ترفند

چگونه از ردیابی شدن توسط گوشی جلوگیری کنیم؟

مثبت زندگی: گوشی‌های هوشمند به یک «برچسب الکترونیکی» تبدیل شده‌اند که انسان‌ها به طور دائم با خود به همراه دارند. مکان‌، تاریخ، زمان، مدت زمان و آنچه شما قبل و پس از باز کردن برنامه و یا وب سایت انجام داده‌اید همگی به وسیله حامل‌های گوشی و شرکت‌هایی که سرویس مورد علاقه شما را ارائه می‌دهند ردیابی می‌شود.

از حیث طراحی، حامل‌های بی‌سیم همیشه می‌دانند کجا هستید زیرا گوشی شما هر چند ثانیه، قوی‌ترین سیگنال برج‌های سلولی در نزدیکی مکان شما را بررسی می‌کند. آن‌ها همچنین شما را ردیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که در موارد اضطراری می‌توانند شما را پیدا کنند. اما هزاران برنامه نیز با اهداف تبلیغاتی، مکان‌هایی که حضور دارید را ردیابی می‌کنند. پس برای حفظ حریم خصوصی خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ با این مقاله  همراه باشید تا چند راه برای جلوگیری از ردیابی به وسیله گوشی تلفن همراه را به شما معرفی کنیم.

سرویس‌های حریم خصوصی و سرویس موقعیت مکانی گوشی را بررسی کنید

تنظیمات حریم خصوصی را در برنامه‌هایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید بررسی کنید. برنامه‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را حذف کنید. سرویس‌های موقعیت مکانی برنامه‌ها و سرویس‌هایی که نیازی نیست بدانند کجا هستید را غیرفعال کنید.

تنظیمات موقعیت مکانی برنامه‌ها را تغییر دهید

بعضی از برنامه‌ها به جمع آوری داده‌های موقعیت مکانی شما نیاز دارند تا کار کنند. کاربران آیفون می‌توانند تنظیمات برنامه‌های خود را با رفتن به بخش تنظیمات (Settings)، قسمت حریم خصوصی (Privacy) و سپس سرویس موقعیت مکانی (Location Services) تغییر دهند، در این قسمت می‌توانید یکی از گزینه‌های Always،While Using یاNever را برای هر برنامه در گوشی خود انتخاب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه عمر باتری آیفون را بهبود بخشیم؟

اما کاربران اندروید این گزینه را در اختیار ندارند، آنها می‌توانند میزان دقت ردیابی تلفن‌های خود را محدود کنند. در قسمت تنظیمات High Accuracy از GPS، وای فای، بلوتوث یا شبکه‌های تلفن همراه برای تعیین جایی که هستید استفاده می‌شود. حالت ذخیره باتری تنها از وای فای، بلوتوث یا شبکه‌های موبایلی استفاده می‌کند و تنظیمات the Device Only فقط از GPS و سنسورهای دستگاه برای یافتن موقعیت مکانی شما بهره می‌برد.

تنظیمات تاریخچه موقعیت مکانی را خاموش کنید

دستگاه‌های اپل و اندرویدی لیستی از مکان‌هایی که بسیار زیاد به آنجا می‌روید و مدت زمانی که در آن جا می‌مانید را ثبت می‌کنند. اگر از این اتفاق نگران هستید تاریخچه موقعیت مکانی که در قسمت تنظیمات است را پاک کنید.

ردیابی شدن توسط گوشی

از وی پی ان استفاده کنید

شبکه خصوصی مجازی فعالیت آنلاین شما را رمزگذاری می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که ترافیک خود را به سرورهای مختلف ارسال کرده و امکان یافتن موقعیت مکانی‌تان وجود نداشته باشد.

از تبلیغات هدفمند دوری کنید

تبلیغ کنندگان به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره موقعیت مکانی و جایی هستند که حضور فیزیکی دارید و دوست دارند مدت زمانی که وقت خود را در آن مکان سپری می‌کنید بدانند. تا جای ممکن، تبلیغات هدفمند را رد کنید.

 تمام سرویس‌های موقعیت مکانی دستگاه خود را خاموش کنید

به عنوان آخرین راه حل، می‌توانید سرویس‌های موقعیت مکانی دستگاه خود را غیرفعال کنید. در این جا باید به این نکته اشاره کنیم که این راه‌حل را تنها در صورت ضرورت به کار ببرید. زیرا بدون سرویس‌های موقعیت مکانی نمی‌توانید از سرویس نقشه برداری استفاده کنید یا اگر گوشی شما گم یا دزدیده شد، دستگاه خود را پیدا کنید.

در هر صورت، با استفاده از گوشی، بخشی از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما در اختیار دیگران قرار می‌گیرد. با انجام کارهای فوق می‌توانید حریم شخصی بیشتری را برای خود بهتر حفظ کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دو قابلیت مخفی واتس‌اپ: خواندن پیام بدون خوردن تیک آبي و تعیین حالت متن‌ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =

دکمه بازگشت به بالا