مد و لباس

چه رنگی به شما می‌آید؟

مثبت زندگی: همیشه که چی بپوشم سوال نیست! بعضی وقت‌ها سوال این است: «چه رنگی بپوشم که بهم می‌آد؟» در این مطلب قرار است همین موضوع را بریتان بگوییم. اینکه چه رنگی به شما می‌آید. همراه ما باشید.

چرا ته رنگ اهمیت دارد؟

چه رنگی به شما می‌آید؟ خبر دارید؟ رنگ‌ها در دنیای ما اهمیت به‌سزایی دارند. تاثیر رنگ‌ها بر شیوه تفکر، رفتار، حتی فشار خون و اشتها شناخته شده است. اما همه رنگ‌ها مکمل هم نیستند و برخی از رنگ‌ها زیر طیف رنگ‌های اصلی قرار می‌گیرند. ممکن است لباسی در تن شخصی یا رژ لبی روی لب شخصی بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد، اما همان لباس یا رژلب برای شما چندان مناسب نباشد. این به دلیل ته رنگ‌های متفاوت است. در دنیای آرایش و فشن، شناخت این ته رنگ‌ها که مربوط به رنگ پوست است، یکی از اجزای اصلی کار است. معمولا فروشندگان لباس بایستی درخصوص شناخت ته رنگ و رنگ متناسب با آن آشنایی داشته باشند و شما را راهنمایی کنند، اما خودتان نیز می‌توانید ته رنگ خود را شناسایی کنید.

چگونه ته رنگ پوست خود را بشناسیم؟

پوست سایه‌های گوناگون از رنگ‌های مختلف در خود دارد اما تنها سه دسته ته رنگ وجود دارد. سطح پوست ممکن است سایه‌های رنگی متفاوتی داشته باشد: رنگ عاج، روشن، متوسط، برنزه، تیره. نباید این رنگ را با ته رنگ پوست اشتباه بگیرید. ته رنگ زیر لایه پوست قرار گرفته است. گرچه ممکن است رنگ پوست شما مشابه بقیه باشد، اما ته رنگ‌ها متفاوت است. شناسایی آن چندان دشوار نیست. آستین لباس خود را بالا بزنید و رگ مچ دست خود را ببینید. اگر به رنگ آبی یا بنفش است، احتمالا ته رنگ سرد دارید.

اگر رگ به رنگ سبز یا زرد باشد، دارای ته رنگ گرم هستید و اگر ترکیبی از هر دو رنگ باشد، ته رنگ شما خنثی است. تکنیک دیگر برای شناسایی، از روی نوع آفتاب‌سوز شدن پوست است. آیا پوست شما در معرض آفتاب قهوه‌ای-طلایی می‌شود یا قرمز؟ در حالت اول، دارای ته رنگ گرم و در حالت دوم، دارای ته رنگ سرد هستید.

این نوشته را از دست ندهید  ۳ روش آسان و مطمئن برای شستن کاپشن، کت و پالتو چرم
چه رنگی به شما می‌آید؟

ته رنگ سرد (صورتی، قرمز یا ته رنگ‌های آبی)

اگر دارای ته رنگ سرد هستید، ترکیب رنگ‌های آبی به شما می‌آید (سفید، مشکی، آبی، خاکستری). صورتی و بنفش یخ نیز به شما می‌آید در کنار نقره‌ای و سفید شفاف چرا که این رنگ‌ها با هم کنتراست دارند و قرمزی طبیعی پوست شما را خنثی می‌کنند. اما در استفاده از رنگ‌های قرمز گوجه‌ای و نارنجی احتیاط کنید. این رنگ‌ها با ته رنگ پوست شما، ظاهری فرسوده می‌بخشد.

ته رنگ گرم (زرد، هلویی یا ته رنگ‌های طلایی)

برعکس، برای ته رنگ‌های گرم، رنگ‌هایی چون نارنجی سوخته، قرمز افرا، زرد سیر و قهوه‌ای (رنگ غروب آفتاب) بسیار مناسب است. شما در رنگ‌هایی که یادآور پاییز است، خواهید درخشید: سبز تیره، خاکستری مایل به قهوه‌ای و شتری بسیار به شما می‌آید. همچنین رنگ‌های هلویی، مرجانی و رزگلد نیز گزینه‌های مناسبی هستند زیرا پوست شما را روشن می‌کنند. از رنگ‌های سردی چون آبی سلطنتی، خاکستری رنگ رفته و سفید چرک مرد بپرهیزید. این رنگ‌ها، پوست شما را خاکستری نشان می‌دهند و ظاهرتان را کثیف نشان می‌دهند.

چه رنگی به شما می‌آید؟

ته رنگ خنثی (ترکیبی از ته رنگ‌های سرد و گرم)

اگر ترکیبی از هر دو تناژ را دارید، دارای ته رنگ خنثی هستید. گرچه این حالت ترکیبی شما را در انتخاب رنگ‌هایی از هر دو نوع آزاد می‌گذارد، اما این به معنای پوشیدن رنگین‌کمان رنگ‌ها نیست. بهتر است از رنگ‌های ملایم و روشن چون کرم، بنفش کمرنگ و صورتی نوزادی استفاده کنید. رنگ‌های تند و خشن مانند سرخابی، بنفش سلطنتی و آبی کهربایی می‌تواند توازن چهره شما را از بین ببرد.

این نوشته را از دست ندهید  ست کردن لباس با ۵ رنگ پاییزی به سبک زنان شیک پوش

چطور رنگ‌ها را ست کنیم؟

مسلماً نمی‌توانیم همیشه تنها یک رنگ را بپوشیم. حال که متوجه شده‌اید چه رنگ‌هایی برای ته رنگ پوست شما مناسب‌تر است، مهم است بدانید چه رنگ‌هایی مکمل هم هستند. برای شناخت رنگ‌های مکمل، بهتر است از چرخه رنگ استفاده کنید. برای شروع، چرخه رنگ را با یک خط فرضی به دو نیم تقسیم کنید، نیمی از آن رنگ‌های سرد و نیمی از آن رنگ‌های گرم است. حال، انگشت خود را بر روی رنگی که می‌خواهید به تن کنید بگذارید و انگشت خود را روی خط ادامه دهید تا به نیمه دیگر برسید.

چه رنگی به شما می‌آید؟

رنگی که دقیقا مقابل آن قرار گرفته است، رنگ مکمل آن است و در کنار هم بسیار جذاب می‌شوند (یک رنگ سرد و یک رنگ گرم). حال همان رنگ را در کنار رنگ سمت راستی یا رنگ سمت چپی آن در نظر بگیرید. این‌ها رنگ‌های مشابه هستند که در لباس کنار یکدیگر بسیار جذاب می‌شوند. اگر این رنگ‌ها روی چرخه رنگ با هم منطبق هستند، در لباس نیز همان‌گونه خواهد شد. اگر رنگ‌های مشابه استفاده می‌کنید، باید در لباس و آرایش نیز طیف کامل آن را داشته باشید. اگر از رنگ‌های مکمل استفاده می‌کنید، رنگی را بپوشید که به ته رنگ چهره شما نزدیک‌تر باشد، به خصوص در استفاده از اکسسوری‌هایی چون کیف و کفش و … .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا