سلامت جنسی

نکاتی درباره رابطه جنسی در سفر

مثبت زندگی: برقراری یک رابطه جنسی در سفر می‌تواند خاطره خوبی برای شما به دنبال آورد. اما رابطه جنسی در سفر تا چه اندازه ایمن است؟ بهتر است انجام شود یا نه؟ هیچ فردی دوست ندارد در هنگام سفر دچار بیماری یا مشکلات جسمی شود؛ بنابراین با رعایت کردن نکات ساده بهداشتی و در نظر گرفتن عواطف و احساسات همسر خود می‌توانید از رابطه جنسی در سفر رضایت کامل داشته و سفر خوبی داشته باشید.

در مسافرت اگر در روابط زناشویی، نکات مهم نادیده گرفته شوند، ممکن است هم مرد و هم زن به مشکل بربخورند. مثلاَ بیماری‌‌های آمیزشی به راحتی منتقل می‌‌شوند و بسیاری از افرادی که مبتلا به این بیماری‌‌ها هستند (به ویژه زگیل تناسلی) از وجود بیماری در بدن خود اطلاعی ندارند و به راحتی این بیماری را در سطح جامعه منتشر می‌‌کنند. در این مطلب از رابطه جنسی در سفر می‌گوییم و نکات کوچکی که اگر رعایت شود سفر و رابطه جنسی در سفر را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. همراه ما باشید.

رابطه جنسی در سفر؛ بله یا خیر؟

وقتی در سفر ارتباط جنسی با همسر خود برقرار می‌کنید، باید مراقب شرایط و مشکلات مختلف باشید تا آسیبی به شما وارد نشود. شاید به نظر ساده بیاید اما اگر موارد مهم را در نظر نگیرید مشکلاتی به وجود می‌آید که فکرش را هم نمی‌کنید و بالطبع بیماری‌های مقاربتی در بدنتان لانه می‌کند.

نمی‌توان گفت که در سفر، رابطه جنسی باید کنار گذاشته شود، چون همان‌طور که گفته شد، ترک این رابطه، مخصوصاً در سفرهای طولانی مدت، عوارض بدی دارد و بر روحیه فرد تاثیر می‌گذارد. برای همین باید گفت رابطه جنسی در سفر باید با رعیات بهداشت و نکات بهداشتی همراه باشد.

این نوشته را از دست ندهید  همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

زنان در معرض خطرند یا مردان؟

پاسخ هر دو گزینه است. رعایت بهداشت فردی هم در زنان اهمیت داد و هم در مردان. اما حقیقت این است که خانم‌ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند.

چون مجرای ادرار کوتاه است، زنان، اغلب تخلیه مثانه خود را به تأخیر می‌اندازند. این‌ها به کنار، زنان از وسایل جلوگیری از حاملگی مثل دیافراگم یا از ژل‌های اسپرم‌کش برای جلوگیری از حاملگی استفاده می‌‌کنند و همین موضوع سبب تجمع میکروب‌های روده در اطراف مجرای ادرار می‌شود.

نکته مهم این‌ که دسترسی میکروب‌های روده‌ای به علت مسیر کوتاه به دستگاه ادراری و سیستم ادراری خانم‌ها راحت‌‌تر است. برای همین وقتی در جاده هستید و به سرویس بهداشتی نیاز دارید، بهتر است با رعایت بهداشت از سرویس‌ها استفاده کنید. همراه خود یک بطری کوچک آب ببرید و برای شستن خود از شلنگ سرویس بهداشتی عمومی استفاده نکنید. همان یک بطری برای شستن شما کفایت می‌کند. همراه داشتن دستمال کاغذی برای خشک کردن هم که از اهم واجبات است.

عفونت ادراری و رابطه جنسی، چه ربطی به هم دارند؟

ورود میکرب‌ها و تجمع آن‌ها در دستگاه ادراری علت اصلی عفونت‌های مختلف بوده و پس از رابطه جنسی احتمال انتقال این عفونت بسیار بالا است. در صورت گسترش عفونت ممکن است این عفونت به دیگر قسمت‌های بدن سرایت کرده و مشکلات جدی‌تری ایجاد کند.

در برخی موارد حتی ممکن است افراد از بیماری‌های ویروسی در بدن خود بی‌اطلاع بوده یا ممکن است آن را به همسر خود انتقال دهند.

به طور کلی در هنگام سفر و برخورداری از یک رابطه جنسی سالم و ایمن نکات زیر را رعایت کنید:
  • پیش از شروع رابطه جنسی در سفر بهتر است بدن خود را با آب گرم بشویید، پیش از شروع رابطه جنسی مثانه خود را تخلیه کنید، آب هم زیاد بنوشید؛ حداقل هشت لیوان آب در روز.
  • هنگام شستن خود بهتر است از دستمال جداگانه برای خشک کردن ناحیه عقب و جلو استفاده کنید و نکته مهم‌تر اینکه اگر دستمال محدودی در اختیار دارید، خود را از جلو به عقب تمیز کنید، نه از عقب به جلو.
  • لباس نخی گزینه خوبی است؛ مخصوصا برای لباس زیر. این یعنی با لباس زیرهایی که در فروشگاه به فروش می‌رسد و یکبار مصرف هستند خداحافظی کنید.
  • ترجیحا برای شستشوی خود از دوش استفاده کرده و در وان دراز نکشید. بهتر است هنگام رابطه جنسی از ژل‌های خنک کننده و مرطوب کننده محلول در آب استفاده کنید.
این نوشته را از دست ندهید  افزایش قوای جنسی با این 9 ماده غذایی
رابطه جنسی در سفر
  • سعی کنید از دوش واژینال استفاده نکنید؛ در این‌گونه موارد امکان ورود میکروب به رحم وجود دارد.
  • ازمواد شویند یا عطر و ادکلن‌های قوی یا صابون‌های خیلی اسیدی استفاده نکنید. نکته دیگر اینکه از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ خودداری کنید. پوشیدن لباس‌های تنگ به خصوص لباس زیر و شلوار یعنی سلام کردن به عفوت ادراری.
  • به طور کلی در زمان رابطه جنسی مخصوصاً رابطه جنسی در سفر از کاندوم‌های مخصوص استفاده شود؛ زیرا تشخیص بیماری‌های جنسی و آمیزشی مشکل است و گاهی تا چندین ماه پنهان می‌ماند.
  • برخی بیماری‌های آمیزشی مانند زگیل یا تبخال تناسلی معمولاً بدون علامت بوده و گسترش و انتقال آن به سرعت انجام می‌شود. استفاده ازکاندوم‌های لاتکس، امکان ابتلا به بیماری‌های آمیزشی را تقریباَ کاهش داده و در پیشگیری از این‌گونه بیماری‌ها تاثیرگذار هستند.

رابطه جنسی، علت شایع عفونت ادراری

در عین حال، یکی از علل شایع عفونت ادراری نزدیکی است. در طول مسافرت به علت فراهم نبودن شرایط مساعد باید سعی کرد از ابتلا به عفونت ادراری جلوگیری شود، چون اگر عفونت از مثانه به طرف بالا و داخل کلیه‌ها منتشر شود، بیمار نیازمند بستری در بیمارستان خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا