بدانیم

نکاتی جهت شارژ صحیح گوشی هوشمند

مثبت زندگی: بیش از یک دهه از همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند می‌گذرد و اکنون زندگی بسیاری از ما به این دستگاه‌های کوچک گره خورده و بدون آن‌ها از کار میفتد. با این حال این گوشی‌های هوشمند اغلب با مشکلاتی نیز رو به رو می‌شوند که یکی از آن‌ها مشکلات مربوط به باتری و شارژ نشدن صحیح آن است. اگر چنین مشکلی را تجربه کرده‌اید و گوشی‌تان به درستی شارژ نمی‌شود، همراه ما باشید تا با ذکر چند نکته و ترفند فرایند شارژ شدن گوشی هوشمند خود را بهبود ببخشید.

پورت USB را تمیز کنید

با گذر زمان سطح فلزی داخل پورت USB و پورت میکرو USB شارژر به دلیل مصرف مدارم یا مشکلات دیگر قادر به برقرای ارتباط نمی‌شود، کاری که برای رفع این مشکل باید انجام دهید این است که گوشی هوشمند خود را خاموش کنید، باتری را از آن خارج کنید و از چیزی مانند خلال دندان برای تمیز کردن پورت USB استفاده کنید.

پرز و گرد و غبار را از گوشی دور کنید

در موارد معدودی، پرز و گرد و غبار باعث شارژ نشدن گوشی هوشمند می‌شود. از این جهت همواره مطمئن شوید پورت USB گوشی شما تمیز و پاکیزه باشد.

در هنگام شارژ گوشی را خاموش کنید

برنامه‌های پر مصرف زیادی وجود دارند که انرژی باتری را تخلیه می‌کنند و حتی زمانی‌که از آن‌ها خارج می‌شود در پیش زمینه همچنان در حال اجرا باقی می‌مانند. بنابراین گوشی خود را خاموش کنید و سپس اقدام به شارژ آن کنید.

کابل‌های خود را تغییر دهید

می‌توانید کابل‌های دیگر را امتحان کنید و ببینید آیا فرایند شارژ گوشی شما به وسیله آن‌ها بهبود پیدا می‌کند یا خیر. کابل‌های زیادی وجود دارند که عملکردی مطابق انتظار ندارند و در واقع یکی از مهمترین مشکلات کابل‌های ارزان قیمت این است که به سرعت می‌سوزند.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه بفهمیم هک شده‌ایم و راههای مقابله با آن

آداپتور را بررسی کنید

اگر کابل شما سالم بود و مشکل از طرف آن نبود، سپس آداپتور دیواری شارژر را بررسی کنید چراکه پس از استفاده مکرر، پورت USB شارژر کمی شل می‌شود. در همین زمان پریز را نیز بررسی کنید.

ولتاژ و شدت جریان باتری پک خود را بررسی کنید

اگر گوشی خود را به وسیله باتری پک شارژ می‌کنید و انتظار دارید این دستگاه سرعت شارژ گوشی شما را بالا ببرد، باید ولتاژ و شدت جریان آن را نیز بررسی کنید. برنامه‌های زیادی نظیر Ampere  وجود دارند که به شما کمک می‌کنند وضعیت شارژر خود و حداقل و حداکثر بار ولتاژ آن را بررسی کنید.

آسیب دیدگی به وسیله آب و مایعات

مطمئن شوید گوشی هوشمند شما به وسیله آب آسیب ندیده باشد، چراکه اگر گوشی تصادفاً به آب بیفتد، باتری آن ممکن است آسیب ببیند و از بین برود.

شارژ صحیح گوشی هوشمند

به وسیله شارژر دیواری گوشی خود را شارژ کنید

فرایند شارژ کردن گوشی به وسیله کامپیوتر و لپتاپ کندتر از شارژ کردن به وسیله شارژر دیواری است. اگر قبلاً به وسیله کابل USB و لپتاپ، باتری گوشی خود را شارژ می‌کردید اکنون بهتر است اینکار را به وسیله شارژر دیواری انجام دهید تا متوجه تفاوت آن‌ها شوید.

باتری خود را با باتری جدید جایگزین کنید

گاهی برای رفع مشکل باید باتری گوشی اندرویدی خود را جایگزین کنید. باتری‌ها ممکن است منقضی شوند یا به سادگی به مرور زمان فرسوده شوند، بنابراین تغییر باتری می‌تواند مشکل شما را حل کند.

از به‌روز رسانی نرم افزاری گوشی هوشمند خود صرف نظر کنید

بعضی اوقات به روز رسانی‌ نرم افزاری به کابوس باتری تبدیل می‌شود و مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهد. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که یک گوشی قدیمی را به آخرین نسخه نرم افزاری به‌روز رسانی می‌کنید. بنابراین سعی کنید از به‌روز رسانی نرم افزاری گوشی‌های قدیمی‌تر صرف نظر کنید.

این نوشته را از دست ندهید  زیباترین گل‌های جهان که مبهوتشان می‌شوید


امیدواریم نکات ذکر شده مفید واقع شوند و با استفاده از آن‌ها بتوانید راه حل مناسبی برای مشکل شارژ باتری خود پیدا کنید.

منبع
دیجی‌رو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا