رابطه جنسیزنانسلامت جنسی

چرا زن‌ها در زندگی مشترک به مردان خیانت می‌کنند؟

مثبت زندگی: خیانت همیشه بد است و بدترین تاثیر را روی انسان می‌گذارد. گاهی خیانت توسط یک دوست اتفاق می‌افتد، گاهی توسط فامیل و گاه شریک زندگی خیانت می‌کند و این تلخ‌ترین نوع خیانت است.

نمی‌توان گفت زن‌ها بیشتر خیانت می‌کنند یا مردان. چون این روزها که فضای مجازی پر از آسودگی‌ها و روابط باز و دوستی‌های اجتماعی شده، فضای خیانت و خیانت‌پروری به مراتب رشد بیشتری کرده و اگر می‌گویید نه! کافی است سری به دادگاه خانواده بزنید. دلیل بیبشتر طلاق‌ها، خیانت است. همراه مثبت زندگی باشید تا در این مقاله از خیانت زنان در زندگی مشترک بنویسیم و تردید نداشته باشید در مقاله‌های بعدی از خیانت مردان خواهیم نوشت. خواندن این مقاله را از دست ندهید.

خیانت غیرتِ عشق است؟

خیانت چه از سوی زن صورت گرفته باشد چه از سوی مرد، قابل توجیه نیست. پایه‌های زندگی اگر با خیانت پی‌ریزی شوند یا حتی اگر در سال‌های بعد اتفاق بیفتد، باز هم خیانت همچون موریانه‌ای به جان زندگی می‌افتد و سنگ بنای محکم و ستون‌های استوار زندگی را سست می‌کند و در نهایت یک زلزله خانگی چند ده ریشتری اتفاق می‌افتد و تمام. اما چرا زن‌ها خیانت می‌کنند؟

کدام خیانت…

مشکلات عمیق در رابطه‌ی زناشویی، نیاز به صمیمیت و رابطه‌ی جنسی بیشتر و کامل‌تر، کشش جنسی به فرد دیگر و … از دلایل خیانت زن و حتی مردان است.

اما وقتی به تفاوت‌های جنسیتی زن و مرد، یعنی تفاوت‌های بیولوژیکی تمرکز می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که زنان و مردان  در خیانت روش‌ها و دلایل‌ خاص خودشان را دارند.

 دلایل رایج خیانت زنان

خلأ عاطفی

نخستین دلیلی که زن به همسرش خیانت می‌کنند یک کلمه بیشتر نیست. عاطفی! زن‌ها قتی احساس می‌کنند که همسر و تکیه‌گاهشان نیازهای عاطفی او را برآورده نمی‌کند، خیانت می‌کنند و لکه‌ای آلوده به ننگ روی قلب خود به جای می‌گذارند.

این نوشته را از دست ندهید  شایع‌ترین عمل‌های جراحی بین زنان

برای همین باید گفت: زنان خیانتکار معمولاً با فردی که دور و برشان است و عضوی از گروه اجتماعی مشترک‌شان، رابطه برقرار می‌کنند؛ دوست، همکار یا هم‌دانشکده‌ شاید نخستین انتخاب زنان برای وارد شدن به رابطه باشد.

از دیگر ویژگی‌های انتخاب زنان برای خیانت باید به این موارد اشاره کرد: زنان معمولاً مردانی را برای خیانت به همسرشان انتخاب می‌کنند، که جایگاه اجتماعی بهتر و امکانات بیشتری نسبت به همسرشان دارند. باملاحظه بودن، قدرشناسی و مهربان بودن، از دیگر مواردی است که زنان معمولا برای خیانت به همسرشان دست روی افرادِ با این ویژگی‌ها می‌گذارند.  

نیاز به تأیید شدن جذابیت فیزیکی

زنان عاشق تعریف و تمجید شنیدن از همسرشان هستند. برای همین دوست دارنددر نظر همسرشان از نظر فیزیکی جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین باشند.وقتی این اتفاق نمی‌افتد و تکرار بر زندگی زناشویی و رابط جنسی، تاثیر می‌گذارد، زنان دیگر جمله‌های مورد علاقه‌شان را نمی‌شنوند. اما این اتفاق، یعنی شنیدن تعریف و تمجید توسط دیگران اتفاق می‌افتد و خب، بالطبع کمبود عاطفی و نیاز به شنیدن شدن باعث خیانت می‌شود…

انتقام از همسر

مردان خیانت می‌کنند و زنان برای انتقام از همسرشان و برای اینکه نشان دهند آن‌ها هم اگر بخواهند توان و قدرت خیانت را دارند، اقدام به این کار ناشایست می‌کنند. البته همیشه هم دلیل انتقام خیانت نیست؛ گاهی بی‌توجهی، و هزار دلیل دیگر انگیزه انتقام در زنان می‌شود و  خیانت رخ می‌دهد.

متوجه خیانت زنم شدم، چه کنم؟

در صورتی که متوجه نشانه‌های خیانت در ز‌ن‌ها شدید و شک کردید که به شما خیانت می‌کند، بهتر است نخست شک‌تان را برطرف کنید. چون ممکن است این شک سوءتفاهمی بیش نباشد. اما اگر از خیانت اطمینان دارید، برای مواجه شدن با خیانت زن‌ها نکات زیر را در نظر بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  بوی بد یخچال چگونه برطرف می‌شود؟
خیانت زنان در زندگی مشترک

بر احساسات‌تان مسلط  باشید

قبلا از اینکه با ناراحتی یا عصبانیت یا حتی داد و هوار راز همسرتان را بر ملا کنید، احساس‌تان را کنترل کنید. حق دارید که ناراحت و عصبانی و غمگین باشید. چون از یک طرف می‌ترسید که همسر و زندگی مشترک‌تان را از دست بدهید و از طرف دیگر وحشت‌زده شده‌اید که چرا؟ چرا خیانت؟ اعتماد و صداقت‌تان هم دست‌خوش چالش شده. اما تمام این دلایل را هم که داشته باشید برای نجات زندگی‌تان باید اول احساسات‌تان را کنترل کنید و مشکل‌تان را با خونسردی و آرامش حل کنید.

 اگر هم می‌خواهید جدا شوید، چنانچه عاقلانه و منطقی برخورد کنید و زمام امور را به دست احساسات نسپارید، بهتر می‌توانید مراحل طلاق را پشت سر بگذارید.

دور دیدن مرد رقیب را خط بکشید

به شدت از دست مردی که زندگی‌تان را به نابودی کشانده است، عصبانی هستید. حق دارید! اما زندگی عرصه جنگ نیست و اتفاقی است که افتاده!

درست است که بیگانه‌ به قلمروی شما هجوم آورده، اما تهدید کردن مرد رقیب  و گاهی حتی خشنوت فیزیکی و راه انداختن دعوا و میدان جنگ، به ضرر شماست و باعث می‌شود که یا از زندان سر دربیاورید یا همسرتان را از خودتان دورتر کنید. دلیلی ندارد خودتان را هم‌سطح همسرتان و مرد رقیب کنید که سطح خود را به شدت پایین آورده‌اند!

نقش خودتان را نادیده نگیرید اما کمک بگیرید

اگر همسرتان به شما خیانت کرده حتما شما هم مقصر بوده‌اید! زنی که احساس خوشبختی داشته باشد هرگز خیانت نمی‌کند. اما وقتی خدایی ناکرده مورد خیانت در زندگی مشترک قرار گرفتید، از مشاور یا روانشناس برای غلبه بر خشم و ناراحتی خود کمک بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  آبشار لوه گلستان، یک گشت‌وگذار خنک در مسیر مشهد

گاهی مردها وقتی با خیانت مواجه می‌شوند به اشتباه خود و کم توجهی به همسرشان پی می‌برند اما دیگر نمی‌توانند همسرشان را ببخشند گاهی اما مردها هیچ نقشی در این نارضایتی ندارند و با رخ دادن خیانت خودشان را سرزنش می‌کنند. برای همین حرف زدن از غم‌ها و ناراحتی‌ها برای یک مشاور و روانشناس در صورت رخ دادن خیانت، باعث می‌شود کمی آرام شوید.

 حتی اگر قصد دارید خیانت همسرتان را فراموش کنید و بار دیگر زندگی را از سر بگیرید، باز هم باید با مشاور صحبت کنید و از او برای قرار گرفتن در این مرحله راهنمایی بخواهید.

خودتان را سرزنش نکنید

خیانت وقتی رخ می‌دهد که هیچکس اصلا فکرش را هم نمی‌کنند. همه‌چیز سرجای خودش است. حقوق خوب، تفریح و … برای همین تصور خیانت بسیار دور از ذهن است. حتی تا جایی پیش می‌رود مه زن‌ها هرگز از غم و ناراحتی خودشان صحبت نمی‌کنند.

اگر همسرتان از ناراحتی و نارضایتی‌اش در زندگی مشترک حرفی به شما نزده، اگر به سختی کار کرده‌اید و با کمال احترام و عشق با همسرتان رفتار کرده‎اید و از طرفی، از لحاظ عاطفی و جنسی برای همسرتان کم نگذاشته‌اید، و با تمام این شرایط آرامش‌دار، همسرتان به شما خیانت کرده است، خودتان را سرزنش نکنید. با سرزنش چیزی تغییر نمی‌کند.

 برای آینده تصمیم بگیرید

هیچ‌وقت برای ساختن و فراموش کردن دیر نیست. برای همین اگر بعد از خیانت هم می‌توانید زندگی‌تان را نجات دهید. آن هم با یک تصمیم درست؛ البته اجازه ندهید همسر خیانتکار برای شما تصمیم گیری کنید.

فقط در صورتی که می‌توانید به طور کامل خیانت را فراموش کنید، و همسرتان تمایل دارد خطایش را جبران کند، به مشاور خانواده مراجعه کنید و از راهنمایی‌شان، بسته به شرایط طندگی‌تان کمک بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  زاده‌ شدن فرزند، بدرود با زندگی زناشویی نیست!

از خودتان مراقبت کنید

خیانت سخت است و تلخ. برای همین وقتی کسی در زندگی زناشویی با خیانت مواجه می‌شود، درها دنیا را به روی خود می‌بندد و خود را از لذت‌های زندگی محروم می‌کند. این اشتباه‌ترین کار است!

وقتی همسرتان که سال‌ها با عشق کنارش زندگی کرده‌اید به شما خیانت می‌کند، بایدبه معاشرت با دوستان و انجام دادن تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان ادامه بدهید. در این دوران مهم‌ترین وظیفه شما این است که مراقب خودتان باشید.

رعایت کردن رژیم غذایی متعادل برای غلبه بر استرس را فراموش نکنید و ورزش کردن را هم جزو برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

خیانت زنان در زندگی مشترک

اعتماد به نفستان را حفظ کنید

حتی اگر عملکرد و رابطه‌ی جنسی دلیل خیانت زن زندگی‌تان به شماست، باز هم نباید اعتماد به نفس‌تان را از دست بدهید. چون این مسائل با درمان قابل بهبود است.  

اگر هیچ چیزی برای همسرتان کم نگذاشته‌اید، اتهام‌های همسر خیانتکارتان را قبول نکنید، چون یک همسر ایدئال و سخت‌کوش و یک پدر فداکار بوده‌اید و او با خیانت کردن به شما در واقع به خودش خیانت کرده است.

مقایسه نکنید

اگر می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه دهید، باید برنامه‌ای را بر مبنای چگونگی زندگی و رابطه با همسرتان، برای ترمیم روابط مشترک و احساسات شخصی خود تهیه کنید. و این را فراموش نکنید خودتان را با مرد رقیب و هیچ مرد دیگری مقایسه نکنید! و اقدام بعدی اینکه هرگز همسرتان را با روزهای قبل از خیانت مقایسه نکنید! نگویید چرا آن روزها این کار را می‌کردی و حالا رفتارت بهتر شده؟

برای پذیرش به خودتان فرصت دهید

اگر می‌خواهید همسر خیانت‌کارتان را ببخشید و با او زندگی کنید، این واقعیت را بپذیرید که مدتی طول می‌کشد تا دوباره بتوانید به او اعتماد کنید.

همچنین همسرتان نیز باید قبول کند که نمی‌تواند اعتماد دوباره‌ی شما را یک‌شبه به دست بیاورد. برای همین فرصت بخواهید و به خودتان این فرصت را بدهید که یک بار دیگر زندگی جدیدی آغاز کنید. یا نه! اگر تصمیم به ادامه زندگی مشترک را با همسرتان ندارید، برای وارد کردن سخص دیگری به زندگی‌تان باید صبور باشید و به خودتان فرصت دهید شاید در آینده عاشق شدید و رابطه دیگری شروع کردید.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا