زنان

نکاتی برای درک زبان بدن زنی که عاشق شماست

مثبت زندگی: یکی از سخت‌ترین کارها در ملاقات با خانم‌ها، برداشتن قدم اول به سمت آنها است. این کار برای بسیاری از آقایان سخت و عذاب آور است. هیچ کس دوست ندارد یک خانم به او نه بگوید و آبرویش برود؛ به خصوص اگر در یک مکان عمومی باشند. آیا اگر خانم ها خیلی راحت می‌گفتند که به ما علاقه مند هستند، شرایط راحت‌تر نبود؟ مطمئنا خانمها این کار را می‌کنند، اما خیلی از آقایان متوجه آن نمی‌شوند.

در حین قرار ملاقات، بیشتر ارتباطات غیر کلامی که صورت می‌گیرند، عمدی هستند. این که سعی کنیم به کسی بگوییم از او خوشمان می‌آید یا نه، کمی اضطراب آور و حتی ترسناک است! بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند به جای گفت و گوی مستقیم، با نشانه‌های نامحسوس، علاقه یا عدم علاقه خود را نشان دهند. آنها این نشانه‌ها را توسط زبان بدن بروز می‌دهند.

درک زبان بدن زنان در رابطه

توانایی درک نشانه‌های افراد، یکی از جنبه‌های مهم قرار ملاقات است. فهمیدن زبان بدن زنان به شما کمک می‌کند تا بدانید که شخصی از شما خوشش می‌آید و یا برعکس؛ بهتر است به او نزدیک نشوید. هم چنین به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که تعاملتان با یک خانم چطور پیش می‌رود؛ اوضاع مرتب بوده یا خراب شده است. اگر قدرت تفسیر زبان بدن زنان را داشته باشید، می‌توانید به راحتی فکر آنها را بخوانید.

به چشمانش نگاه کنید

چشمان یک زن، تنها برای آن نیستند که به آنها نگاه کرده و وانمود کنید که به بدنش زل نزده‌اید! چشم‌ها معنی مهمی در ارتباطات غیر کلامی دارند.

علاقه

ارتباط چشمی می‌تواند بسیار صمیمی و قدرتمند باشد؛ به همین دلیل است که هنگام زل زدن به غریبه‌ها احساس راحتی نمی‌کنیم. با این وجود، دزدیدن نگاه از فرد نیز، می‌تواند روشی زیرکانه برای نشان دادن علاقه به او باشد.

نگاه بازی کردن (به فردی نگاه کرده و زمانی که به شما نگاه می‌کند، نگاه خود را دزدیده و وقتی حواسش نیست مجددا به او نگاه کنید) نشان می‌دهد که فرد می‌خواهد به او نزدیک شوید. اگر خانمی علاقه داشته باشد که او را به دست آورید، از این مدل ارتباط چشمی برای نشان دادن علاقه خود استفاده می‌کند. اگر بیشتر از دو ثانیه به شما زل زد، یعنی احتمالا از شما خوشش آمده است؛ هر چه این نگاه بیشتر طول بکشد، احتمال اینکه به شما علاقه داشته باشد بیشتر است.

بسیاری از خانم‌ها روش‌های مختلفی برای برقرار کردن ارتباط چشمی دارند. مثلا ممکن است یک خانم به شما نگاه کند و قبل از آن که شما هم به او نگاه کنید، به اطراف نگاه کند. از آن جایی که ما به طور غریزی به حرکات حساس هستیم، شکستن عمدی ارتباط چشمی باعث جلب توجه ما می‌شود. شکستن ارتباط چشمی و نگاه به پایین نشان دهنده فروتنی فرد بوده و حالت متانت و دعوت کنندگی دارد. اگر خانمی مجددا به شما نگاه کرد، یعنی در حال بررسی شرایط است و قصد دارد ببیند شما متوجه نگاه او شده‌اید یا خیر. همه رفتارهای بالا اگر با یک لبخند همراه باشند یعنی شما را در نظر گرفته و با نگاهش می‌گوید که به او نزدیک شوید.

این نوشته را از دست ندهید  چرا دچار خارش واژن می‌شوید؟

بعضی از خانمها به خصوص آنهایی که اعتماد به نفس بیشتری داشته و قاطع هستند، بالا تا پایین شما را بررسی کرده و به اصطلاح نگاه آسانسوری دارند. این موضوع را بدانید که او با این نگاه در حال انجام بررسی نهایی شما است!

عدم علاقه

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که یک خانم از برقراری ارتباط چشمی با شما خودداری کند؟ یا زمانی که متوجه نگاه شما شد، نگاهش را دزدیده و به شما نگاه نکند؟ این شرایط کاملا واضح و آشکار است؛ مطمئن باشید که او نمی‌خواهد با شما ارتباط برقرار کند! در این حالت بیشترین چیزی که می‌توانید از او انتظار داشته باشید، پاسخ‌های کوتاه و محترمانه است؛ البته قبل از آن که به شما بگوید کنار بروید و او را تنها بگذارید. اگر خانمی متوجه نگاه شما شد و به بالا و اطراف نگاه کرد، یعنی اصلا فکرش را هم نکنید که به او نزدیک شوید.

هنگامی که در حال صحبت با خانمی بودید و او ارتباط چشمی با شما را حفظ کرد، یا آن را برای چند ثانیه شکست و سریعا از سر گرفت، یعنی به شما و حرف هایتان علاقه دارد.

در حالت دیگر، اگر خانمی در حین صحبت‌های شما به اطراف نگاه کرد، یعنی واقعا خسته شده یا به دنبال راهی قابل قبول و بدون زیر پا گذاشتن اخلاق اجتماعی، برای فرار از این گفت و گو است. اگر متوجه شدید که او دارد به جز شما به همه جا نگاه می‌کند، تقریبا مطمئن باشید که دنبال کسی می‌گردد که با او صحبت کند، و آن شخص قطعا شما نیستید.

به لبخندش توجه کنید

وقتی خانمی به شما لبخند می‌زند یعنی به شما علاقه مند است. این یک نشانه آشکار در صورت او است. اگر کسی از شخصی خوشش نیاید به او لبخند می‌زند؟ قطعا نه!

لبخند ابزار مهمی در برقراری ارتباطات غیر کلامی است که ریشه در اجداد همه ما داشته و معانی زیادی را در بر دارد. لبخند معمولا نشانه اطاعت و اطمینان است. در بسیاری از موارد، لبخند زدن این پیام را می‌رساند که “من تهدیدی برای تو نیستم؛ پس نیازی نیست به من آسیب برسانی”. لبخند زدن یکی از روش‌های موجود برای آرام کردن و تسکین دیگران است؛ به خصوص وقتی که فرد، پرخاشگر یا عصبی به نظر می‌رسد. نشان دادن دندان‌ها هنگام لبخند زدن می‌تواند نشانه تهدید یا تسلط باشد. بسیاری از خانم‌ها خیلی زود یاد می‌گیرند که چطور با یک لبخند شیرین به شما توهین کنند.

این نوشته را از دست ندهید  علائم عفونت رحم، درمان و روش‌های جلوگیری از آن

لبخند می‌تواند یک لباس مبدل برای پوشاندن احساسات واقعی باشد. خانمها اغلب برای حفظ احترام به فردی که در حال صحبت با او هستند لبخند می‌زنند، حتی اگر خیلی هم از آن فرد خوششان نیاید. لبخند مصنوعی می‌تواند این تصور را ایجاد کند که خانمی به صحبت‌های شما علاقه دارد، در حالی که در واقعیت دلش می‌خواهد سر به تن شما نباشد!

تفاوت لبخند واقعی و مصنوعی

برای درک پیام یک لبخند باید بتوانید فرق بین لبخند واقعی و مصنوعی را تشخیص دهید. یک لبخند واقعی که معنای علاقه مندی می‌دهد، در چشمان فرد هم دیده می‌شود. در لبخند واقعی نه تنها عضلات اطراف دهان، بلکه عضلات اطراف چشم‌ها نیز درگیر شده و گوشه چشم‌ها چروک می‌شود.

لبخند مصنوعی تنها دهان را درگیر می‌کند. در این لبخند بقیه اجزای صورت واکنشی نشان نمی‌دهند و از این رو به آن لبخند بوتاکسی هم می‌گویند. لبخند مصنوعی که چشم‌ها را درگیر نکند یعنی فرد به شما علاقه‌ای نداشته و فقط از سر ادب صحبتش را ادامه می‌دهد.

به حرکات بدنش توجه کنید

بدن انسان گویای مطالب زیادی است. ما تنها با انداممان می‌توانیم احساسات، مفاهیم پیچیده و حتی تمایلات جنسی خود را منتقل کنیم. زنان نیز بیشتر از مردان با کمک زبان بدن‌شان، اطلاعات را منتقل می‌کنند.

حالت بدن

اولین و مهم ترین موردی که باید به آن توجه کنید، حالت راحت یا بسته بدن است. خانمی که به شما علاقه مند بوده و از حضور شما احساس راحتی می‌کند، حالت بدن راحت تری دارد؛ یعنی صاف‌تر نشسته، به سمت شما متمایل بوده و دست‌ها و پاهایش را رها می‌کند.

از سوی دیگر، وقتی خانمی با شما احساس نزدیکی نکند حالت بدن بسته تری دارد؛ یعنی بدن خود را جمع و از شما دور می‌کند و دست به سینه می‌نشیند. این به آن معناست که درها به سمت شما بسته شده‌اند!

باید دقت کنید که فرد، بدن خود را به کدام سمت متمایل می‌کند. انسان‌ها به سمت هدف گرایش دارند و بدن خود را در جهت آن چه که دوست دارند متمایل می‌کنند؛ چه یک وسیله خانه جذاب باشد، چه یک فرد غریبه جذاب! اگر خانمی بدن خود (به خصوص پاها و زانوها) را به سمت شما متمایل کرد یعنی به شما علاقه مند است.

این نوشته را از دست ندهید  8 اشتباه که هر ماه در زمان پریود انجام می‌دهید

رفتار آیینه‌ای

هنگامی که در حال صحبت کردن با خانمی بودید و او رفتار شما را مثل یک آیینه تکرار کرد، مثلا هنگامی که شما پاهایتان را روی هم انداختید و یک قلپ از نوشیدنی‌تان نوشیدید او نیز همین کار را بکند، بدانید که به شما علاقه دارد. ما به افراد شبیه به خودمان گرایش داریم؛ داشتن زبان بدن مشترک با فردی که به او علاقه داریم، راهی برای تقویت احساسات است. این ارتباط، تحت عنوان اثر آفتاب پرست یا زبان بدن آیینه‌ای شناخته می‌شود. این کار برای بالا بردن ارتباط، و ایجاد احساس راحتی و آشنایی است.

تقلید

تقلید کردن هم یک نشانه از توجه فرد به حرف‌های شما است. هر چه خانمی بیشتر به حرف‌هایتان جذب شود، بیشتر احتمال دارد که خودآگاه حتی در حرف زدن خود از شما تقلید کند.

جالب است بدانید که احساس گرم و محبت آمیزی که تقلید کردن به وجود می‌آورد روی هر دو فرد انجام دهنده رفتار و تقلید کننده اثر می‌گذارد، و هر دوی آنها حس می‌کنند که بیشتر به شخص دیگر نزدیک شده‌اند.

به بی قراری های او دقت کنید

در حین قرار ملاقات، دو نوع احساس ناآرامی وجود دارد. در حالت اول ممکن است شما باعث شده باشید که فرد احساس کند قصد دارید به او پیشنهاد خارج از عرفی بدهید. در حالت دوم هم ممکن است شما را جذاب ببیند، اما احساس کند برای رویارویی با شما آماده نیست. هنگامی که دو نفر جذب یکدیگر می‌شوند ناخود آگاه به بذله گویی گرایش پیدا می‌کنند و این موضوع برای هر دو گروه خانم‌ها و آقایان صادق است. این رفتارها مجموعه‌ای از حالاتی است که افراد انجام می‌دهند تا خود را بهتر و جذاب‌تر نشان دهند.

موها

اکثر خانم‌ها زمانی که جذب شما می‌شوند با موهایشان این موضوع را نشان می‌دهند؛ رفتارهایی مثل عقب زدن موها با دست یا پیچیدن آنها دور انگشتان. عقب زدن موها معمولا توجه را به سمت صورت و گردن جلب می‌کند. پیچیدن موها یا بازی کردن با آن یک روش ناخودآگاه برای جلب توجه به سمت موها و به هدف افزایش حس زنانگی و اشتیاق است. هم چنین به رخ کشیدن موها روشی برای نشان دادن زیبایی آن است.

پاها

یکی دیگر از نشانه‌های جذب شدن فرد، روی هم اندختن پاها است. هنگامی که شخصی احساس اضطراب یا عصبانیت می‌کند مکررا پاهایش را روی هم انداخته و از هم باز می‌کند. اگر فردی به شخص دیگر جذب شود در جای خودش پیچ و تاب می‌خورد. بیشتر به جهت گیری و گرایش فرد دقت کنید؛ جوری که یک خانم پاهایش را روی هم می‌اندازد می‌تواند یک سر نخ باشد. اگر خانمی جذب شما شود پای بالایی خود را به شما نزدیک تر می‌کند. این یک نشانه خیلی کوچک است.

این نوشته را از دست ندهید  ۷ علت افزایش وزن در دوران عادت ماهیانه زنان

لب‌ها

یک نشانه دیگر از بی قراری مثبت، جلب کردن توجه به سمت لب‌ها است. هیجان باعث خشکی دهان می‌شود در نتیجه فرد با زبان لب‌ها را تر می‌کند. این رفتار یک نشانه از علاقه مندی است؛ هم چنین توجه مردان را به سمت لب‌ها می‌برد.

به نشانه‌های منفی توجه کنید

فهمیدن زبان بدن زنان به شما کمک می‌کند تا بدانید رابطه‌تان با یک فرد چطور پیش می‌رود. اگر شخصی بیشتر به شما جذب شود، حتی به احمقانه ترین جک‌هایتان خندیده و با پرسیدن سوال و توجه کردن به حرف هایتان، کم کم به حریم شخصی شما وارد می‌شود.

از سوی دیگر اگر خانمی نخواهد که با او صحبت کنید، با نشانه‌هایی این موضوع را به شما می‌گوید. وقتی که سعی دارید به او نزدیک شوید و رویش را از شما برگردانده یا به عقب می‌رود، یعنی علاقه‌ای ندارد که با شما صحبت کند. هنگامی که بی قراری کرده، اضطراب او لحظه به لحظه بیشتر شده و جواب‌های کوتاه‌تری می دهد، در واقع به شما علامت می‌دهد که می‌خواهد از آن جا دور شود؛ اما لزوما نمی‌خواهد این موضوع را مستقیم به شما بگوید.

هنگامی که خانمی به شما علامت داد که از او فاصله بگیرید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید پایان دادن به مکالمه است. یک دلیل آورده و به بگویید “از صحبت با شما بسیار خوشحال شدم” و شروع به صحبت با فردی بکنید که نشانه‌های مثبت قوی‌تری به شما می‌دهد.

خلاصه

نزدیک شدن به یک خانم شاید کمی اعصاب خرد کن باشد، زیرا نمی‌دانید که او هم علاقه دارد شما را بشناسد یا نه. اما اگر نشانه‌های بدن او را بشناسید بهتر تشخیص می‌دهید که چه کسی علاقه دارد با شما قرار بگذارد و چه کسی می‌خواهد تنها بماند. این کار نیاز به تمرین دارد، بعضی از این نشانه‌ها بسیار زیرکانه بوده و به راحتی قابل تشخیص اند، در حالی که اگر دقت نکنید از برخی از آنها برداشت بدی خواهید داشت. اگر زبان بدن زنان را یاد بگیرید نیازی نیست که نگران حرکت اشتباه یا صمیمیت بیش از حدی از جانب خود باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا