آخرین نوشته هاعمومی

نوشیدنی های خون‌ساز را بشناسید

آنمی یا کم خونی زمانی بروز می کند که سطح گلبول های قرمز و هموگلوبین خون کاهش پیدا کند. این وضعیت مشکلات دیگری نیز برای سلامتی در پی دارد چون باعث کاهش قدرت بدن در انتقال اکسیژن به سمت بافت های بدن می شود. در این صورت نیز فرد بیش از پیش احساس خستگی و عدم تمرکز دارد و حساس می شود. علاوه بر این رنگ پریدگی و داشتن موها و ناخن های ضعیف و شکننده از دیگر علائم کم خونی است. برای مقابله با این مشکل لازم است که مصرف مواد غذایی سرشار از آهن افزایش داده شود. این ماده معدنی باعث افزایش میزان گلبول های قرمز می شود. برخی آب میوه ها و نوشیدنی ها حاوی آهن و دیگر مواد مغذی هستند که برای مقابله با این مشکل موثر عمل می کنند. در این مطلب قصد داریم چند نوشیدنی طبیعی معرفی کنیم که به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کنند.

آب جعفری

جعفری یک سبزی معطر در دسترس است که خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. جعفری حاوی میزان قابل توجهی آهن، ویتامین و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به پاکسازی بدن نیز یاری می رساند. این نوشیدنی طعم فوق العاده ای ندارد اما خواص آن به قدری است که ارزش امتحانش را دارد.

مواد لازم

جعفری تازه 1 مشت
آب لیموترش 1 عدد
آب 1 لیوان (معادل 200 میلی لیتر)

روش تهیه

یک دسته جعفری را به دقت شستشو دهید و خرد کنید. آن را داخل میکسر ریخته و آب یک عدد لیموترش و آب را به آن اضافه کنید. مواد را به با هم میکس کنید تا جایی که جعفری به طور کامل له شود. سپس این نوشیدنی را تازه به تازه میل کنید. بهترین کار این است که نوشیدنی جعفری تان را به صورت ناشتا میل کنید.

این نوشته را از دست ندهید  اگر زخم معده دارید، این ۶ خوراکی را هر روز بخورید

نوشیدنی آب چغندر و مخمر آب جو

چغندر یکی از سبزیجات سرشار از آهن است. در نتیجه در مقابله با علائم کم خونی بسیار موثر عمل می کند. قدرت انرژی زایی این سبزی خوش رنگ با خستگی مقابله می کند و مواد مغذی موجود در آن برای درمان ضعف و شکنندگی موها و ناخن ها فوق العاده است.

مواد لازم

چغندر 1 عدد
هویج 1 عدد
مخمر آب جو 1 قاشق (5 گرم)
آب 1 لیوان (200 میلی لیتر)

روش تهیه

چغندر و هویج را بعد از شستشوی کامل به چند قسمت تقسیم کنید و در میکسر بریزید. سپس یک لیوان آب و یک قاشق مخمر آب جو اضافه کرده و مواد را میکس کنید. بعد از اینکه یک نوشیدنی صاف و یکدست حاصل شد بلافاصله مصرف کنید.

نوشیدنی شاه توت، توت فرنگی و سیب

این نوشیدنی خوشمزه حاوی آهن و همچنین فیبرها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به تصفیه خون نیز کمک می کنند.

مواد لازم

شاه توت 2 تا 3 عدد
توت فرنگی 3 عدد
سیب 1 عدد
آب نصف لیوان (100 میلی لیتر)

روش تهیه

شاه توت و توت فرنگی ها را تمیز کرده و داخل میکسر بریزید. سیب را خرد کرده و به توت ها اضافه کنید. یادتان باشد که دانه های سیب را خارج کنید. یک لیوان آب به میوه ها افزوده و آن ها میکس کنید. این نوشیدنی را صبح و ترجیحاً به صورت ناشتا میل کنید. اگر توت فرنگی نداشتید شاه توت را بیشتر کنید.

آب تربچه و شاهی

نوشیدنی حاصل از تربچه و شاهی یک نوشیدنی کم کالری است و می توانید از آن در چهارچوب یک رژیم لاغری متعادل نیز استفاده کنید. این نوشیدنی برای پیشگیری از کم خونی و خستگی و بی حالی مفید است.

این نوشته را از دست ندهید  چگونگی درمان سفیدی زبان و عوامل ایجاد آن

مواد لازم

شاهی 4 تا 5 دسته
تربچه 4 عدد
اسفناج 2 دسته
آب 1 لیوان

روش تهیه

بسته به میزان نوشیدنی که می خواهید دسته ها را بزرگ یا کوچک تر انتخاب کنید. سبزیجات گفته شده را بشویید و در آب میوه گیری بریزید. در نهایت یک لیوان آب به آن اضافه کرده و نوشیدنی حاصل را به صورت ناشتا میل کنید. با وجود اینکه طعم دلچسب و فوق العاده ای که از هر نوشیدنی انتظار می رود نصیبتان نمی شود اما هر چه باشد بهتر از داروهای تلخ با انواع عوارض جانبی است.

آب هویج و شاهی

هویج و شاهی حاوی میزان قابل توجهی فیبر، ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند که باعث نشاط و رفع خستگی ناشی از کم خونی می شوند. مصرف منظم این نوشیدنی از بروز علائم کم خونی پیشگیری کرده و باعث افزایش بازدهی فیزیکی و روحی بدن در برابر افت انرژی می شود.

مواد لازم

هویج 3 عدد
شاهی 2 دسته
آب 1 لیوان (250 میلی لیتر)

روش تهیه

سبزیجات را خرد کرده و داخل میکسر بریزید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. بعد از این که یک نوشیدنی یکدست حاصل شد آن را نوش جان کنید. شما می توانید از این نوشیدنی روزانه تا دو لیوان میل کنید.

نوشیدنی آب هویج، اسفناج و کرفس

این نوشیدنی سبزیجاتی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است که انرژی بدن را بالا برده و با مشکلاتی مانند خستگی مزمن و کم خونی مقابله می کنند.

مواد لازم

هویج 5 عدد
کرفس 1 شاخه
اسفناج 1 مشت
آب 1 لیوان (200 میلی لیتر)

روش تهیه

سبزیجات را به دقت شستشو داده و خرد کنید. آن ها را با یک لیوان آب داخل میکسر بریزید و میکس کنید. زمانی که یک نوشیدنی یکدست و صاف حاصل شد آن را میل کنید. بهتر است نوشیدنی‌تان را تازه به تازه و به صورت ناشتا میل کنید. شما می‌توانید یکی از این نوشیدنی ها را به عنوان درمان کمکی برای مقابله با کم خونی استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که این نوشیدنی‌ها نمی توانند جایگزین داروها یا توصیه های پزشکتان باشند.

این نوشته را از دست ندهید  کروناویروس در غدد بزاق دهان تکثیر می‌شود
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا