بدانیم

نکات خرید اینترنتی لباس که فروشنده‌ها به شما نمی‌گویند

مثبت زندگی: خرید اینترنتی لباس مزایای زیادی دارد و شما می‌توانید انواع لباس‌ها و انواع مارک‌ها را بدون خارج شدن از خانه خریداری کنید یا اگر در جایی زندگی می‌کنید که فروشگاه‌های لباسش کم است و می‌خواهید تنوع بیشتری از محصولات را ببینید، باز هم فرشگاه‌های اینترنتی لباس به راحتی این امکان را به شما می‌دهند.

اما این تمام ماجرا نیست و برخی مسائل همیشه در طول خریدهای اینترنتی دردسرساز هستند و شما را از داشتن یک خرید لذت بخش ناامید می‌کنند. در این متن به اصلی‌ترین مشکلاتی می‌پردازیم که خریداران اینترنتی لباس در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به برخی نکات خرید اینترنتی لباس اشاره می‌کنیم که با توجه به آنها، از شر فروشگاه‌های نامعتبر خلاص می‌شوید و می‌توانید با خیال راحت، یک خرید اینترنتی کاملا امن داشته باشید.

نکات مهم خرید اینترنتی لباس از مرحله بررسی و انتخاب لباس آغاز می‌شود و تا لحظه امتحان کردن لباس در خانه‌تان ادامه پیدا می‌کند. در تمامی مراحل، ممکن است نکاتی وجود داشته باشد که شما به آن توجه کافی نداشته باشید و فروشگاه‌های اینترنتی هم اشاره‌ای به آن نمی‌کنند. در این میان، شاید مهم‌ترین نکته در خرید اینترنتی لباس، نحوه ارسال و مرجوع کردن کالا باشد:

نحوه ارسال و مرجوع کردن کالا

نکات خرید اینترنتی لباس که فروشنده‌ها به شما نمی‌گویند

تمامی فروشگاه‌های اینترنتی لباس باید به شما امکان مرجوع کردن محصول خریداری شده را بدهند اما فروشگاه‌های نامعتبر خرید اینترنتی لباس، به دلیل نداشتن زیر ساخت لازم برای مرجوع کردن لباس، تبصره‌ها و شرایطی را برای مرجوع کردن لباس مورد نظرتان قرار می‌دهند تا شما را از مرجوع کردن منصرف کنند. مثلا هزینه مرجوع کردن کالا را به عهده نمی‌گیرند یا اکثر لباس‌هایشان را به دلایل مختلف از قانون مرجوعی حذف می‌کنند.

این نوشته را از دست ندهید  آجیل بوداده سالم‌تر است یا آجیل خام؟

هیچ فروشنده نامعتبری نمی‌خواهد شما این نکته را بدانید و اکثرا این موضوع را در صفحه قوانین خود ذکر نمی‌کنند.

جنس دقیق لباس و توضیح جزئیات محصول

نکات خرید اینترنتی لباس که فروشنده‌ها به شما نمی‌گویند

برای داشتن یک خرید اینترنتی مطمئن، شما باید درک خوبی از جنس لباس مد نظرتان داشته باشید و تنها مرجع شما برای فهمیدن آن، سایتی است که می‌خواهید از آن خرید کنید. یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید جنس دقیق محصولاتش را ذکر کند.

انجام این کار نیازمند داشتن یک فرد متخصص برای تشخیص جنس‌های مختلف و رنگ محصول است. در میان نکات خرید اینترنتی لباس، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه یک فروشگاه نامعتبر تخصص کافی برای نوشتن جنس دقیق لباس را ندارد. البته برخی فروشگاه‌ها برای درک بهتر خریدار، سعی می‌کنند از نام جنس‌های معروف – نخ، پنبه و… – استفاده کنند.

سایز دقیق و مارک محصول

نکات خرید اینترنتی لباس که فروشنده‌ها به شما نمی‌گویند

مورد بعدی در میان نکات خرید اینترنتی لباس این است که اکثر برندها و مارک‌های معروف از سایزبندی ثابتی پیروی می‌کنند که در تمامی محصولاتشان به کار می‌رود و کار انتخاب سایز را راحت‌تر می‌کند. در فروشگاه‌های اینترنتی خوب هم باید به این نکته توجه شود که تمامی مارک‌ها سایزبندی خودشان را داشته باشند و محصولات متفرقه هم جدول سایزبندی دقیقی داشته باشند تا شما خرید راحت‌تری را تجربه کنید.

وبسایت‌های واسطه

در کنار فروشگاه‌های اینترنتی لباس، وبسایت‌هایی وجود دارند که صرفا محصولات فروشندگان مختلف را به شما نشان می‌دهند و اطلاعات تماس گرفتن با آنها را در اختیارتان می‌گذارند. این وبسایت‌های واسطه هیچگونه مسئولیتی در قبال فروشنده‌ها ندارند و به همین دلیل فروشنده‌های مختلفی در این وبسایت‌ها فعالیت می‌کنند.

این وبسایت‌ها برای دیدن محصولات مختلف و بررسی قیمت‌هایشان می‌توانند فضای مناسبی باشند اما خرید از آنها شما را با مشکلات متعددی رو به رو می‌کند که ناشی از عدم وجود هماهنگی مناسب میان وبسایت واسطه و فروشنده است. مثلا هر فروشنده قوانین مرجوعی متفاوتی دارد یا ممکن است موجودی محصول مورد نظر شما را تمام کرده یا زمان ارسال طولانی داشته باشد. ضمن اینکه برخی فروشگاه‌های اینترنتی به مشتری‌های دائمی خود تخفیف می‌دهند اما این وبسایت‌ها چنین امکاناتی ندارند.

این نوشته را از دست ندهید  هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است

خرید از شبکه‌های اجتماعی

نکات خرید اینترنتی لباس که فروشنده‌ها به شما نمی‌گویند

یکی از نکات خرید اینترنتی لباس که از اهمیت بسیاری برخوردار است، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و اخذ مجوز است و هر فروشگاه اینترنتی معتبری، این نشان را در انتهای صفحات خودش قرار می‌دهد تا حس اطمینان را به مشتریانش منتقل کند. اما برخی فروشنده‌های اینترنتی لباس در شبکه‌های اجتماعی، این نماد را ندارند و ممکن است شما را با مشکلات متعددی رو به رو کنند. اما اکثر فروشگاه‌های اینترنتی لباس، صفحات اجتماعی جذابی دارند که هم ایده‌های جدیدی برای ست کردن لباس‌هایتان دارند و هم امکان خرید اینترنتی امن و مطمئنی را به شما می‌دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا