آموزش

کاربرد‌های جالب شامپو بچه؛ هم درمانی، هم نظافت

مثبت زندگی: شامپو بچه شوینده‌ی بسیار ملایمی برای پوست و موی بسیار حساس کودک دلبند شماست، اما آیا می‌دانستید که شامپو بچه کاربرد‌های جالب دیگری هم دارد؟

شستن صورت

وقتی شامپو بچه برای پوست حساس کودک مناسب است، پس برای پوست صورت‌ شما هم می‌تواند ملایم و مناسب باشد. می‌توانید از این شامپو به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست‌تان استفاده کنید.

جدا کردن نوار زخمی که چسبیده است

اگر به اندازه کافی شجاع نیستید که نوار زخم را از روی زخم‌تان بردارید، می‌توانید یک قطره شامپو بچه روی چسب بریزید و آن را به راحتی از روی زخم‌ جدا کنید.

پاکسازی سینوس‌ها

شما می‌توانید با سینوس شور، از ترشحات سینوسی‌تان خلاص شوید، اما اگر یک قطره شامپو بچه را در مقداری محلول آب‌نمک بریزید، کمک‌تان می‌کند عفونت سینوس‌های‌تان را برطرف کنید.

ما معمولا به بچه‌ها می‌گوییم آب خالی نمی‌تواند باکتری‌ها را از دست‌های‌شان پاک کند و باید از صابون استفاده کنند. همین موضوع در مورد سینوس‌ها نیز وجود دارد. اما توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از شامپوبچه برای شستن سینوس‌ها اول با پزشک‌تان مشورت کنید.

رفع التهاب‌های جزئی چشم

پلک‌های‌تان قرمز شده‌اند و خارش دارند؟ ممکن است دچار بلفاریت شده باشید که یکی از اختلالات معمول چشمی و ناشی از باکتری است. عفونت‌های چشمی نیز مانند عفونت‌های سینوسی با کمی شامپوبچه قابل رفع هستند. شامپوبچه از این بابت شهرت دارد که چشم‌ها را نمی‌سوزاند. پس فقط کافیست اول چشم‌های‌تان را کمپرس گرم کنید و سپس با محلول رقیق شده‌ی شامپوبچه و آب (یا آب‌نمک) به آرمی چشم‌ها را بمالید.

شستن رنگ اضافی از مو‌ها

آیا شوینده‌ای که برای چشم‌ها و بینی‌تان ملایم است این اندازه قدرت دارد که رنگ موی اضافی را بشوید؟ بله، کمی جوش شیرین به شامپو بچه اضافه کنید و با آن، رنگ موی اضافی را بشویید. شاید لازم باشد دو سه بار مو‌ها را آب بکشید و دوباره تکرار کنید، اما این شیوه واقعا مفیدتر از استفاده از روشن کننده‌ی رنگ مو است.

این نوشته را از دست ندهید  نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

تمیز کردن جواهرات مصنوعی

الماس سخت‌ترین ماده روی کره‌ی زمین است؛ بنابراین عجیب نیست که بشنوید می‌توانید الماس را با جوشاندن در ترکیبی از آب و شامپو بچه تمیز کنید، اما آیا می‌دانستید جواهرات مصنوعی را که مثل الماس مقاوم نیست هم می‌توانید با همین شیوه تمیز کنید؟ کافیست یک قطره شامپو بچه و یک قطره آب را ترکیب کرده و با مسواکی نرم روی جواهرات مصنوعی‌تان بکشید و سپس با آب سرد بشویید و کاملا خشک کنید.

تمیز کردن سطوح

اگر دوست دارید کمتر از مواد شیمیایی برای تمیز کردن خانه‌تان استفاده کنید، می‌توانید از شامپو بچه کمک بگیرید (یک قاشق غذاخوری شامپو در چهار و نیم لیتر آب). شامپو بچه شوینده‌ی ملایمی است، اما کمک می‌کند چربی‌ها از سطوح پاک شده و بدون اینکه اثری باقی بماند تمیز شود.

تمیز کردن فرش‌ها

برای تمیز کردن فرش‌ها نیازی نیست از شوینده‌های قوی استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از شامپوی بچه‌ها به سادگی فرش‌هایتان را تمیز کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

فرمولاسیون شامپو بچه برای تمیز کردن چربی‌های اضافی از روی پوست کودک تنظیم شده است، پس می‌تواند چربی‌های اجاق گازتان را هم تمیز کند. می‌توانید کمی جوش شیرین را با شامپو بچه ترکیب کنید و با آن چربی‌های اجاق گازتان را بزدایید.

تمیز کردن مبلمان چرمی

ملبمان چربی شما به هیچ محلول خاصی برای تمیز و براق شدن نیاز ندارد. اصلا بهتر است با مبلمان چرمی‌تان ملایم‌تر رفتار کنید! کمی شامپو بچه را با آب ترکیب کرده و با یک دستمال نمدار مبلمان‌تان را تمیز کنید. نیازی به آبکشی هم نیست. با یک دستمال هر چیزی را که باقی مانده پاک کنید.

این نوشته را از دست ندهید  معضلِ آزار جنسی کودکان؛ راه چاره چیست؟

زدودن لکه‌های عرق از کلاه چرمی

لکه‌های عرق کلاه چرمی‌تان را زشت و کدر کرده‌اند؟ کافیست پارچه‌ی نمداری را با یکی دو قطره شامپو بچه روی کلاه چرمی‌تان بکشید و با پارچه‌ی نمدار تمیز دیگری هر چیزی را که باقیمانده پاک کنید.

استفاده به عنوان مایع دستشویی

اگر پوست‌ دستتان نسبت به مایه دستشویی حساسیت دارد چه چیزی ملایم‌تر از شامپو بچه؟

شستن لباس‌های کشمیر و پشمی

کشمیر و پشم در واقع «مو» هستند و وقتی شامپو بچه برای مو‌های نرم و لطیف کودک مناسب است پس حتما برای کشمیر و پشم هم مناسب است. لباس‌های پشمی و کشمیرتان را با دست و با شامپو بچه بشویید و برای خشک کردن آن‌ها را در یک آبکش بگذارید. فراموش نکنید لباس‌هایتان را به هیچ عنوان آویزان نکنید.

روان کردن زیپ

زیپی دارید که گیر می‌کند؟ می‌توانید کمی شامپوبچه روی آن بزنید و آن را مثل روز اولش نرم و روان کنید.

شستن برس‌های آرایشی

برس‌های آرایشی معمولا خیلی زود پُر از پودر‌ها و رنگ‌ها می‌شوند و لازم است آن‌ها را تمیز کنید. می‌توانید با محلول آب و شامپو بچه برس‌های آرایشی‌تان را بشویید.

شستن اتومبیل

دو فنجان شامپو بچه را در یک سطل آب بریزید و اتومیبل‌تان را بشویید تا بدرخشد. ضمنا اتومبیل‌تان خوشبو هم خواهد شد!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 15 =

دکمه بازگشت به بالا