تناسب اندام

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

مثبت زندگی: کارمندان، حداقل هشت ساعت در روز را پشت میز می­‌گذارند، علاوه بر آن، زمان غذا خوردن و تماشای تلویزیون نیز به این ساعات اضافه می‌­شود، بنابراین، زمان زیادی را بدون تحرک سپری می­‌کنند. کم تحرکی منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی، چاقی، دیابت، سرطان و بسیاری از بیماری­‌های مزمن می­‌شود. اگر کارمند هستید، می‌­توانید در محل کار با انجام دادن چند تمرین ساده، جسم سرحال و سالم‌­تری داشته باشید. در ادامه چند روش ساده را معرفی خواهیم کرد:

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

انتخاب رژیم غذایی مناسب، تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما دارد. غذا، انرژی لازم را جهت پیشرفت در هر دو سطح سلولی تأمین می­‌کند.

با رژیم غذایی تشکیل شده از غذای سالم و سرشار از مواد مغذی، سلامت خود را حفظ کنید. تا می‌­توانید از خوردن غذاهای فست فود خودداری کنید.

میان وعده‌­های سالم بخورید

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

رژیم غذایی مناسب در طول روز، متابولیسم را افزایش می‌­دهد و از خوردن غذایی ناسالم جلوگیری می­‌کند. همیشه، میان وعده­‌های سالم از جمله میوه، آجیل، سبزیجات بخورید. بدترین دشمن سلامتی، گرسنگی است که باعث می­‌شود پرخاشگر شوید و به سمت غذاهای حاضری بروید.

میان وعده‌­ها در برنامه غذایی موجب کنترل قند خون می­‌شود. غذاهایی را انتخاب کنید که گرسنگی‌تان را رفع کند و انرژی و مواد مغذی موردنیاز را به بدنتان برساند.

به برنامه روزانه خودتان، تمرینات ساده را اضافه کنید

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

اگر امکان ورزش کردن را ندارید، ورزش پشت میزنشینی را به برنامه خود اضافه کنید. زمانی که در حال تلفن صحبت کردن هستید، قدم بزنید و حرکات کششی انجام دهید.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ آسیب احتمالی مصرف خودسرانه مکمل‌‌های ویتامینی

مقدار زیادی آب بنوشید

آب را جایگزین نوشیدنی­‌های قندی یا کافئین‌­دار کنید. با نوشیدن آب، خستگی را از خود دور کنید. یک بطری آب بخرید. هنگام کار، آن را پر کنید و روی میز خود قرار دهید. یکی از از ساده‌­ترین راه‌­ها برای مدیریت وزن بدن و کاهش مصرف مواد غذایی، نوشیدن آب است.

استرس خود را مدیریت کنید

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

استرس، نقش مهمی در سلامت دارد. استرس مزمن، منجر به عدم تعادل هورمونی می­‌شود که می‌­تواند باعث افزایش وزن، درد، افسردگی و … شود.

در طول روز، ۵ بار نفس عمیق بکشید تا هورمون‌های استرس و اضطراب را بهبود دهید. گزینه‌­های دیگر برای مدیریت استرس شامل معاشرت، ورزش، یوگا یا مدیتیشن است.

بین زمان کاری استراحت کنید

به محض اینکه تایم کاری تمام شد، به هر بهانه‌­ای، حرکت کنید. به آبدارخانه بروید، یک فنجان چای درست کنید، با همکاران خود صحبت کنید. از آسانسور استفاده نکنید و پله­‌ها را بالا بروید. در واقع سعی کنید، بین تایم کاری فعال باشید.

از تایم ناهار خود استفاده کنید

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

ناهار را در محیطی دور از محل کار خود میل کنید. ناهار فرصت خوبی است تا به ذهن خود استراحت دهید، بیرون بروید و اطراف ساختمان قدم بزنید.

بعضی از جلسات را ایستاده برگزار کنید

تا می­‌توانید به هر بهانه‌­ای بلند شوید و قدم بزنید. بعضی از جلسات را ایستاده برگزار کنید، مگر اینکه برای نکته برداری نیاز به نشستن باشد!

ماشین را کنار بگذارید

رفت و آمد روزانه، فرصتی برای بهبود تناسب اندام است. دوچرخه­‌سواری، اتوبوس و پیاده­‌روی را جایگزین ماشینتان کنید. در صورتی که با محل کارتان فاصله دارید، دوچرخه‌­سواری کنید، در غیر اینصورت پیاده‌­روی را امتحان کنید!

این نوشته را از دست ندهید  ورزش‌هایی برای کوچک کردن سریع ران و باسن

روی صندلی کار، صاف بنشینید

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

از یک صندلی قابل تنظیم استفاده کنید و ارتفاع آن را متناسب با قدتان قرار دهید. در صورتی که قدتان کوتاه است، از زیرپایی کمک بگیرید. هنگام کار با کامپیوتر، مچ و ساعد دست­تان را در یک راستا قرار دهید و برای جلوگیری از درد مفاصل مچ دست، نباید مدام آنها را خم و راست کنید. سر و گردن­تان باید به طور مستقیم رو به روی مانیتور باشد. در غیر این صورت، با خم نگه داشتن سر و گردن­تان به مدت طولانی، دچار گردن درد خواهید شد.

به منظور پیشگیری از گردن درد، بهتر است هر چند دقیقه یک بار، ورزش­‌های مناسب گردن را انجام دهید و گردن­تان را به طرفین بچرخانید.

میزتان را تمیز کنید

میزتان را مرتب تمیز کنید، برای اینکه به بیماری­‌های عفونی مبتلا نشوید، میز، صفحه کلید، نمایشگر و تلفن و هر وسیله دیگری که روی میز قرار دارد را تمیز کنید.شلوغی میز کار، باعث خستگی و بی­‌نظمی می­‌شود.

تمرین‌های ساده کششی

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

برای باز کردن ستون فقرات و درگیر شدن عضلات شکم، که اغلب با نشستن در صندلی ضعیف می­‌شوند، انواع ورزش‌­های کششی را انجام دهید.

بالا انداختن شانه­‌ها

هنگام تایپ کردن، گردن و شانه­‌ها فشار زیادی را متحمل می­‌شود. بالا انداختن شانه‌­ها راه‌حلی مناسب برای افزایش جریان خون است. شانه­‌ها را به سمت گوش‌­ها بالا بیاورید و پس چند ثانیه، آن را شل کنید.

کشش پاها

روی صندلی صاف بنشینید و پای راست را روی پای چپ قرار دهید. حالا دست چپ را روی پشتی صندلی قرار دهید، سپس با دست چپ پای راست را به بیرون بکشید. عکس این حالت را برای پای چپ تکرار کنید.

این نوشته را از دست ندهید  اگر به دنبال اندامی زیبا هستید، این خوراکی‌ها را نخورید

پشت میزنشین­‌ها، می‌­توانند در طول روز چند تمرین کششی ساده را روی صندلی خود انجام دهند. هر ساعت مچ دست، مچ پا و شانه­‌های خود را بچرخانید. این امر از بروز شرایطی مانند سندرم و لخته شدن خون در پاها جلوگیری می­‌کند.

چرخش گردن

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

سر خود را به آرامی از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید. هر دور، زمانی تمام می­‌شود که گوش شما به سمت شانه­‌ها برسد.

دست‌­ها را در پشت خود قفل کنید

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

دستان خود را در پشت خود قفل کنید، قفسه سینه را باز کنید و دست‌ها را تا جایی که می‌­توانید، فشار دهید. این حرکت باعث می­‌شود خستگی را از بدن خود دور کنید.

هر روز ورزش کنید

ورزش می­‌تواند به معنای پیاده‌­روی، دوچرخه‌­سواری و یا هر چیز ساده­‌ای باشد. قبل از رفتن به محل کار، تمرین­‌های صبحگاهی را انجام دهید و یک برنامه تمرینی ساده ۳۰ دقیقه­‌ای تنظیم کنید تا مانع از چاق شدن تدریجی شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا