی در برخی مواقع عدم برقراری ارتباط چشمی می‌تواند به عنوان یک رفتار نامحترمانه برداشت شود، و یا شاید چیزی برای مخفی و پنهان کردن دارد که در مخصوصا رابطه های کاری یک نکته منفی است. یک ارتباط چشمی در اولین مرحله حس اعتماد و صمیمیت را منتقل می‌کند.

نفس عمیق بکشید

انسان و بشر خودشان را با سیستم های عصبی افرادی که در اطراف شان است منطبق و هماهنگ می‌کنند. هر چقدر شما آرام و با آرامش تر باشید فردی که اطراف شما هست هم با آرامش تر و البته راحت تر خواهد بود و در نتیجه شرایط برای دوست داشته شدن هم مهیا تر است.

یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای داشتن آرامش، تنفس عمیق است. این به معنی تنفسی است که دم شما از بازدم طولانی‌تر شود.

درست و صاف بنشینید

چگونه با زبان بدن جذاب‌تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)

از لحاط علم زبان بدن، نشستن به صورت خمیده و بی انرژی یک نشانه از کمبود اعتماد به نفس است. مخصوصا در ملاقات ها و آن هم از نوع کاری. شما باید به صورت صاف و مستقیم و جذاب بنشینید ولی کاملا با یک انعطاف پذیری قابل قبول و نه خیلی خشک و بی روح.

سینه شما باید بالا باشد ولی شانه هایتان انعطاف لازم را داشته باشد. اگر عضلات خود مخصوصا در ناحیه شکم بیش از اندازه منقبض کنید حواس و البته سخنان شما در گیر این انقباض خواهند شد.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ منبع غنی آهن به غیر از گوشت

صحیح بایستید

همانند نشستن نوع و طرز ایستادن شما هم باید صحیح باشد. حتی مهم تر. چرا که حالت ایستادن شما حرف های زیادی در رابطه با شما خواهد گفت.

سعی کنید پا های خود را خیلی نزدیک به یکدیگر نگه ندارید و البته خیلی هم باز نکنید. پا های بسته شما را مردد و پا های  نسبتا با فاصله شما را با عتماد به نفس نشان خواهد داد. اندازه درست به اندازه مابین عرض کمر و عرض شانه هاست.

هنگام وارد شدن به یک محیط دست تکان دهید و لبخند بزنید

از آنجای که انسان یک موجود اجتماعی است، پس داشتن یک رابطه گرم و صمیمی لازمه کار ماست. در واقع افراد اطراف شما به مراتب حس بهتر و راحت تری خواند داشت وقی ببینند شما با افراد حاظر در جمع رابطه دوستانه و صمیمانه دارید.

لازم نیست که حتما همه افراد را بشناسید، به عنوان مثال اگر از درب یک اتاق که همه افراد آن غریبه هستند وارد می‌شوید، می‌توانید با یک نگاه جای خودتان را پیدا کرده و با اشاره دست و یک لیخند زیر لب بگویید که من در آن مکان خواهم نشست. هیچ کس از نشان دادن مکان صندلی و یا اشاره انگشت شما متعجب نخواهد شد ولی از سوی دیگر یک حس راحتی برای نزدیک شدن افرا دیگر به خود را فراهم آورده‌اید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا