سیاحت

پارک جنگلی سراوان رشت، خوش‌گذرانی در سرزمین سبز گیلان

مثبت زندگی: اگر به‌دنبال سفر به سرزمینی بهشتی هستید که شبیه آن را فقط در قصه‌ها دیده‌اید، برای‌تان پیشنهادی داریم! بند کفش‌های‌تان را ببندید، کوله پشتی‌تان را بردارید و با ما راهیِ گیلان شوید. سرزمینی سراسر سبز در اطراف رشت جا خوش‌ کرده که به زیبایی رؤیاهای کودکانه است. پارک جنگلی سراوان رشت را باید از نزدیک دید تا وسعت زیبایی‌اش را درک کرد. فقط کافی است که یک‌ بار به این جنگل بروید تا وسوسۀ دوباره رفتن هرگز شما را رها نکند. پس با ما هم‌سفر شوید و دل به این وسوسه بسپارید.

موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان رشت در استان گیلان است. در شمال این پارک، شهر رشت با فاصله‌ای نزدیک به ۱۷ کیلومتر واقع شده است. روی نقشه، در غرب این جنگل، منطقۀ شفت و در جنوب آن امامزاده هاشم دیده می‌شود. رودخانه سفیدرود در تمام ناحیۀ شرقی این جنگل جریان دارد و امتداد آن به جنوب روستای سراوان نیز کشیده شده است. برای رسیدن به این روستا باید حدود ۱۷ کیلومتر، در جاده رشت به‌سمت قزوین برانید.

پارک جنگلی سراوان رشت

سرسبزی شگفت‌انگیز پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان یکی از جاذبه‌های توریستی گیلان و شهر رشت محسوب می‌شود و طرفداران پروپاقرصی دارد. این جنگل با بافت سبز خود و زیبایی‌های بی‌مثالش، پر از قاب‌هایی دیدنی است که نظیر آن را در تابلوهای نقاشی دیده‌اید. زیبایی خاص این جنگل به‌دلیل دریاچۀ سراسر سبزپوش آن است که تصویری فراموش‌نشدنی را در چشم شما جا می‌گذارد. تا وقتی که به دریاچه سراوان نزدیک نشده‌اید، متوجه گسترۀ آبی این دریاچه نخواهید شد و آن را شبیه زمینی سرسبز می‌بینید. اما نزدیک شدن به آن و دیدن اولین قایقی که آرام روی بستر سبزپوش این دریاچه حرکت می‌کند، همه‌چیز را فاش می‌کند.

زیبایی‌های کارت‌پستالی سرزمین سبز گیلان

جاده‌های جنگلی سراوان دالانی به‌سوی بهشت است. تلاش پرتوهای خورشید برای گذر از انبوه شاخه‌های درختان سربه‌فلک‌کشیده‌‌اش تماشایی است. بنا به فصل، رنگ برگ‌های این درختان متغیر است و در پاییز تجمعی از انواع رنگ‌های آتشین روی شاخه‌ها جا خوش می‌کنند. رانندگی در این جادۀ رویایی یا رفتن به دل جنگل و قدم زدن در میان حصار این درختان خوش‌قدوقامت، حسی مملو از آرامش به روح منتقل می‌کند. سرسبزی این جنگل کهن گیلانی پر از تنوع گیاهان خاص است که خاک آن را ارزشمند کرده است.

این نوشته را از دست ندهید  جاذبه‌های دیدنی شهرکرد؛ سوئیس ایران
پارک جنگلی سراوان رشت

از قسمت‌های لذت‌بخش این جنگل‌نوردی، نزدیک شدن به رودخانه و اُتراق در کنار آن است. رودخانه‌های سفیدرود و سیاه‌رود سهم بزرگی در زیبایی این پارک جنگلی دارند. پس از لذت تماشا و بودن در کنار آنها نباید غافل شد. شنیدن سمفونی جریان آب و استشمام عطر خیس خاک و برگ‌های جنگلی، لذتِ بودن در طبیعت را دوچندان می‌کند. آرامش این سرزمین سبز شما را فرسنگ‌ها از هیاهوی شهری دور می‌کند.

خوش‌گذرانی‌های پارک جنگلی سراوان

بی‌شک با وجودِ دریاچه، قایق‌سواری یکی از تفریح‌های اصلی در این پارک جنگلی است. قایق‌سواری در دریاچه سراوان حال‌وهوای دیگری دارد. لذت و آرامشِ بودن روی سطح سبز آن منحصربه‌فرد است. گسترۀ سبزپوش این دریاچه جنگل سراوان رشت را به یکی از سرزمین‌های رمانتیک شمالی تبدیل کرده است که قایق‌سواری روی آن فراموش‌نشدنی خواهد بود. آرامش و لذت قایق‌سواری را با پیک‌نیک جنگلی کامل کنید و زمانی را برای نشستن و تماشا کردن تجمع درختان در نظر بگیرید.

تفریحات این پارک تنها از جنس آرامش نیست؛ هیجان هم هست! موتورهای چهارچرخ برای جنگل‌نوردی، گزینۀ بسیار شادی‌آوری برای عاشقان هیجان است. اما اگر اهل چالش و مسابقه هستید، پیشنهاد می‌کنیم پینت‌بال را در سراوان امتحان کنید. پارک سراوان نخستین جنگل شمال ایران است که مجهز به زمین پینت‌بال شده است.

مهمان جنگل شوید

باتوجه‌به امکانات اولیۀ این جنگل همچون سرویس‌بهداشتی، آلاچیق، سکوی چادر مسافرتی، کباب‌پز و… پیشنهاد می‌کنیم که کمپینگ را در این جنگل زمردی تجربه کنید و از بودن در آغوش طبیعت لذت ببرید. به‌جز کمپینگ، شما می‌توانید شب را در خانه‌ها و اقامتگاه‌های روستاها و شهرهای نزدیک جنگل هم به صبح برسانید.

این نوشته را از دست ندهید  ادرار کف آلود نشانه چیست؟

پیش به‌سوی جنگل سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان رشت

هر چهار فصل جنگل سراوان تماشایی است و هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. بهار با طراوت و سبزینگی روزهای آغاز سال، تابستان با شادابی آفتابی خود، پاییز با جادوی هزاررنگش و زمستان به‌خاطر بارش برف که سراوان را به عروس سفیدپوش گیلان تبدیل می‌کند. برای راحتی سفر و مشکلات پیش‌بینی‌نشده، پیشنهاد می‌کنیم در هوای مطلوب به این جنگل بروید. اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیستید، بهتر است زمستان را برای سفر انتخاب نکنید. بعد از گشت‌وگذار در این جنگل، حتماً سری به موزه میراث روستایی گیلان بزنید. این موزه در همسایگیِ سراوان است و اطلاعات مفیدی برای‌تان دارد.

خب، وقتش رسیده که راهی استان گیلان و شهر زیبای رشت بشوید. در این سفر از ماجراجویی در جنگل سراوان غافل نشوید. از تجربۀ کمپینگ یا گشت‌وگذارتان در این پارک برای ما بنویسید و دانستنی‌های مطلب را کامل کنید. ما منتظرتان هستیم.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا