آخرین نوشته هادکوراسیون

چطور پیشخوان آشپزخانه را تمیز نگه داریم؟

مثبت زندگی: فرقی نمی‌کند پیشخوان آشپزخانه شما از چه جنسی باشد، به طور مرتب باید آن را تمیز کنید. گرچه روش‌های متنوعی برای دکور کردن و زیباتر کردن پیشخوان آشپزخانه وجود دارد، اما شما ممکن است به روش‌های مختلفی نیز به پیشخوان آسیب رسانده و به روش اشتباه آن را تمیز کنید.

نمی‌دانید پیشخوان آشپزخانه‌تان از چه جنسی است؟ یا شاید فقط نیاز به یک راهنمای کلی برای تمیز کردن انواع پیشخوان دارید. معمولا انواع پیشخوان‌ها با یک دستمال میکروفایبر مرطوب تمیز می‌شوند. هر چه لکه‌های سخت‌تری روی پیشخوان باشد و تمیز کردن آن سخت‌تر باشد، بیشتر نیاز پیدا می‌کنید که شستشوی پیشخوان متناسب با جنس آن را بلد باشید. باید پیشخوان را از ساییدگی ناشی از مواد مختلف محافظت کنید.

صفحات محکم پیشخوان

پیشخوان جامد و سخت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند و در ساختمان‌سازی‌های جدید بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای تمیز کردن پیشخوان سنگ مصنوعی، مایع ظرفشویی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اگر پیشخوان شما سطح براقی دارد، از استفاده از موادی که ساییدگی ایجاد می‌کند، بپرهیزید و برای تمیز کردن از جوش شیرین استفاده کنید.

پیشخوان تخته سنگ یکپارچه

مراقبت از پیشخوان از سنگ یکپارچه چندان آسان نیست. این نوع پیشخوان شکننده و مستعد ترک خوردن است. همچنین به راحتی لکه روغن می‌گیرد. به راحتی توسط مواد و شوینده‌ها ساییده شده و آسیب می‌بیند. بهتر است مدام پیشخوان را گردگیری کرده و از شوینده سنگ فاقد PH استفاده کنید. گرچه تمیز نگه داشتن آن سخت است، اما می‌توانید این نوع پیشخوان را زیبا و تمیز نگه دارید.

پیشخوان لمینت

پیشخوان لمینت ارزان و بسیار رایج است، به خصوص در خانه‌های قدیمی‌تر. این نوع پیشخوان بسیار زیبا و کاربردی است. اما این نوع پیشخوان مستعد آسیب و نابودی است، به خصوص توسط آب. ماندن آب اضافی روی پیشخوان می‌تواند سبب خم و متورم شدن پیشخوان شود. مواظب باشید آب روی پیشخوان نماند و مرتب آن را خشک کنید. پس از هر بار شستشو و تمیز کردن پیشخوان، آن را کاملا خشک کنید تا از نفوذ آب به آن جلوگیری شود. خمیر جوش شیرین می‌تواند برای پاک کردن لکه‌ها مناسب باشد.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین انواع چای برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

پیشخوان سنگ مرمر

سنگ مرمر، زیبایی و دوام بسیار زیادی دارد. گرچه این نوع پیشخوان به اندازه انواع دیگر شایع نیست، اما زیبایی بسیاری به آشپزخانه و حمام می‌دهد. کسانی که کیک می‌پزند عاشق این نوع پیشخوان هستند، زیرا سطح سرد و مناسبی برای مسطح کردن خمیر دارد. پیشخوان سنگ مرمر در معرض خراش، لکه، ساییدگی، ترک و از بین رفتن درخشندگی است. بهتر است در این نوع پیشخوان از آب استفاده کنید و از استفاده از مواد اسیدی مانند لیمو، سرکه یا گوجه فرنگی بپرهیزید.

پیشخوان گرانیتی

در ساختمان‌سازی‌های جدید از پیشخوان گرانیتی بسیار استفاده می‌شود. گرانیت نوعی سنگ است، بنابراین برای جلوگیری از ترک و خراش باید از استفاده از تمیزکننده‌های سفت و ساینده جلوگیری کرد. گرانیت مستعد لکه، به خصوص لکه‌های چربی است. خمیر جوش شیرین می‌تواند لکه‌ها را از پیشخوان گرانیتی از بین ببرد. برای تمیز کردن این نوع پیشخوان بهتر است از آب و مایع ظرفشویی استفاده شود. بهترین وسیله برای تمیز کردن سطح پیشخوان بدون برجا گذاشتن خراش، دستمال میکروفایبر است.

پیشخوان استیل ضدزنگ

پیشخوان استیل شاید شما را به یاد رستوران‌ها بیندازد، اما هنوز هم در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود. این نوع پیشخوان برای کار در شرایط بهداشتی حرف اول را می‌زند. مدل‌های مدرن و زیبای آن برای آشپزخانه بسیار مناسب است. پیشخوان استیل نیز به مرور زمان ممکن است دچار خراشیدگی شود.

استیل، لکه و اثر انگشت را سریعا نشان می‌دهد. آب روی سطح استیل خشک می‌شود و به طور موقت لکه ایجاد می‌کند. اگر سطح استیل را به درستی تمیز کنید، خراب نخواهد شد مگر آنکه لکه اسیدی و چرب روی آن ایجاد شود. مواد شستشوی ملایم همراه با مایع ظرفشویی برای پیشخوان استیل مناسب هستند. بهتر است سطح این پیشخوان را مرتب خشک کنید تا آب روی آن نماند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا