منطقه آزاد

چگونه اسباب‌کشی آسان و بدون دردسر داشته باشیم؟


مثبت زندگی: کم‌کم تابستان نزدیک می‌شود و خیلی از خانواده‌ها به فکر جابه‌جایی می‌افتند. صاحب خانه‌ها به دنبال پیدا کردن خانه بزرگ‌تر و دلبازتر هستند و مستأجرها نیز با تمام شدن موئد قرارداد به فکر پیدا کردن خانه جدید هستند. اما به هر حال یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر جابجا شدن و رفتن به خانه جدید، اسباب‌کشی کردن است. هرچند اسباب‌کشی کردن کار ساده‌ای نیست و نیاز به برنامه‌ریزی‌های مناسب دارد ولی با رعایت نکات ساده و کاربردی می‌توان کار اسباب‌کشی را به یک کار ساده و لذت‌بخش تبدیل کرد. اگر شما هم قصد اسباب‌کشی کردن دارید، می‌توانید این نوشته را دنبال کنید.

از کجا شروع کنیم؟

مهم‌ترین مرحله در اسباب‌کشی منازل مرحله بسته بندی وسایل منزل است. اولین مرحله برای بسته بندی نیز، پیدا کردن کارتن‌ها و بسته‌های مناسب است. برای این کار بهتر است از یکی دو هفته قبل به سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌های محل بسپارید که اگر کارتن مناسب برای اسباب کشی داشتند، برای شما کنار بگذارند. هر چقدر ضخامت کارتن‌ها بیشتر باشد، امنیت اسباب و وسایل نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل سعی کنید کارتن‌های مقاوم و مستحکم را انتخاب کنید.


۱۱ غذایی که نباید در فریزر نگه‌داری شوند


بسته‌بندی وسایل کوچک و خرده ریزها

به طور حتم بسته‌بندی هر کدام از وسایل با یکدیگر متفاوت است. زیرا باید هر وسیله نسبت به آسیب‌پذیر بودنش در هنگام جابه‌جایی، با روش مناسب بسته‌بندی شود. دسته‌بندی کردن خرده‌ریزها و وسایل کوچک جز کارهایی است که می‌توانید به عهده هر کدام از اعضای خانواده بسپارید که خودشان وسایل شخصی‌شان را جمع و جور کنند. این‌طوری هم از نیروی کاری اعضای خانواده کمک گرفته‌اید و هم هر کسی می‌داند که وسایلش را در کدام کارتن قرار داده و بعد از رسیدن به مقصد، لازم نیست به دنبالش بگردد.

این نوشته را از دست ندهید  تنبلی تخمدان چه نشانه‌هایی دارد؟ تغذیه مناسب برای درمان تنبلی تخمدان

بهتر است روی هر کارتن بنویسید که صاحبش کدام‌یک از اعضای خانه است. مثلا اگر در کارتن کتاب است، بنویسید: کارتن کتاب‌های فلانی!

بسته‌بندی ظروف و لوازم آشپزخانه

بسته‌بندی ظروف شیشه‌ای و چینی جز کارهایی است که باید با دقت انجام شود، هر کدام از وسایل در جای مناسب و با پوشش مناسب قرار داده شود تا از آسیب و شکستگی آنها جلوگیری شود. برای وسایل نشکن مانند قابلمه‌ها و ظروف دیگر نیز بهتر است از کارتن و بسته‌بندی ضخیم استفاده کنید تا به دلیل سنگینی وزن آنها، حمل و نقل‌شان سخت نباشد.


رفع بوی بد یخچال با وانیل و قهوه


بسته‌بندی وسایل سنگین

یخچال، میز نهارخوری، مبلمان و یا تجهیزاتی مانند تردمیل و پیانو جز وسایل سنگین محسوب می‌شوند که حتماً بهتر است برای حمل و جابه‌جایی آنها از کارگر متخصص اثاث‌کشی کمک بگیرید. اگر این وسایل نیاز به جداسازی دارند، بهتر است این کار را انجام دهید تا از آسیب دیدگی احتمالی آن جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از یک شرکت باربری و اسباب کشی منزل بخواهید که خدمات مربوط به بسته‌بندی وسایل و حمل و جابه‌جایی آن را برایتان انجام دهد.

چیدمان اثاثیه بعد از اسباب کشی

چیدن وسایل و دکور کردن آن هر چند لذت بخش و شیرین است اما به دلیل طولانی شدن زمان اسباب‌کشی ممکن است باعث خسته شدن شما شود. این کار را بهتر است به مرور زمان و در چند روز انجام دهید. ولی اگر برای مستقر شدن در مکان جدید عجله دارید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر  کمک بگیرید تا از حمل و جابه‌جایی تا چیدمان منزل به شما کمک کنند.

همه کارتن‌ها را باز نکنید

از آشپزخانه شروع کنید. وقتی وسایل کابینت و گاز و یخچال را چیدید، بروید سراغ اتاق خواب‌ها و در آخر پذیرایی را بچینید. از اعضای خانه هم برای چیدمان کمک بخواهید و سعی کنید سر صبر و بدون عجله چیدمان را انجام دهید. چون عجله فقط اوضاع را خراب‌تر می‌کند. اگر شاغل هستید دو روز مرخضی بگیرید. هر چه باشد بهتر از این است که صبح، هنگام حاضر شدن از میان هزار کارتن عبور کنید و دست آخر هم جوراب‌تان را پیدا نکنید!

این نوشته را از دست ندهید  تقویت نعوظ با ۷ کاری که می‌توانید در طول روز انجام دهید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا