ترفند

چطور ماشین خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشم؟

مثبت زندگی: این روزها قیمت ماشین بالا رفته و بسیاری قصد فروش ماشین خود را دارند. اما خب، همیشه ماشین‌مان را به قیمت دلخواه خودمان نمی‌خرند و در بعضی از موارد حتی توی سر مال می‎زنند. می‌پرسید چه کسانی؟ خب مشخص است: دلال‌ها.

دلال‌ها ماشین دست دوم اما نو و تر تمیز ما را به قیمت پایین‌تر می‎‌خرند و یک دستی به سر و گوشش می‌کشند بعد همان ماشین را به قیمت چند برابر به مشتری می‌فروشند. کاری که به آن عادت کرده‌اند و از همان راه نان می‌خورند…

اما مثبت زندگی در این مقاله قصد دارد راه‌هایی را به شما بیاموزد که با به کار بستن آن‌ها دست دلال‌ها از ماشین‌تان کوتاه می‌شود. چون قرار است ماشین‌تان را به بهترین قیمت به مشتری بفروشید. همراه ما باشید تا ترفند فروش ماشین به بالاترین قیمت ممکن را به شما بگوییم.

۱. عیوب مکانیکی را بر طرف کنید

فروش-ماشین-به-بالاترین-قیمت

خودتان را جای خریدار بگذارید. آیا دوست دارید ماشینی به شما قالب شود که مشکلات متعدد دارد؟ بنابراین اگر خودرو شما مشکلی هرچند کوچک دارد آن را به تعمیرگاه ببرید تا برطرف شود. تخمین هزینه تعمیرات را هم در ذهن داشته باشید تا به خریدار اعلام کنید.

۲. خودرو را معاینه فنی کنید

فروش-ماشین-به-بالاترین-قیمت

ماشین را به گاراژ ببرید تا کاملا معاینه فنی شود و از صحت تایرها، چراغ ها و ترمز اطمینان حاصل کنید. از تعمیرکار بخواهید تا روغن و سایر مایعات را پر کند. چراغ‌ها را تعمیر کند و لاستیک‌ها را هم باد کند. به یاد داشته باشید که در ایران خودروهای با سن بالای ۵ سال حتماً باید کارت معاینه فنی را از مراکز معاینه فنی بگیرند. در غیر این صورت احتمالاً خریدار این موضوع را به شما گوشزد خواهد کرد و در صورت خرید خودرو مقداری از پول پرداختی را بابت هزینه‌های دریافت کارت سلامت فنی خودرو، کسر می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  چطور فضای داخلی آیفون را خالی کنیم؟

۳. گزارشی از تاریخچه ماشین تهیه کنید

خریدار معمولا دوست دارد گزارشی از ماشین داشته باشد. ممکن است ماشین را به خوبی بشناسید اما خطاهایی وجود داشته باشد که مشتریان را فراری دهد. گزارش را بخوانید و اگر خطایی ملاحظه کردید با شرکت سازنده تماس بگیرید. اگر خودرو شما سابقه سرقت داشته است حتماً آن را به خریدار یادآوری کنید تا در آینده برای او مشکل ساز نشود.

۴. ماشین را تمیز کنید

فروش-ماشین-به-بالاترین-قیمت

هیچ‌کس از ماشین کثیف و بدبو خوشش نمی آید. زیر و بم خودرو را تمیز کرده و بشویید. از دستگیره گرفته تا اطراف موتور. هوای داخل ماشین ممکن است بدبو باشد و مثلا بوی سیگار یا سگ و گربه بدهد. اگر استیکری روی شیشه‌ها یا بدنه ماشین وجود دارد حتماً آن‌ها را بردارید. به روکش صندلی‌ها توجه کنید. اگر روکش‌ها کهنه و نامرتب هستند، آنها را از صندلی بیرون بکشید. برای اینکه خودرو جلوه پاکیزه‌تری به خود بگیرد می‌توانید با مراجعه به کارواش درخواست صفرشویی خودرو را بدهید.

۵. تا می‌توانید از ماشین عکس بگیرید

فروش-ماشین-به-بالاترین-قیمت

برای بازاریابی فروش ماشین خود تا می‌توانید از آن عکس بگیرید. از تمام زوایا عکس تهیه کنید. هر ویژگی خاصی که ماشین دارد از نمای نزدیک عکس بگیرید: ویژگی‌هایی مثل صفحه مسیریابی و نقشه ی جی پی اس، آنتن رادیویی، پخش کننده ی دی وی دی. از صندلی‌ها به صورت خوابیده و عادی عکس بگیرید. بهترین زمان برای عکس گرفتن از لحاظ نور، اواخر عصر است.

۶. مشخصات ماشین را بنویسید

در چند پاراگراف ماشین را توصیف کنید و مدل، مقدار کیلومتر کارکرده، وضعیت، ویژگی‌ها و سوابق منحصر به فردش را بنویسید تا خریدار درک کاملی از آن پیدا کند. اگر با ماشین تصادف کرده‌اید آن را همراه با تعمیرات انجام شده ذکر کنید و بیان کنید که آیا آن تصادف هنوز مشکلاتی برای خودرو ایجاد می‌کند یا نه. تصادفات و مشکلات مربوط به زیبایی ماشین معمولاْ باعث جوش نخوردن معامله نمی‌شوند اما توصیف غیرصادقانه و فریب خریدار حتما شما را به جایی نخواهند رساند. توصیف مختصر اما کامل و صادقانه بنویسید.

۷. قیمت رقابتی تعیین کنید

تعیین قیمت برای ماشین دست دوم امر مهمی است. اگر خودتان می‌فروشید خریدار از شما انتظار چند درصدی تخفیف دارد. اگر قیمت بالا اعلام کنید قطعا مشتری پیدا نمی‌شود. در خودروهایی که در بازار زیاد موجود هستند یا به اصطلاح رند بازار هستند، با قیمت حتی ۵۰ هزار تومان پایین‌تر می‌توانید به سرعت خودروتان را بفروشید.

این نوشته را از دست ندهید  هر آنچه باید درباره خرید پاوربانک بدانید

۸. آگهی بدهید

برای ماشین دست دوم خود باید تا می‌توانید آگهی منتشر کنید. چه در رسانه‌های کاغذی و چه در اینترنت. خوشبختانه در این زمینه کمبودی نیست. وبسایت ‌ای بسیاری وجود دارند که می‌توانید خودرو خود به علاوه اطلاعات و تصاویر آن را آپلود کرده و منتظر تماس‌های مشتریان باشید. اگر اهل اینترنت نیستید می‌توانید آگهی خود را در روزنامه‌های بزرگ کشور با هزینه‌ای کم به چاپ برسانید.

یکی از مزایای مهم منتشر گردن آگهی این است که می‌توانید قیمت خودروهای دست دوم هم رده خود را بررسی کرده و قیمتی رقابتی نسب به آن‌ها بدهید.

۹. به تماس‌ها زود جواب دهید

وقتی مشتری تماس می‌گیرد در عرض چنددقیقه جواب او را بدهید. اکثر خریداران در آن واحد چند ماشین را می‌بینند و اولین فروشنده که تماس را پاسخ می‌دهد معامله را برده است. پس عجله کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا