پوست و موزیبایی

همه چیز درباره لیزر موهای زاید- بخش دوم

اگر می‌خواهید برای از بین بردن موهای زايدتان به سراغ لیزر بروید حتما باید نکاتی را بدانید که در تاثیر این عمل و از همه مهمتر سلامتی‌تان نقش مهمی را ایفا می‌کند. ما در این نوشته این نکات را به شما یادآوری می‌کنیم.

مثبت زندگی: لیزر موهای زاید این روزها یکی از پرطرفداترین روش‌هایی است که بانوان برای زیبایی از آن استفاده می‌کنند. لیزری که شاید هزینه زیادی روی دست‌شان بگذارد اما عده‌ای معتقدند ارزشش را دارد؛ چون برای همیشه از شَرِ موهای اضافی خلاص می‌شویم و تمام. مثبت زندگی در بخش اول لیزر موهای زاید نکاتی را در این‌باره برای مخاطبانش روایت کرد. این شما و این بخش دوم که همه‌چیز درباره لیزر موهای زاید را برایتان توضیح می‌دهد. همراه ما باشید.

کارهایی که نباید قبل از لیزر انجام دهید

حدود 1 ماه قبل از لیزر، نباید موهای خود را با روش‌هایی مانند اپیلاسیون یا موم انداختن از ریشه بکنند. 2 ماه قبل از لیزر هم نباید سولاریوم کنند یا حمام آفتاب بگیرند. بهتر است روز قبل از لیزر، موهای خود را با تیغ یا ژیلت اصلاح کنند و آن قسمت از پوست‌شان که قرار است لیزر شود، بدون هرگونه مواد آرایشی (حتی ضدآفتاب) باشد. بعد از لیزر  باید تا 2 روز بعد از انواع پمادها یا کرم‌های ضدالتهابی و ترمیمی برای پیشگیری از سوزش، خارش، قرمزی و التهاب استفاده شود.

گول تبلیغات دروغین را نخورید

بعضی از کلینیک‌ها برای تبلیغ و جذب مشتری در یک جلسه کل بدن را لیزر می‌کنند. اگر جایی این پیشنهاد را به شما دادند، فرار را بر قرار ترجیح دهید. بدن هر فرد در هر جلسه از لیزر توانایی تحمل مقدار محدودی از اشعه لیزر را دارد. یعنی شما در هر جلسه باید قسمتی از بدن خود را لیزر کنید و اگر تصمیم دارید کل موهای زاید بدنتان را لیزر کنید، باید چندین و چند جلسه به کلینیک مخصوص لیزر بروید و کارتان را انجام دهید تا از آسیب‌های پوستی در امان باشید.

شکیبایی برای رفع موهای زاید

اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوب برسید، باید ثابت‌قدم باشید و صبر داشته باشید. فاصله بین لیزر موهای زاید باید 5 تا 7 هفته باشد که در این زمان موهای جدید رشد کرده و موهای مُرده از بین می‌روند.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ فوبیای جدیدِ بشر

لیزر اطراف چشم ممنوع

اکثر ما، با لیزر موهای زاید بدن‌مان احساس خوب و دلنشینی پیدا می‌کنیم اما نباید فراموش کنیم لیزر کردن عوارضی نیز دارد که یکی از مهم‌ترین این عوارض آسیب به چشم‌هاست؛ بنابراین لازم است حتما از عینک‌های مخصوص که پزشک به شما می‌دهد استفاده کنید. اگر پزشک‌تان فراموش کرد که به شما عینک دهد خودتان از او درخواست عینک کنید.

کدام قسمت‌ها را می‌توانم لیزر کنم؟

همه موهای زاید بدن را می‌توان به وسیله لیزر از بین برد. درخواست زنان برای لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، زیر بغل، پاها و صورت بیشتر از نواحی دیگر است. مردان  اما درخواست لیزر موهای زاید در ناحیه کمر، سینه، صورت و پاها را با پزشک در میان می‌گذارند.

لیزر موهای زاید درد دارد؟

در لیزر موهای زاید، بیمار احساسی شبیه بند انداختن دارد. در صورتی‌که پوست بیمار حساس باشد، پزشک یا متصدی انجام لیزر، از ژل‌های بی‌حس کننده استفاده می‌کند تا بیمار درد کمتری حس کند، اما معمولاً استفاده از ژل‌های بی‌حس کننده در این روش لازم و ضروری نیست.

مضرات لیزر موهای زاید 

در لیزر موهای زاید بدن مهارت پزشک بسیار با اهمیت است؛ زیرا اگر لیزر توسط افراد متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مانند زخم، لک و تاول برای پوست ایجاد کند.

اگر بعد از انجام لیزر خود مراقبتی نداشته باشیم و با زخم و تاولی که روی پوست ایجاد شده بازی کنیم و مداوم دست‌کاری‌اش کنیم، جای آن سال‌های سال باقی می‌ماند.

چه کسانی نباید سراغ لیزر درمانی بروند؟

-زنان باردار 

-کسانی که دارای شغلی هستند که دائماً در معرض آفتاب هستند.

این نوشته را از دست ندهید  اصول رنگ کردن ابرو با قهوه و دارچین

-افرادی که قسمتی از پوست‌شان دچار زخم و عفونت شده است، نباید نزدیکی‌ها و اطراف آن قسمت را لیزر کنند. به عبارت دیگر این افراد باید تا زمان درمان زخم و عفونت‌شان صبر کنند.

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا