ترفند

چگونه اندازه متن را در مرورگر سافاری آیفون تغییر دهیم؟

مثبت زندگی: مرورگر وب سافاری برای آیفون یکی از بهترین برنامه‌های پیش فرض تلفن همراه اپل است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به مسدود کردن تبلیغات و سادگی استفاده اشاره کرد. با توجه به اینکه از کدام مدل آیفون استفاده می‌کنید، ممکن است حجم یا اندازه متن روی صفحه نمایش بیش از حد بزرگ باشد، iPhone SE مستر کلاس iOS کوچک است، اما روی نمایشگر ۴ اینچی متن زیادی را نمی‌توانید مشاهده کنید.

از طرف دیگر، صفحه نمایش جالب بلند ۶٫۵ اینچی در آیفون ۱۱ پرو مکس آماده است تا به شما متن‌های بلند را از وب‌سایت‌ها نشان دهد. اما ممکن است بخواهید نحوه نمایش متن برای هر وب‌سایت را تغییر دهید. برای بهبود تجربه خواندن در مرورگر سافاری متناسب با آیفون، می‌توانید اندازه متن وب را برای سایت‌های خاص یا برای همه وبسایت‌ها تنظیم کنید. از این قسمت، شما می‌توانید تنظیمات را برای همه سایت‌های تلفن همراه یا برخی از سایت‌های انتخابی نظارت و نگهداری کنید. در ادامه چگونگی انجام این کار را بیان خواهیم کرد.

تغییر اندازه متن روی مرورگر سافاری برای آیفون

نخستین روش بسیار ساده است:

  1. مرورگر سافاری را باز کرده و به وب سایت مورد نظر بروید.
  2. هنگامی که وب سایت load شد، سافاری یک آیکون ‘aA’ را در سمت چپ صفحه نمایش نشان خواهد داد. روی این آیکون کلیک کنید تا یک منو به شما نشان داده شود.
  3. سپس می‌توانید روی برای کاهش اندازه متن روی ‘A’ کوچک و برای افزایش اندازه متن روی ‘A’ بزرگ کلیک کنید.

آیفون شما این اندازه متن انتخابی را برای همین دامنه که مشاهده کرده‌اید، به خاطر می‌سپارد و هر بار که از این صفحه بازدید می‌کنید، نوشته‌ها را با همین اندازه نمایش می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  رژیم لاغری شیر – روشی موثر و اصولی برای لاغری با شیر در یک ماه

این روش برای مواردی مناسب است که شما از چند وب سایت به صورت مکرر روی سافاری بازدید کنید و اندازه متن آنها روی گوشی خیلی بزرگ یا کوچک باشد و بخواهید آنها را تنظیم کنید.

تغییر اندازه متن برای همه وب‌سایت‌ها

اگر بخواهید اندازه متن همه وب‌سایت‌هایی که روی سافاری بازدید می‌کنید را به صورت پیش فرض تغییر دهید، در ادامه چگونگی انجام این کار را بیان کرده‌ایم:

  1. به Settings > Safari > Page Zoom بروید. در این قسمت اندازه پیش فرض آیفون برای نمایش متن سافاری را مشاهده می‌کنید.
  2. اگر بخواهید اندازه متن را برای همه وب سایت‌ها تغییر دهید، کافی است روی یکی از گزینه‌های زیر سربرگ ‘other websites’ برای کاهش یا افزایش اندازه متن وب‌سایت‌ها کلیک کنید.

با استفاده نکاتی که ذکر کردیم، می‌توانید اندازه متن سافاری را در آیفون خود تنظیم کنید بدون اینکه اندازه متن کل سیستم عامل آیفون را تغییر دهید. اندازه متن هر بار تغییر می‌کند و صفحه وب تغییر یافته به شما نشان داده می‌شود. اگر از اندازه جدید راضی هستید از منو خارج شوید. اگر اندازه متن وب سایت را در خود سافاری تغییر دهید، در این قسمت در یک لیست هم نمایش داده می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا