ترفند

نسخه جدید تلگرام منتشر شد

مثبت زندگی: نسخه قبلی تلگرام تغییر بیشتری در تلگرام ایجاد کرد در حالی که آپدیت امروز آرامش بیشتری به شما می‌بخشد. اما ویژگی‌های نسخه جدید تلگرام چه هستند؟ همراه ما باشید تا همه قابلیت‌های تلگرام جدید را برایتان بگوییم.

1. پیام دادن در حالت سکوت (Silent Message)

در نسخه جدید می‌توانید به دوستان خود در هر زمان هنگامی که در حال خواب یا مطالعه به سر می‌برند یا در جلسه حضور دارند پیام خود را بفرستید. کافی است دکمه Send را نگه دارید تا پیام یا رسانه بدون اعلان(نوتیفیکیشن) تحویل داده شود. گیرنده شما مثل همیشه یک اعلان دریافت می‌کند اما بدون اینکه گوشی آنها صدایی بدهد (حتی اگر فراموش کرده باشند حالت Do Disturb را فعال کنند).

و این ویژگی برای گروه‌ها نیز به کار می‌رود. برای مثال، اگر ساعت پنج صبح باید یک جواب فوری دریافت کنید اما آنقدر فوری نیست که همه را در گروه کاری خود بیدار کنید پیام‌ها بدون اعلان ارسال می‌شوند.

2. حالت کند (Slow Mode)

در صورتی که مدیریت گروهی را بر عهده دارید و دنبال کردن پیام‌ها (به خصوص در گروه‌هایی که سرعت مکالمه در آن‌ها بالاست) برایتان دشوار است باید اشاره کنیم که به بخش Group Permission یک سوییچ Slow Mode اضافه شده است. وقتی ادمین حالت Slow Mode را در یک گروه فعال می کند، شما می‌توانید تنها یک پیام را در بازه‌ای که آن‌ها انتخاب می‌کنند ارسال کنید. یک تایمر نشان می‌دهد که چه مدت باید منتظر بمانید تا پیام بعدی خود را ارسال کنید.

حالت Slow Mode می‌تواند به مکالمات گروه نظم دهد ضمن اینکه ارزش هر پیام فردی را بالا می‌برد. ادمین‌ها می‌توانند از این حالت به طور دائمی و یا در صورت لزوم تنها این حالت را برای ساعات مکالمه پرترافیک فعال کنند.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه دوربین‌های مخفی را پیدا کنیم

3. عناوین ادمین‌ها (Admin Titles)

مدیر گروه‌ها اکنون می‌توانند القاب و عناوین سفارشی و یا نقش‌های شغلی مانند “مدیر تبلیغات” را برای ادمین‌های گروه تعیین کنند. همانند برچسب‌های پیش فرض ادمین، عناوین سفارشی با هر پیام در گروه نشان داده می‌شوند تا اعضای آن بدانند که با کدام ادمین و چه کسی صحبت می‌کنند.

برای افزودن عنوان و القاب سفارشی ، rights  مدیر را در تنظیمات Group ویرایش کنید.

4. برچسب‌های زمانی

ویدیوها در حال حاضر تصاویر پیش نمایش بندانگشتی (Thumbnail) را هنگام مرور ویدئو به نمایش می‌گذارند تا به شما کمک کنند لحظه مورد نظر را پیدا کنید. اگر یک برچسب زمانی مانند0:45 را به کپشن ویدیو اضافه کنید برچسب زمان به صورت خودکار مثل پیوند برجسته می‌شود. با ضربه زدن روی برچسب زمانی، ویدئو از همان نقطه پخش می‌شود. این کار همچنین هنگام پاسخ دادن به یک ویدیو و در صورتی که یک برچسب زمانی را ذکر کرده باشید کار می‌کند.

نشانگرهای زمانی از ویدئوهای یوتیوب هم پشتیبانی می‌کنند. برای مثال اگر بخواهید یک لحظه موردعلاقه از یک قسمت Kurzgesagt را به اشتراک بگذارید می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید.

5. ایموجی متحرک

وقتی استیکرهای متحرک دارید چرا یک قدم پیشتر نرفته و ایموجی متحرک نداشته باشید. برای استفاده از آن‌ها کافی است یک ایموجی را به هر چت بفرسیتد. تنظیمات استیکر، میانبری برای متحرک کردن استیکرها، looped playback، ارائه می‌دهد. اگر آن را غیرفعال کنید استیکرهای متحرک فقط یکبار پخش شده و سپس ثابت می‌مانند.

6. منوی پیوست جدید اندروید

منوی پیوست اندروید از قبل تغییراتی ایجاد کرد و به رسانه‌ها مالکیت بیشتری داد. عکس‌های بندانگشتی بزرگتر انتخاب تصاویر و  ویدئوها را با یک نگاه کوتاه را  آسان‌تر می‌کند و با بالا کشیدن سریع انگشت، گالری شما را به طور کامل برای مرور بهتر نمایش دهد.

این نوشته را از دست ندهید  ۲۱ ترفند WhatsApp که باید بلد باشید

علاوه بر این، از طریق گزینه‌های پیوست دیگر مانند مکان، نظرسنجی و موسیقی می‌توانید صفحه را به چپ و راست حرکت دهید. هنگام انتخاب رسانه، برای ارسال موارد به عنوان اسناد غیر فشرده، روی “…” تب بزنید.

کاربران آی او اس اکنون می‌توانند accent colors را برای تم‌های شبانه انتخاب کنند. با این حال، تم‌های شبانه همیشه به رنگ سیاه یا آبی نخواهد بود.

7. ویجت نظرات (Comments Widget)

Comments.App ابزاری برای اظهارنظر درباره پست‌های کانال است که به شما این امکان را می‌دهد ویجت کامنت‌ها را به وبسایت خود اضافه کنید. با استفاده از ویجت، کاربران تلگرام می‌توانند تنها با دو تب وارد بخش نظرات شده و نظر خود را به صورت عکس یا متن، لایک، دیسلایک و یا پاسخ دادن به نظرات دیگران به اشتراک بگذارند. آن‌ها همچنین می‌توانند به مشترکین بخش نظرات تبدیل شوند و اعلان‌ها را از طریق بات @DiscussBot دریافت کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا