بدانیم

چگونه از شر پشه و مگس‌ها خلاص شوم؟

مثبت زندگی: حتما این سوال شما هم هست: «چگونه از شر پشه و مگس‌ها خلاص شوم؟» این روزها در فصل تابستان به سر می‎بریم و در خیلی از خانه‌ها، حضور پشه‌ها، مگس‌ها و به صورت کلی، حشرات مزاحم دغدغه اهل خانه شده است. حشراتی که خیلی راحت از درها و پنجره‌ها وارد خانه می‌شوند و مدتی بعد صاحبخانه! اگر شما هم از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با این حشرات خسته شده‌اید، همراه ما باشید تا در این مقاله راه‌های رهایی از دست این موجوات را به شما بیاموزیم.

روش اول: استفاده از اسپری آب پاش و تمیز کننده

می‌توانید اسپری آب پاش تهیه کنید و سپس آن را با مایع تمییز کننده و آب مخلوط کرده و به راحتی مگس یا پشه‌ها را مورد هدف قرار دهید. در این روش مایع باعث به هم چسبیدن بال‌ها و در نهایت مانع از پرواز آن ها می‌شود البته این روش باعث کشته شدن آن‌ها نمی‌شود.

روش دوم : آشپزخانه را تمیز نگه دارید

همه مواد غذایی در دسترس مثل کیک‌ها، میوه‌ها، غذاهای باقی مانده و … را از دسترس دور کنی. هرجا این مواد غذایی حضور داشته باشند مگس‌ها هم حضور خواهند داشت.

ظرف‌هایی که در آن‌ها غذا میل می کنید را بشویید
غذاها و میوه‌های فاسد شده را دور بریزید؛ چون مگس‌ها در این مواد فاسد تخم‌گذاری می‌کنند و تعدادشان افزایش پیدا می‌کند.
در سطل‌های آشغال را همیشه بسته نگه دارید.

روش سوم : تاریک کردن محیط

قبل از ادامه دادن مراحل این نکته را باید متذکر شویم که می‌توانید پشه‌ها را به سمت نور هدایت و به بیرون از خانه هدایت کنید. برای این کار باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  نرم افزار FaceApp امن است یا جاسوسی؟

نخست؛ همه پرده‌ها را بکشیدو درب اتاق‌ها را هم ببندید.

دوم: حال در یا پنجره‌ای را که معمولاً به سمت بیرون و خارج از خانه است، باز کنید تا این حشرات مزاحم، با دیدن نور کوچه و خیابان، یه سمت بیرون هدایت شوند.

روش چهارم: استفاده از سرکه

۱. یک قوطی شیشه‌ای یا پلاستیکی (یا هر جنسی) پیدا کنید و تا نصف از سرکه سیب پر کنید.
۲. چند سوراخ را که مگس‌ها بتوانند از آن‌ها رد شوند روی در آن ایجاد کنید.
۳. حال قوطی را در مکانی که مگس‌ها هستند قرار دهید.
۴. مگس‌ها جذب بو می‌شوند و با ورود به قوطی زندانی می‌شوند. خیالتان راحت این حشرات آن‌قدرها هم باهوش نیستند تا از راهی که وارد شده‌اند خارج شوند. برای همین پس از مدتی، سرکه به زندگی آن‌ها پایان خواهد داد.

روش پنجم: ساخت تله

ابتدا یک مایع چسبناک و شیرین درست کنید. به این صورت که مقداری آب و شکر را بجوشانید تا غلیظ و سفت شود و تقریبا شبیه به عسل. بعد تکه‌ای پارچه پیدا کنید و به این مخلوط آغشته‌اش کنید. بعد از این کار باید پارچه را در مکانی که مگس‌ها در آن هستند آویزان کنید. به دلیل اینکه مخلوط شیرین است، مگس‌ها جذب آن می‌شوند و چون چسبناک است به آن می‌چسبند. پس از مدتی که مگس‌ها زیاد شدند، پارچه را دور بیندازید. چون به طور حتم از شر مگس‌ها خلاص شده‌اید.

روش ششم : استفاده از اسپری‌ها

استفاده از اسپری‌های مخصوص این کار هم روش منطقی‌ای است! البته استفاده از این اسپری‌ها در داخل منزل، به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای تنفس شما یا مسمومیت مواد غذایی ایجاد کند، چندان توصیه نمی‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  کارآفرینان آخر هفته‌ها چه می‌کنند؟

روش هفتم: استفاده از توری برای پنجره‌ها

اگه پنجره‌های شما توری ندارند به محض باز شدن یکی از پنجره‌ها، شاهراهی برای مگس‌ها و حشرات باز شده است تا وارد خانه شما شوند. برای جلوگیری از ورود حشرات از این راه، مقداری توری تهیه کنید و پنجره‌ها را با آن‌ها بپوشانید تا از هماناول، مانع از ورود حشرات شوید.

روش هشتم: استفاده از گیاهانی که مگس‌ها و پشه‌ها رو دور می‌کنند

استفاده از گیاهانی که این مهمان‌های ناخوانده را دور می‌کنند هم روش خوبی برای مبارزه با حشرات است. این گیاهان را در ورودی منزل قرار دهید تا پشه‌ها با استشمام بوی گیاهان از ورود به خانه منصرف شوند. یکی از این گیاهان نعنا ست. نعنا رامقابل در یا پنجره بگذارید و مثل یک حفاظ مانع از ورود حشرات و مگس و پشه به داخل خانه شوید. همچنین می‌توانید مقداری نعنا را خرد کرده و در مکان‌های نزدیک پنجره قرار دهید. پونه یکی دیگر از این گیاهان است که دشمن حشرات است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا