دکوراسیون

راهنمای خرید سینک ظرفشویی، هوشمندانه خرید کنید!

مثبت زندگی: سینک ظرفشویی به عنوان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین بخش های دکوراسیون آشپزخانه ایفای نقش می کند. این بخش به لحاظ ارتباط زیاد با آب و رطوبت می‌تواند در معرض مشکلات بسیاری قرار بگیرد که در صورت عدم توجه به آنها در زمان خرید می‌توان با آنها رو به رو شد.

انواع سینک ظرفشویی

به طور کلی می‌توان گفت که انواع سینک‌ظرفشویی تنوع زیادی دارد و می‌تواند با توجه به شرایط و ویژگی‌های خود به چند دسته کلی تقسیم شود. اولین تقسیم بندی در انواع سینک ظرفشویی به قسمت‌ها و یا همان لنگه‌های سینک مربوط می‌شود. به طور کلی دو نوع سینک‌ظرفشویی یک لنگه و دو لنگه وجود دارد که می‌تواند تفاوت‌هایی در کارایی این سینک‌ها ایجاد کند. در کنار این، سینک‌های ظرفشویی از نظر جنس خود به دسته‌های دیگری نیز تقسیم می‌شوند.

سینک استیل

اولین نوع، سینک ظرفشویی استیل است که یکی از رایج‌ترین انواع سینک به شمار می‌آید. این نوع از سینک‌ها دارای قیمت مناسب و همین طور دوام بالایی هستند و در روند تمیز کردنشان نیز می‌توان راحت‌تر عمل کرد. این نوع از سینک‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و این موضوع آنها را در برابر زنگ زدگی، فرورفتگی و همین طور برآمدگی محافظت می‌کند. با این حال از معایب این نوع از سینک‌ها می‌توان به احتمال خراشیدگی و یا لکه گیری شان اشاره کرد.

سینک ظرفشویی شیشه ای

نوع دیگری از سینک‌ها، سینک ظرفشویی شیشه‌ای است. در این نوع از سینک‌ها از شیشه سیکوریت نشکن استفاده می‌شود که قسمت لگن آن را معمولا جنس استیل تشکیل می‌دهد. از ویژگی‌های مثبت این نوع از سینک‌ها می‌توان به لکه نگرفتنشان اشاره کرد. با این حال بهتر است که از سینک‌ظرفشویی شیشه‌ای برای آشپزخانه‌های پر رفت و آمد و شلوغ استفاده نکنید چرا که با فشار زیاد بر روی آنها احتمال ترک برداشتن و یا شکستن وجود خواهد داشت.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش ساخت گیاهان مخصوص تراریوم در خانه

نوع دیگری از سینک‌ها به سینک‌ظرفشویی کامپوزیت گرانیت اختصاص پیدا می‌کند. این نوع از سینک‌ها دارای ترکیبی از گرانیت یا کوارتز با گرکننده رزین است که می‌تواند مشکل مقاومت سینک‌ها را برطرف نماید. از مزایای سینک ظرفشویی کامپوزیت گرانیت می‌توان به استقامت آن در برابر خراش و لکه اشاره کرد.

باید گفت که سینک‌هایظرفشویی را می‌توان از نظر نصبشان نیز به دو دسته روکار و توکار تقسیم بندی کرد. سینک‌ظرفشویی روکار بر روی کابینت نصب می‌شود و احتمال پاشیده شدن آب به اطراف در آنها کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که سینک‌های توکار در داخل کابینت نصب می‌شوند و احتمال آسیب رساندن به کابینت را افزایش می‌دهند.

خرید هوشمندانه سینک ظرفشویی

وقتی تصمیم به خرید سینک ظرفشویی می‌گیرید باید نکاتی را نیز مد نظر داشته باشید. برای مثال ضخامت سینک ظرفشویی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. معمولا گفته می‌شود که ضخامت یک سینک خوب چیزی حدود 15 تا 18 است.

مسئله مهم دیگر به شیب سینک‌ظرفشویی باز می‌گردد. شیب سینک ظرفشویی شما تاثیر بسیار زیادی در مسیر حرکت آن در کاسه سینک دارد. معمولا سینک‌های معمولی سطح صافی دارند و اگر آشپزخانه شما شیب کمی داشته باشد و در مسیر خلاف جهت شیب، آب وارد سینک شود با مشکلاتی رو به رو خواهید شد که در نهایت باعث رسوب آب به مرور زمان و در نهایت سفید شدن سطح سینک می شود. به همین دلیل نیز بهتر است به دنبال سینک‌هایی بروید که در کف آنها مسیری شیب دار طراحی شده باشد که در جریان آب اختلالی ایجاد نشود.

این نوشته را از دست ندهید  ایده‌ هایی برای تزیین میز تولد

یکی دیگر از مواردی که می توان در زمان خرید سینک ظرفشویی به آن توجه داشت صدایی است که از سینک به گوش می رسد. معمولا زمانی که آب با سطح سینک برخورد می کند صدایی از سینک به گوش می رسد که در دراز مدت می تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل نیز در برخی مدل های سینک‌ظرفشویی پدهایی طراحی شده است که صدای کمتری را تولید می کند. جالب است بدانید که معمولا در این نوع از سینک‌ها دمای آب گرم داخل سینک، دیرتر کاهش پیدا می کند.

مدل سینک ظرفشویی

بهترین مدل سینک ظرفشویی

مدل‌های سینک‌ظرفشویی موجود در بازار آن قدر متنوع است که می‌تواند سلیقه و نیاز هر فردی را با هر توقعاتی برآورده کند. با این حال با توجه به وب سایت های فروش آنلاین سینک‌ظرفشویی می توان به سه مورد از پرفروش ترین و بهترین مدل سینک ظرفشویی اشاره کرد:

  • سینک ظرفشویی ایلیا استیل مدل 2061L توکار: این مدل از سینک‌ظرفشویی دارای ابعاد 1200 در 500 است و دو لگن دارد. یکی از مهم ترین مزایای این مدل از سینک‌ظرفشویی داشتن تخته برش و جای مایع ظرفشویی است.
  • سینک ظرفشویی مدل SD02 گرانیتی: این مدل سینک‌ظرفشویی ابعاد 116 در 50 دارد و به شکل توکار نصب می شود و دارای دو لگن نیز هست.
  • سینک ظرفشویی سیمر مدل S-162: ابعاد این مدل سینک‌ظرفشویی 500 در 1200 است و جنس استیل بوده و دارای دو لگن نیز هست.

به طور کلی می توان گفت که بهترین و مطرح‌ترین برندهای ایرانی تولید کننده سینک ظرفشویی در بازار، اخوان، استیل البرز، کن، بیمکث، لتو، فرامکو، وایز، داتیس، ایلیا استیل و… هستند.

این نوشته را از دست ندهید  تاثیر دیوار آجری در زیبایی دکوراسیون
سینک ظرف شویی

قیمت سینک ظرفشویی

طبیعتا هزینه و قیمت سینک‌ظرفشویی با توجه به برند تولید کننده آن، مزایای سینک‌ظرفشویی، جنس سینک‌ظرفشویی، نوع نصب آن و… قابل تغییر است. به همین دلیل نیز نمی‌توان قیمت مشخصی را برای سینک‌های ظرفشویی در نظر گرفت. با این حال معمولا قیمت سینک‌ها از 600 هزار تومان به بالا خواهند بود.

توصیه ما این است که پیش از خرید سینک ظرفشویی، بودجه خود را مشخص کرده و با توجه به بودجه، میزان استفاده از سینک، نوع کابینت‌ها و… با مشورت با متخصصین و فروشندگان این محصولات به بهترین سینک ظرفشویی دست یابید.


چگونه گل و گیاه را در تابستان شاداب نگه داریم؟

منبع
چیدانه
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا