دهان و دندانسلامت

چه خوراکی‌هایی بوی بد دهان را از بین می‌برند؟

دهان‌تان بوی بد می‌دهد؟ با این خوراکی‌ها به جنگ بوی بد دهان‌تان بروید

مثبت زندگی: تقریبا همه با این مشکل مواجه‌اند و درجست‌وجوی راهی هستند تا آن را ریشه‌کن کنند؛ «بوی بد دهان!»

بله! بوی بد دهان، یکی از معضلاتی است که نه تنها خودتان را آزار می‌دهد بلکه باعث ناراحتی اطرافیانتان هم می‌شود. آن‌وقت است که دیگران از صحبت کردن و همکلام شدن با شما یا نشستن کنارتان دوری می‌کنند. چاره چیست؟ شاید پیش خودتان بگویید مسواک می‌زنم، نخ دندان استفاده می‌کنم، آدامس هم می‌جوم اما  نتیجه نگرفته‌ام و دهانم همچنان بوی بدی می‌دهد. اگر شما هم جزوء این گروهید، مثبت زندگی را دنبال کنید.  این مقاله راه‌های شگفت‌انگیزی برای از بین بردن بوی بد دهان در چنته دارد…

میخک

میخک گیاهی کوچک است که خواص درمانی زیادی دارد. جنوبی‌ها میخک را به عنوان ادویه می‌شناسند اما باید
بگوییم میخک هر چه که هست(به گمان بعضی ادویه و به گمان دیگران گیاه) یکی از بهترین درمان‌های بوی بد
دهان است. کافی است میخک را از عطاری و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و با قیچی کوچکش کنید. بعد به جای آدامس میخک را در دهان‌تان بیندازید و بجویدش! البته استفاده از میخک را به گرم مزاج‌ها توصیه نمی‌کنیم.

 فلفل دلمه‌ای قرمز خام، دشمن بوی بد دهان

موادی که ویتامین c دارند، دشمن بوی بد دهان هستند؛ فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ، پرتقال، کلم بروکلی و … سرشار از
ویتامین c هستند و مصرف آن‌ها در طول روز باعث می‌شود دهان‌تان بوی بد ندهد. البته بهتر است فلفل دلمه‌ای
قرمز رنگ استفاده کنید که ویتامین c بیشتری دارد. می‌توانید این خوراکی‌ها را مانند آدامس در قطعه‌های کوچک روی میز کار یا در کیف و کوله و به طور کلی دم‌دستتان بگذارید و در ساعات مختلف روز میل‌شان کنید.

این نوشته را از دست ندهید  در محیط کار چه لباسی بپوشیم؟

آب بنوشید

شاید بدیهی به نظر بیاید اما اگر در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید، دهان‌تان بوی بد نمی‌دهد. چون آب خوشبوکننده طبیعی است و دهان‌تان را از باکتری‌ها پاکسازی می‌کند. ممکن است بوی بد دهان به دلیل باقی ماندن غذا و خوراکی‌ها لابه‌لای دهان و دندان‌هایتان باشد. پس آب بنوشید تا اگر مسواک در دسترس‌تان نیست، دهان‌تان بوی بدی نداشته باشد.

نوشیدن شیر

نوشیدن شیر  پرچرب به رفع بوی بد دهان کمک زیادی می‌کند. چربی شیر و محتوای آب آن در خوشبو کردن نفس به ویژه زمانی که سیر مصرف کرده‌اید، نقش بسیاری دارد. اگر چربی خون ندارید و نگران چاق شدن‌تان نیستید، برای رفع بوی بد دهان شیر پرچرب بنوشید.

معجزۀ چای سبز

چای سبز پلی فنول‌ دارد که به طور طبیعی نفس را خوشبو می‌کند. اما خوشبو کردن دهان تنها خاصیت چای سبز نیست. یکی از دلایل بوی بد دهان، پوسیدگی دندان‌هاست. چای سبز در پیشگیری از پوسیدگی دندان و مقابله با برخی از سرطان‌های دهان مفید است.

سیب بخورید

خوردن سیب در طول روز به شما سلامتی هدیه می‌دهد اما در کنار سلامتی باعث می‌شود تا نفس‌تان خوشبو باشد
و وقتی با دیگران صحبت می‌کنید خبری از بوی بد دهان‌تان نباشد. سیب را گاز بزنید و خجالت نکشید. اینکه دهان‌تان بوی بدی بدهد بسیار خجالت‌آورتر است و باعث رنجش دیگران می‌شود.  

اگر از این مواد غذایی استفاده کردم و نشد؟

نگرانی چیز خوبی نیست؛ اما اگر تمام این اقدامات را انجام دادید و بوی بد دهان‌تان از بین نرفت، باید نگران شوید به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق آن شناسایی شود. ممکن است معده‌تان مشکل داشته باشد یا دندان‌ها و … سریع اقدام کنید تا خدایی ناکرده پشیمانی به بار نیاید.

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا