آخرین نوشته هاسلامتعمومی

چند راهکار برای کنترل آبله میمونی

همگی بر این باور بودیم که با کم‌رنگ شدم ویورس کووید-19 از شر قرنطینه و ایزوله‌شدن راحت خواهیم شد. اما اکنون مقامات دولت بریتانیا می‌گویند، افرادی که در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی دارند، باید مانند مبتلایان به ویروس کرونا، 21 روز ایزوله شوند. البته این توصیه برای کسانی است که یکی از اعضای خانواده‌شان در معرض تماس مستقیم با فرد مبتلا بودند.

حال نیز مانند دوران شیوع کرونا، دولت بریتانیا از مردم خواسته است که اطلاعات خود را برای ردیابی ارتباط با افراد دیگر ارائه دهند و از سفر صرف نظر و از تماس با افراد دارای نقص سیستم ایمنی، زنان باردار و کودکان زیر ۱۲ سال خودداری کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده تاکنون 20 شهروند بریتانیایی به این بیماری مبتلا شده‌اند و تعداد مبتلایان در سراسر اروپا و ایالات متحده آمریکا به حدود 100 مورد ابتلا رسیده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، آبله میمونی یک عفونت ویروسی نادر است که بیشتر در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا شایع است. این بیماری که ابتدا در میمون‌ها یافت شد، به آسان بین افراد گسترش پیدا نمی‌کند اما می‌تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک منتقل شود.

علائم این بیماری شامل تب بالا، درد و بثورات پوستی است که به تاول تبدیل می‌‌شود؛ البته علائم بیماری معمولا خفیف هستند و برای اکثر افراد در مدت دو تا چهار هفته از بین می‌روند.

این نوشته را از دست ندهید  نگرانی در اروپا؛ رشد سه برابری آبله میمونی در 2 هفته
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا