رفتار

با کسی که دوستش ندارید رابطه دارید؟

مثبت زندگی: سوال این است که آیا باید با کسی که دوستش ندارید بخاطر دلایلی جدا از عشق، در رابطه بمانید؟ مثلاً بخاطر پول؟ ممکن است با کسی آشنا شوید که وضعیت مالی بسیار بهتری نسبت به شما دارد حتی ممکن است با هم ازدواج کنید.

به آن سبک زندگی عادت می‌کنید. از آن بریز و بپاش‌ها و لوکس زندگی‌ کردن‌ها خوشتان می‌آید. ولی درونتان، بعد از اینکه آن زرق و برق‌ها از چشمتان افتاد، متوجه می‌شوید که واقعاً هیچ علاقه‌ای به آن فرد ندارید. برای ماندن با چنین فردی چه چیزی را باید قربانی ثروت کنید؟

یا مثلاً بخاطر بچه‌هایتان. این یکی از متداول‌ترین دلایل است. مثلاً به خودتان می‌گویید که نمی‌خواهید فرزندانتان بدون پدر یا مادر بزرگ شوند. حتی ممکن است تصور کنید که این جدایی در زندگی برای آنها خوب نیست.

ماندن با کسی که هیچ علاقه‌ای به او ندارید

برای ماندن با کسی که هیچ علاقه‌ای به او ندارید برای اینکه با هم در کنار فرزندانتان باشید چه چیزهایی را باید قربانی کنید؟ آیا فرزندانتان متوجه این بی‌علاقگی شما خواهند شد؟ آیا محیط زندگی محیطی امن و راحت برای آنها خواهد بود یا سراسر فشار و دوری و حتی بدتر از این؟ آیا با چنین وضعیتی به فرزندانتان آموزش نمی‌دهید که بدون عشق و علاقه زندگی کنند؟

ماندن با کسی از روی ترحم و دلسوزی چطور؟ ممکن است تصور کنید که اگر همسرتان را ترک کنید او نمی‌داند باید با زندگی خود چه کند، اگر بیمار شود چه، اگر ناراحت و دلشکسته شود چه؟ شاید هیچوقت نتواند این ضربه را تحمل کند.

این نوشته را از دست ندهید  پنج رفتار که در زندگی مشترک نباید انجام داد

نگرانی برای طرف مقابل

بدترین شکل این حالت این است که نگران بقای طرف‌ مقابلتان بعد از جدایی باشید. در برخی موارد حاد ممکن است منجر به اقدام به خودکشی او شود. پس چه باید بکنید؟ آیا شما مسئول هستید؟ آیا باید بخاطر اینکه می‌ترسید او دست به خودکشی بزند با او بمانید؟ به این فکر کرده‌اید که چه خشم و کینه‌ای در چنین مصالحه‌های شخصی‌ در دلتان ایجاد خواهد شد؟

ممکن هم هست بخاطر اینکه تصور می‌کنید نمی‌توانید فرد بهتری را برای خود پیدا کنید در رابطه‌ بی عشق و علاقه خود باقی بمانید. “بهتر” یعنی کسی که بتوانید دوستش داشته باشید. در چنین رابطه‌ای چه چیزی را از دست می‌دهید؟ آیا با قربانی کردن خودتان احساس بهتری پیدا خواهید کرد؟

واقعیت این است که اگر بخاطر هر کدام از دلایلی که در بالا اشاره کردیم در یک رابطه‌ به دور از عشق و علاقه بمانید، این احتمال وجود دارد که این فقدان را احساس کنید. اینکه چطور با این فقدان کنار بیایید تا حد زیادی به شخصیت شما بستگی دارد. خیلی‌ها با روی آوردن به موادمخدر، الکل، عادت‌های بد زندگی و از این قبیل شروع به تخریب خود می‌کنند. خیلی‌ها افسرده می‌شوند و خیلی‌ها هم وارد رابطه‌های مثلثی می‌شوند. رابطه‌های مثلثی یعنی شما برای پیدا کردن چیزی که در خانه‌تان ندارید به دیگران و افرادی خارج از خانه روی می‌آورید.

اگر نظر ما را بپرسید، بیرون رفتن از آن رابطه برای پیدا کردن عشق واقعی بسیار بهتر از اسیر کردن خودتان در آن قفس است. از آنجا که ما انسان‌ها به عشق و علاقه نیاز داریم و این یکی از اساسی‌ترین نیازهای ماست، اینکه خودتان را مجبور کنید با کسی زندگی کنید که دوستش ندارید تاثیرات مخبری بر روحیه و روان شما خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا