آخرین نوشته هاتغذیه

نخود فرنگی خطر دیابت را کاهش می‌دهد

مثبت زندگی: یک جهش طبیعی در نخود سبز پیدا شده است که باعث سلامت آنها می‌شود، خصوصاً اگر هدف جلوگیری از خطر دیابت باشد. دلیل آن این است که مواد چروکیده، که هنوز در فروشگاه‌های مواد غذایی معمولی موجود نیست، کربوهیدرات کمتری دارند اما مقدار نشاسته مقاوم در برابر آن بیشتر است. بدن مدت بیشتری طول می کشد تا نشاسته مقاوم را که به جلوگیری از افزایش قند خون در بروز دیابت نوع ۲ کمک می‌کند را تجزیه کند. این مطالعه همچنین نشان داد که خوردن آرد ساخته شده از نخودهای چروکیده، نه فقط خوردن نخود فرنگی، اثر مفیدی دارد.

خارج از موسسات در انگلیس، می گویند یافته های آنها “یک استراتژی رژیم غذایی جایگزین” برای مبارزه با افزایش نرخ دیابت نوع ۲ در سطح جهانی ارائه می دهد. این تحقیق شامل چهار آزمایش بود که همگی با داوطلبان سالم انجام شد.

در مرحله اول، ۱۰ داوطلب چهار بار در طول چهار هفته به مرکز تحقیقاتی رفتند و در آنجا به ترتیب تصادفی، یک وعده غذایی مخلوط شامل ۵۰ گرم نخود چروکیده و یا آرد، یا غذای معمولی و یا آرد معمولی خوردند. محققان با استفاده از آزمایش نفس که هر ۱۵ دقیقه یک بار انجام می شود، سرعت تخلیه معده را ارزیابی کردند.

آزمایش دوم ۱۲ داوطلب را درگیر کرد، آنها برای استفاده از وعده‌های غذایی مشابه بدون دانستن اینکه کدام یک از نخودهای منظم و کدام یک از نخودهای چروکیده هستند، برای تأسیس وعده های غذایی مشابه به چهار روز و سه شب متوالی به مرکز تحقیقاتی وارد شدند. این داوطلبان دارای لوله در دستگاه گوارش و IV بودند که برای انجام آزمایشات مکرر خون و آزمایشات دیگر انجام می شد.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های افزایش کیفیت و حجم اسپرم مردان

برای آزمایش سوم، ۱۰ داوطلب طی چهار هفته چهار بار و مطابق با پروتکل مشابه آزمایش اول، به کلینیک مراجعه کردند. محققان نمونه ادرار و مدفوع آنها را جمع آوری کردند. سرانجام، در آزمایش چهارم ، به ۲۵ داوطلب به هوموس نخود و نخود فرنگی داده شد تا به مدت ۲۸ روز و بعداً برای ۲۸ روز دیگر بدون اینکه بدانند کدام دسته از نخودهای چروکیده یا صاف است، غذا بخورند. محققان نمونه های ادرار، خون و مدفوع را بررسی کردند.

به طور کلی، دانشمندان دریافتند نخود فرنگی های چروکیده منجر به کمتر شدن گلوکز در روده کوچک می شوند، که منجر به پایداری قند خون و تغییرات سالم در باکتری های روده می شود که با سلامت متابولیک طولانی مدت مرتبط است.

هنگام پردازش نخود فرنگی به آرد، اثر ساختار مواد غذایی آن از دست می رود اما حتی بدون ساختار آن، تأثیر آن بر قند خون حفظ می شود. این مهم است زیرا می توان از آرد نخود برای تولید یک سری غذاها استفاده کرد. این یافته ها درهای تحقیق برای انواع دیگر غذا را نیز باز می کند.

این تحقیق محدودیت هایی داشت، عمدتاً این که در یک محیط آزمایشگاهی کاملاً کنترل شده انجام شده است، بنابراین هنوز چیزهای بیشتری برای کسب اطلاعات در مورد سود نخود چروک در دنیای واقعی وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که فقط به این دلیل که به نظر می رسد نخودهای چروکیده فوایدی دارند، به ویژه در میان افراد در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲، نخود فرنگی معمولی هنوز یک غذای بسیار سالم است که دارای ویتامین های A ، B ، C ، K ، فیبر و پروتئین است.

این نوشته را از دست ندهید  خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی

اما تحقیقات فعلی نه تنها به این دلیل قابل توجه است که شواهدی را در اختیار محققان قرار می دهد که جایگزینی آرد نخود چروک برای مواد کم مصرف در غذاهای رایج می تواند یک تغییر دهنده بازی در سلامت عمومی باشد، بلکه همچنین به این دلیل که درها را برای مطالعه – یا ایجاد – تغییرات دیگر باز می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا