تخصصی

ورزش برای بیماران قلبی و تمامی نکات مربوط به آن

مثبت زندگی: ورزش می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول شما کمک کند. اگر مبتلا به دیابت هستید، ورزش می‌تواند به شما در کنترل قند خون کمک کند. ورزش منظم می‌تواند وزن شما را کاهش دهد. همچنین پس از ورزش احساس بهتری خواهید داشت. ورزش کردن قدرت استخوان‌های شما را نیز بیشتر می‌کند. انجام بعضی ورزش‌ها برای بیماران قلبی به بهبود وضعیت آنها کمک می‌کند.

سیستم قلب و عروق خود را با ورزش تقویت کنید

انجام ورزش‌های منظم می‌تواند در زمان بیماری قلبی اهمیت زیادی داشته باشد. ورزش می‌تواند عضله قلب شما را قوی تر کند. همچنین به شما کمک می‌کند بدون تجربه درد در قفسه سینه یا نشانه‌های دیگر فعال تر باشید.

ورزش مناسب برای بیماران قلبی

فعالیت هوازی برای مدت طولانی از قلب و ریه‌های شما استفاده می‌کند. همچنین به قلبتان کمک می‌کند تا از اکسیژن بهتر استفاده کند و جریان خون را بهبود بخشد. در این ورزش‌ها باید تلاش کنید که قلب شما هر بار به صورت شدیدتری فعالیت کند، اما نباید شدت ورزش را به طور ناگهانی افزایش دهید.

بیماران قلبی برای شروع کار باید به آرامی ورزش کنند. فعالیت هوازی از قبیل پیاده روی، شنا، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری را انتخاب کنید. این کار را حداقل 3 تا 4 بار در هفته انجام دهید.

همیشه کار را با 5 دقیقه حرکات کششی یا گرم کردن شروع کنید تا قبل از انجام ورزش ماهیچه‌ها و قلب خود را گرم کنید. بعد از ورزش به بدنتان زمان دهید تا خنک شود. پس از آن به فعالیت‌های روزمره‌تان ادامه دهید.
قبل از این که بیش از حد خسته شوید، دوره‌های استراحت را برای خود در نظر بگیرید. اگر احساس خستگی کرده‌اید یا علائم قلبی دارید، فعالیت خود را متوقف کنید. همچنین برای انجام تمرینات از لباس‌های راحت ورزشی استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ تصور نادرستی که باعث هدر رفتن فرصت‌های زندگی‌مان می‌شود

واکنش قلبی عروقی به ورزش

تقریباً هیچ بیماری‌ای وجود ندارد که ورزش فایده‌ای برای آن نداشته باشد. به این ترتیب، بیماران قلبی فقط به دلیل ابتلا به مشکل قلبی، ضعف قلبی (نارسایی احتقانی قلب) یا سایر بیماری‌های قلبی، نمی‌توانند خود را زندانی کنند و هیچ ورزشی نکنند. در حقیقت، با ورزش منظم (بیشتر از 150 دقیقه در هفته)، می‌توانید بهبودی خود را تسریع کنید، عملکرد قلب را بهبود دهید و حتی بعضی از داروهایی که مجبور به مصرف آنها هستید را متوقف کنید.

مزایای قلبی و عروقی ورزش عبارتند از:

  • قلب و سیستم قلبی عروقی شما تقویت می‌شوند.
  • گردش خون بهبود پیدا می‌کند و بدن قادر به استفاده بهتر از اکسیژن خواهد بود.
  • علائم نارسایی قلبی بهبود پیدا می‌کنند.
  • فشار خون کاهش پیدا می‌کند.
  • کلسترول بهبود می‌یابد.

برای افزایش فعالیت بدنی یا شروع یک برنامه ورزشی هرگز دیر نیست. قبل از شروع برنامه ورزشی، تایید و دستورالعمل‌های لازم را از پزشک خود دریافت کنید.

درمان بیماری قلبی با ورزش

ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی قلب خود انجام دهید. فعالیت‌های بدنی به شما کمک می‌کنند زندگی طولانی‌تری داشته باشید و خطر ابتلا به بیماری قلبی را 50 درصد کاهش می‌دهند.

آیا تازه شروع به ورزش کرده‌اید؟ نگران نباشید.

برای بسیاری از افراد، شروع کار با پیاده روی بهتر است. در زیر مثالی از برنامه پیاده روی آورده شده است. در راهرو قدم بزنید، طول مسیر خود را طی کنید، در بازار قدم بزنید، یک بلوک راه بروید، 10 دقیقه قدم بزنید.

به یاد داشته باشید که به کندی و آسان کار را شروع می‌کنید. ممکن است شما نیاز به برنامه ریزی مکان‌های استراحت یا مکان‌هایی برای توقف و نشستن در طول مسیر داشته باشید. از این برنامه می‌توان برای دوچرخه سواری، دوچرخه ثابت، پیاده روی در آب و شنا استفاده کرد.

این نوشته را از دست ندهید  قرمز شدن چشم‌ها؛ از علت تا درمان

چند روز در هفته ورزش کنیم

هدف این است که بیشتر روزهای هفته ورزش کنیم.

شدت ورزش چقدر باشد

نرخ فشار درک شده (RPE) به فشاری گفته می‌شود که شما در مورد فعالیت بدن خود احساس می‌کنید. این امر بر اساس روشی است که بدن شما هنگام ورزش حس می‌کند، از جمله افزایش ضربان قلب، افزایش تنفس، تعریق و خستگی عضلات.

ورزش در هر سنی و در هر شرایطی به حفظ سلامت قلب، ریه‌ها و شریان‌ها کمک می‌کند. انجام فعالیت بدنی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. براساس تحقیقات پارلمان انگلیس، حدود 40 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی، چاقی، استرس و فشار خون بالا است.

ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا 50٪ کاهش دهد.

میزان ورزش برای بیماران قلبی

تمام تمرینات باید شامل ۳ مرحله باشد:

۱-گرم کردن

این مرحله باید حدود 5 دقیقه طول بکشد. این به بدن شما کمک می‌کند تا برای ورزش آماده شود، استرس روی قلب و عضلات شما را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از درد عضلات کمک می‌کند. گرم کردن باید شامل تمرینات حرکات کششی و حرکتی باشد. تلاش کنید فعالیت خود را با شدت کم آغاز کنید.

۲-ورزش کردن

این فاز باید حداقل 20 تا 30 دقیقه زمان ببرد و شامل ورزشی می‌شود که انجام می‌دهید. در این شرایط بدن شما کالری مصرف می‌کند و از مزیت‌های ورزش کردن بهره مند می‌شود.

در طول ورزش باید حواس خود را متوجه شدت ورزش خود کنید. هر چقدر با ورزش قوی تر می‌شوید، می‌توانید زمان بیشتری را صرف ورزش کردن کنید و با شدت بیشتری ورزش کنید.

این نوشته را از دست ندهید  هرآنچه درباره کاشت حلزون باید بدانید

۳-خنک شدن

این فاز چیزی حدود 5 دقیقه طول می‌کشد. این اقدام به بدن شما کمک می‌کند که از فاز قبلی خارج شود. ضربان قلب و فشار خون شما به آرامی به سطح طبیعی باز می‌گردد. در این فاز، شما می‌توانید شدت ورزش خود را کاهش دهید و بعضی از حرکات کششی مرحله گرم کردن را تکرار کنید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که بدن شما خنک نشده است، به استراحت نپردازید. در صورت عدم انجام این مرحله ممکن است احساس سرگیجه یا ضربان قلب داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا