بارداریزنان

چند روز بعد از تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد؟

مثبت زندگی: کلید بارداری (و همچنین کلید پیشگیری از بارداری) این است که چرخه تخمک گذاری خود را به طور دقیق بدانید. تخمک گذاری زمانی است که یک تخم بالغ از یکی از تخمدان ها آزاد می‌شود. اما تا چند روز بعد از تخمک گذاری احتمال بارداری می رود؟

تخمک گذاری معمولا در حوالی روز چهاردهم یک دوره ۲۸ روزه اتفاق می‌افتد. روز ۱۴ ام میانگین یک دوره است. در واقع یک زن با یک سیکل ۲۸ روزه می‌تواند در یکی از روزهای بین ۱۱ ام تا ۲۱ ام تخمک‌گذاری کند (اولین روز قاعدگی، روز اول شمارش سیکل است). این ۱۰ روز «پنجره باروری» شما نامیده می‌شود.

به عنوان یک زن، باید چرخه خود را به طور دقیق پیگیری کنید، در غیر اینصورت تقریبا غیر ممکن است که بدانید چه زمانی احتمال دارد تخمک گذاری کنید.

یک چرخه‌ی معمولی، از روز اول قاعدگی تا روز اول قاعدگی بعدی است که به طور متوسط ۲۸ تا ۳۲ روز است. تخمک‌گذاری یک فرآیند هورمونی حساس در سیستم تولید مثل زنان است که توسط پنج هورمون اصلی کنترل می‌شود. هر هورمون، دیگری را تحریک کرده و رشد را هماهنگ می‌کند و موجب آزاد سازی تخمک از تخمدان می‌شود.

این روند به ظاهر ساده و در عین حال پیچیده، یک چرخه‌ی ماهانه را به وجود می‌آورد. سه هورمون در مغز تولید می‌شوند: هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH)، هورمون تحریک کننده‌ی فولیکول(FSH) و هورمون لوتئینی کننده (LH). در حالی که دو هورمون دیگر، استروژن و پروژسترون، در تخمدان ساخته می‌شود.

چند روز بعد از تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد؟

بارداری پس از تخمک گذاری ممکن است، اما محدود به ۱۲-۲۴ ساعت پس از آزاد شدن تخمک می‌شود. مخاط گردن رحم کمک می‌کند که اسپرم به مدت ۵ روز در بدن زن زنده بماند و برای اسپرم فعال تقریبا ۶ ساعت طول می‌کشد تا به لوله‌های فالوپی برسد. اگر در زمانی که تخمک آزاد می‌شود، اسپرم در بدن وجود داشته باشد، شما می‌توانید به سرعت بعد از تخمک‌گذاری، حامله شوید.

این نوشته را از دست ندهید  انواع بوی بد واژن و راه‌های پیشگیری و درمان آن

چه چیزی بر تخمک گذاری تاثیر دارد؟

بدن ما مانند یک دستگاه خود درمان برنامه ریزی شده است. با این حال هر فردی آرایش ژنتیکی متفاوتی دارد و در معرض عوامل محیطی متفاوتی قرار دارد. هر دو عامل ژنتیک و عوامل بیرونی ممکن است بر سطوح هورمون‌های تولید مثل تاثیر بگذارد که آن نیز موجب تاثیر گذاشتن بر شانس بارداری شما می‌شود.

اگر فکر می‌کنید که نابارور هستید، به یاد داشته باشید که گزینه‌هایی برای حل مشکل وجود دارد و همچنین شما تنها نیستید.

چه عوامل محیطی بر تخمک گذاری تاثیر می‌گذارند؟

کیت‌های پیش بینی تخمک گذاری (OPKs)

استرس می‌تواند نقش مهمی در بی نظمی تخمک‌گذاری ایفا کند. تمرینات آرامش دهنده مانند نفس عمیق، تمرینات ملایم کششی، یوگا و مدیتیشن می‌توانند کمک کننده باشند.

رژیم سالم و متعادل یکی دیگر از عوامل مهم است. اگر نیازهای رژیم غذایی شما بر آورده نشود، ترشح هورمون‌ها و تخمک‌گذاری شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. مواد شیمیایی در محیط اطراف نیز تاثیر زیادی در عملکرد بدن ما دارد.

اگر می‌خواهید روزی که تخمک گذاری کرده‌اید را متوجه شوید، خرید کیت‌های پیش بینی تخمک گذاری (OPKs) مناسب هستند. این آزمایشات مشابه آزمایش ادرار برای بارداری است. اما به جای آزمایش هورمون‌های بارداری (hCG)، هورمون‌های دیگری که در زمان تخمک گذاری به اوج غلظت خود می‌رسند آزمایش و بررسی می‌شوند.

اگر شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید، این کیت های OPKs بسیار مفید هستند و می‌توانید بهترین زمان برای آمیزش و باردار شدن خود را برنامه‌ریزی کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =

دکمه بازگشت به بالا