زیبایی

نکاتی که باید قبل از خرید ریمل بدانید

مثبت زندگی: در بازار لوازم آرایشی به‌قدری تنوع ریمل داریم که گیج‌کننده است. این روزها برای هر نیازی ریملی خاص طراحی و فرمولاسیون می‌شود. بنابراین تنها زمانی می‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم که دقیقا بدانیم از یک ریمل چه انتظاراتی داریم. در این مطلب به شما در خرید ریمل کمک می‌کنیم. می‌خواهیم ببینیم ریمل‌های مختلف از لحاظ ویژگی‌های برس و فرمولاسیون چه تفاوتی با هم دارند. همراه ما باشید.

نوع برس؛ چه جنس، شکل و سایزی؟

هر برسی بسته به جنس، شکل و سایزش می‌تواند اثر متفاوتی روی مژه‌ها بگذارد. پس بیایید ببینیم از بین چه گزینه‌هایی باید انتخاب کنیم:

۱. جنس برس

 خرید ریمل

برس‌ ریمل می‌تواند نایلونی یا پلاستیکی باشد. حتما می‌پرسید این دو چه تفاوتی با هم دارند؟

نایلونی (تصویر ۱): این مدل رایج‌ترین نوع برس ریمل است و تشخیصش هم اصلا سخت نیست. سیمی پیخ‌خورده را می‌بینید که موهای نایلونی برس از داخلش بیرون زده‌اند. کارکرد این مدل برس‌ها بیشتر برای حجم‌دادن به مژه‌هاست. چراکه مواد ریمل را بیشتر به خودشان می‌گیرند. درنتیجه مژه‌ها را ریملی‌تر می‌کنند. اما این احتمال هم وجود دارد که مژه‌ها را به هم بچسبانند یا ریمل را روی مژه‌ها گلوله کنند.

پلاستیکی (تصویر ۲): این مدل برس‌ها دندانه‌های پلاستیکی دارند. محور اصلی برس هم پلاستیکی است. برس‌های این مدلی از لحاظ شکل و نحوه توزیع دندانه‌ها بسیار متنوع‌اند. بیشتر هم برای جداکردن و بلندکردن مژه‌ها مناسب‌اند. اما برخلاف برس‌های نایلونی مواد ریمل را کمتر به خودشان می‌گیرند و درنتیجه برای پوشش‌دهی کامل باید چند دور ریمل بزنید. نگران گلوله‌شدن ریمل روی مژه‌هایتان هم نباشید.

۲. شکل برس

 خرید ریمل

چیزی  را که در تصویر می‌بینید با چیزی که نوشته‌ایم تطبیق دهید. اگر مطابق عکس، برس ریمل باریک باشد، یعنی کار باند کنندگی مژه را انجام می‌دهد. در ادامه شکل انواع برس ریمل و کارکردش را مشاهده می‌کنید.

این نوشته را از دست ندهید  شایع‌ترین عمل‌های جراحی بین زنان

ساعت‌شنی؛ بازتر نشان‌دادن چشم‌ها

 مخروطی؛ پوشش‌دهی یک‌نواخت

مارپیچی؛ حجم‌دهنده و حالت‌دهنده مژه

توپی؛ پوشش‌دهی نقطه‌ای

انحنادار؛ حالت‌دهنده مژه

Sشکل؛ بلندکننده و حجم‌دهنده مژه‌

تپل و پرمو؛ حجم‌دهنده مژه‌

شانه‌ای؛ مناسب مژه‌های کم‌پشت و کوتاه

حبابی؛ بلندکننده مژه‌ها

۳. سایز برس

قطعاً که سایز برس هم در نتیجه کار تأثیرگذار است. پس هنگام خرید ریمل به کوچکی و بزرگی سایز برس هم دقت کنید.

هرچه سایز برس بزرگ‌تر باشد، برای حجم‌دادن به مژه‌ها بهتر است. چون بیشتر به مواد ریمل آغشته می‌شود و بنابراین مواد ریمل را با غلظت بیشتری روی مژه‌ها می‌نشاند. کار با برس‌های سایز بزرگ یا جامبو روی مژه‌های کوتاه کمی سخت است. چون برای مژه‌های کوتاه حجیم و بزرگ‌اند. مژه‌های کوتاه را با برس‌های سایز بزرگ به‌راحتی نمی‌توان از ریشه ریمل زد. درضمن ریمل‌زدن مژ‌های ریز گوشه‌های داخلی چشم هم با برس‌های پر و بزرگ کار سختی است.

اما با برس‌های جمع‌وجورتر می‌توان تمیزتر و دقیق‌تر ریمل زد. برس‌های سایز کوچک هم تا حدی به حجم‌دهندگی کمک می‌کنند. اما نه به اندازه برس‌های جامبو. در برس‌های سایز کوچک موها یا دندانه‌های برس کمی بافاصله‌ترند و مژه‌ها را بهتر از هم جدا می‌کنند. با برس‌های خصوصا باریک راحت‌تر می‌توان مژه‌های ریز و کوتاه گوشه‌های داخلی چشم را بدون کثیف‌کاری پوشش داد. برس‌های کوچک خصوصا برای مژه‌های پلک پایین مناسب‌ترند.

البته درنهایت به ترجیح و مهارت خودتان هم بستگی دارد.

فرمولاسیون؛ پایه‌آب یا ضدآب؟

 خرید ریمل

۱. پایه‌آب

ریمل‌های پایه‌آب، همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، بر پایه آب فرمولاسیون شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل ریمل‌ها عبارت‌اند از:

از pH طبیعی برخوردارند. بنابراین برای پوست ظریف دور چشم مناسب‌ترند.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه صحیح عطر و ادکلن بزنیم؟ (نکات و روش‌های عطر زدن)

در اینها از برخی مواد شیمیایی و افزودنی‌های مورداستفاده در ریمل‌های ضدآب (برای مثال مواد نفتی) استفاده نمی‌شود. ازاین‌رو برای چشم‌های حساس و مستعد آلرژی گزینه مطمئن‌تری خواهند بود.

سنگینی نمی‌کنند و برای سلامت مژه‌ها بهترند. اما فراموش نکنید که براثر اشک یا عرق زود پخش می‌شوند.

روی مژه‌ها کمتر گلوله می‌شوند و تارهای مژه را به هم نمی‌چسبانند.

به‌راحتی و بدون فشار با آرایش پاک‌کن‌های ملایم یا حتی فقط آب گرم و صابون پاک می‌شوند.

۲. ضدآب

ریمل‌های ضدآب در فرمولاسیون‌شان از آب استفاده نمی‌شود. اگر هم درصدی آب داشته باشند، مقدارش ناچیز است. این مدلی‌ها درعوض بر پایه روغن فرمولاسیون می‌شوند. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های ریمل‌های ضدآب می‌توان به موارد زیر اشاره‌کرد:

در مقایسه با ریمل‌های معمولی یا همان پایه‌آب دوام بیشتری دارند و براثر اشک یا عرق به‌راحتی پخش نمی‌شوند.

سخت‌تر پاک می‌شوند. به این معنی که برای پاک‌کردن ریمل‌های ضدآب پاک‌کننده‌ قوی‌تری لازم است. حتما باید از آرایش پاک‌کن مخصوص دور چشم استفاده کنید. درصورتی هم که با پاک‌کننده‌ای که برای آرایش ضدآب نیست وارد عمل شوید، چون مجبورید مژه‌هایتان را با فشار بیشتری پاک کنید، ریزش مژه احتمال بعیدی نخواهد بود.

ریمل‌هایی که بر پایه روغن فرمولاسیون شده‌اند در کسانی که پوست پرچربی در ناحیه پلک‌ها دارند راحت‌تر اطراف چشم پخش می‌شوند.

 به‌مرور باعث خشک‌شدن مژه‌ها می‌شوند. بنابراین برای کسانی که مژه‌هایی شکننده دارند چندان مناسب نیستند.

درمجموع اگر می‌خواهید مژه‌هایتان را تقویت کنید، بهتر است سراغ ریمل‌های پایه‌روغنی و ضدآب نروید. اگر اکستنشن مژه دارید، باید دنبال ریمل‌ مخصوص اکستنشن باشید. ریمل‌های پایه‌روغنی می‌‌توانند چسب اکستنشن را در خودشان حل کنند. اگر از لنز تماسی استفاده می‌کنید هم باید هنگام خرید ریمل وسواس بیشتری به خرج دهید و از بین مدل‌های مخصوص چشم‌های حساس انتخاب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش گام به گام آرایش برای صورت‌های گرد

منبع
درجه
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا